Inlägg från: LiteniAugusti |Visa alla inlägg
  • LiteniAugusti

Låter ni andra mata?

Caaarroo skrev 2012-05-13 20:33:36 följande:
    Bara jag och pappan fram till tre månaders ålder. Om någon frågade svarade jag bara nä det är jag och pappa som matar! Fick jag en följdfråga varför? Så sa jag bara jo men det är ganska självklart att vi matar! Det hade ju jag skött om jag kunnat amma.. Alla var fullt förstående utom en nära släkting! :S
    Ville bara tillägga att efter tre månader så var det typ mormor och morfar som fick mata nån gång när vi var där. Så vi sköter maten fortfarande! Sonen är 5,1/2 månad! :)

Förstår inte grejen riktigt! Alltså med dom som frågar om dom får mata? Tycker att det borde vara ganska självklart!
    Förstår inte heller. Jättekonstigt!

Klart att man vill använda de tillfällena till anknytning.
  • LiteniAugusti
    MissOlsson skrev 2012-05-28 10:56:10 följande:
    Inte alls konstigt.
    Har du en bebis som vill äta väldigt ofta eller har kolik (min har velat ha varannan timme dygnet runt ganska länge nu, dvs jäkligt många tillfällen att knyta band med barnet) och du knappt hinner vila själv, gå på dass, göra mat, klippa gräset eller krama din make typ så kan jag lova dig att du inte tackar nej till hjälp med flaskmatningen någon enstaka gång när du är så jäkla trött och frustrerad så du bara vill gå och dö och du vet att maken inte kommer hem från jobbet förrän på fredagkvällen!
    Tro mig, du tackar inte nej till hjälp då av en nära vän eller släkting om de vill hjälpa till att mata någon gång, det kan jag lova dig
    Men, självklart. I ditt fall var det ju en fördel att kunna låta andra mata.
Svar på tråden Låter ni andra mata?