Hillsong? Vilka är de?
Hej!
Jag kan nog ett och annat om Hillsong. Är en aktiv medlem de senaste 2 åren :)
Hillsong Church är en pingst frikyrka som grundades i Australien. Andreas och Lina Nielsen är våra Lead Pastors och jag rekommenderar starkt att du går in på Hillsongs hemsida och lyssnar på en predikan, är fantastisk bra. Andreas predikade Sit-Stand-Walk och Vad har du att förlora, även Stanna inte i mitten. De är verkligen jättebra! Du får en känsla av Hillsong Church på så vis :)
hillsong.com/stockholm/all/podcasts
Hillsong Church är den kyrka i Sverige som värvat flest ungdomar och har flera tusen medlemmar, detta är för det dels enkla budskapet om Jesus och frälsningen och dels har man följt med i modern tid, dvs 2017 kanske inte många ungdomar går till en kyrka och plockar upp en psalm bok från kyrkbänken - charmen till trots svarar många ungdomar idag till tiderna vi lever i idag. Man har inte ändrat något mer än att ha mer kristen sång som passar tiden vi lever i idag och föra fram budskapet om Jesus med en enklare förståelse med inget tillagt eller borttaget. Det är ju bra för alla men också människor som aldrig varit kristna innan samt unga människor som kanske tycker det är tråkigt att gå till kyrkan annars :)
Hillsong Church är ingen sekt, jag har gått så pass länge för att veta det och med säkerhet kan säga att allt är frivilligt, allt från kollekt och tionde. Man utgår enbart från Bibeln och inget annat, i Bibeln står det om att föra in tionde men aldrig har det varit något tvång eller känts som ett tvång överhuvudtaget. Jag tycker inte heller man ska hänga upp sig på det då fokus i Hillsong Church är Jesu kärlek för alla människor oavsett vem du är, vart du kommer ifrån och vad som hänt i ditt liv - alla är välkomna och accepterade av Jesu kärlek. Vad han gjorde för oss på korset för vår frälsning. Hillsong Church paketerar detta i lovsång, värme, välkomnande för alla människor och kärlek. Budskapet som grundar sig och utgår från Bibeln hjälper var och en att förstår vad Bibeln menar samt hur man kan tillämpa det på sitt liv. Är det inte ganska fantastiskt med sån undervisning? Det blir inte mer simpelt än så och kanske en av anledningarna till mängden ungdomar som faktiskt förstår innebörden av frälsningen och Jesu kärlek. Inte är det alltid lätt att förstå och veta vad allting innebär. Man har kanske tidigare trott Gud är en sträng Gud, eller lyssnat mycket till vad föräldrar sagt i tiderna alternativt skriverier samt det man hört från andra. När man läser Bibeln vilken är källan till kristendomen kanske man har frågor få man vill få förstå vad allt betyder i praktiken? I Hillsong Church bryter man ner detta så det blir begripligt och visar på hur du kan applicera/tillämpa det på ditt liv.
Många kan ofta känna att man måste vara hel och ren innan man går till kyrkan eller inför Gud men så är det inte. Kyrkan är för de brutna, de som går igenom alla möjliga svårigheter. Jesus kom inte för de perfekta utan för de brutna och trasiga, för alla syndare. Alla syndar vi, vi sitter alla i samma båt. Det finns ingen fördömelse i Jesus. Det är bara komma till kyrkan och ta del av kärleken och se för sig själv. Att lyssna på negativa skriverier ger en fel bild, tycker man ska komma och bilda sin egen uppfattning. Många dom skriver negativa saker är oftast utifrån deras egna referensramar, men jag uppmanar alla som läser, give it a shot and you'll see :) vi svarar alla olika på olika saker.
Jag tror oftast det finns en anledning till att man blir lite nyfiken på Hillsong Church, tycker man ska följa det och varför inte bara komma och testa och se hur det är! :)
Hillsong Church den enda kyrkan som har sommaröppet med Gudtjänster 11.00/17.30/19.00 samt After Church efter sista Gudtjänsten som är grym :) vi befinner oss på Vasateatern Stockholm City..
Rekommenderar även att lyssna på lovsången, kolla Spotify el Youtube: Hillsong United & Hillsong Worship :))