Inlägg från: MissOlsson |Visa alla inlägg
  • MissOlsson

Låter ni andra mata?

Ni som inte vill att andra ska göra det pga det här med närhet osv.
    Jag är lite nyfiken. Vad är det ni är rädda för? Vad tror ni händer om någon annan matar ert barn någon enstaka gång då och då?
    Dygnet har 24 timmar och jag tror ju då inte att bebisen mår dåligt eller far illa av att någon annan tillbringar lite tid med bebisen, har närhet och matar den i 20 minuter på alla dessa timmar!?
    Man har ju inte bara närhet och kontakt med barnet när det får mat.

• MissOlsson

Aha ok jag tycker iofs inte det är en "liten" stund man matar sitt barn då jag ammat eller gett flaskan varannan till var tredje timme sedan jag fick honom men det är såklart olika hur ofta de äter men de flesta barn äter ju så pass ofta de första månaderna 

Jag är tvärtom, tycker INTE det är självklart att mamman "sköter" matningen bara för att hon ammar. Det är så gammal och förleget för mig.
    För mig är det lika viktigt att maken hjälper till med den biten och tex min mamma som passar honom ibland och som vi träffar väldigt mycket är delaktig i matningen just för att slippa att barnet blir så himla mammigt senare.

• MissOlsson

Alltså pappan kan ju såklart inte amma hehe men du fattar vad jag menar(pappan och mormorn tex ger såklart bröstmjölken på flaska till barnet) Blev lite konstigt

• MissOlsson
    LiteniAugusti skrev 2012-05-26 14:23:30 följande:
    Förstår inte heller. Jättekonstigt!

Klart att man vill använda de tillfällena till anknytning.
    Inte alls konstigt.
    Har du en bebis som vill äta väldigt ofta eller har kolik (min har velat ha varannan timme dygnet runt ganska länge nu, dvs jäkligt många tillfällen att knyta band med barnet) och du knappt hinner vila själv, gå på dass, göra mat, klippa gräset eller krama din make typ så kan jag lova dig att du inte tackar nej till hjälp med flaskmatningen någon enstaka gång när du är så jäkla trött och frustrerad så du bara vill gå och dö och du vet att maken inte kommer hem från jobbet förrän på fredagkvällen!
    Tro mig, du tackar inte nej till hjälp då av en nära vän eller släkting om de vill hjälpa till att mata någon gång, det kan jag lova dig
Svar på tråden Låter ni andra mata?