• Äldre 13 May 22:43
    59946 visningar
    91 svar
    91
    59946

    Ha regler kring onani?

    Härom veckan när jag tvättade och var på väg att lägga in min 14-årings lakan i maskinen kände jag en bekant doft; sperma. Jag tittade lite mer noggrant på lakanet och såg, som väntat, flera fläckar av vad som jag direkt förstod var intorkad sperma. Jag förstod direkt att det var min son som onanerat eftersom han inte har någon flickvän. Jag tycker det är ett absolut oacceptabelt beteende att äckla ner lakan på det sättet; jag eller min sambo ska ju behöva tvätta dem och dessutom är det äckligt att någon annan i familjen sedan ska sova på dem. Därav bestämde jag mig, utan att prata med min sambo,  för att vi måste sätta upp regler kring onani.

    En kväll när jag och min son var ensamma berättade jag om min lakanupptäckt och satte upp följande regel: Man får bara onanera när man är hemma själv, och då bara på toaletten. Han svarade knappt, blev röd i ansiktet och kändes väldigt besvärad. Har ni upptäckt samma sak som jag när ni tvättat? Nämnde ni det? Jag kände efteråt att det kändes väldigt konstigt efter att ha pratat med honom. Dessutom har jag en till son, 12 år. Bör jag berätta om samma regel för honom och när i så fall? Låter det vettigt att ha regler kring onani?

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-13 22:44
    Det framgick kanske inte men det är jag som är pappan. Jag tycker detta är en far-och-son sak. Det var därför jag inte pratade med min sambo.

  • Svar på tråden Ha regler kring onani?
  • Äldre 13 May 22:49
    #1

    Det är bra att du pratar med din son men enligt mig fel att du skuldbelägger onani. Fan säg åt honom att satsa i papper som han sedan kastar.

  • mrsSta­tham
    Äldre 13 May 22:53
    #2

    Var jag för ouppmärksam på sexualkunskapen?
    Är det inte så att man som kille kan spruta i sömnen?? 


    Bara två saker är oändliga
  • Äldre 13 May 22:53
    #3
    +1

    Vet du, du har faktiskt inte med att göra hur han onanerar så länge du och andra slipper se det.

    Det logiska i det här sammanhanget hade varit att tagit ett snack med honom och sagt att han nu är tillräckligt gammal för att sköta sin egen tvätt, både kläder och lakar etc. Sedan visar du honom hur man gör och ser till att han har en egen tvättkorg etc. Du hade inte behövt säga ett ord om onanin eller att du hittat spermafläckar etc.

    Ditt sätt att hantera saken på var faktiskt rent korkat, ursäkta mitt klarspråk.

    Det bästa du kan göra nu är att gå tillbaka och be om ursäkt för ditt klumpiga beteende, säga att du givetvis inte har med saken att göra och att du inte ska ta upp det igen. Och sedan övergår du till att sätta honom in i hur man sköter sin egen tvätt.

    Du menade väldigt väl, men det blev fel här...


    Ordet
  • Äldre 13 May 22:53
    #4
    Studentpappa skrev 2012-05-13 22:49:12 följande:
    Det är bra att du pratar med din son men enligt mig fel att du skuldbelägger onani. Fan säg åt honom att satsa i papper som han sedan kastar.
    Håller med. Vad fan har du som pappa med hans sexualitet att göra? Är det verkligen bara sperman du stör dig på eller det faktum att han onanerar (spermafläckar på lakanen kan dyka upp även när vuxna, t ex du och din sambo har sex och jag antar att du tvättar dom också...)

    Jag (tjej) onanerade hejvilt när jag bodde hemma, oavsett mina föräldrar var hemma eller inte. Som tidigare skribent säger, skuldbelägg inte, förklara istället att han får onanera hur mycket han vill, men att han ska göra det i sitt rum, i sin privata sfär, precis som att du och din sambo har sex i ert sovrum, i er sfär.
    vitunhurri.blogg.se - Bloggen som lever igen!
  • Äldre 13 May 23:04
    #5

    Ehhh va? Tycker du inte att du gick över en gräns där?? Låt han onanera bäst han vill, säg bara till att han kan använda toapapper. Och vad jag hört så kan man släppa sperma i sömnen, det gör tom min 12åring. Nu vet jag inte om han onanera och jag skiter i vilket, bara bra om han lär känna sin kropp ju.

  • April barn
    Äldre 13 May 23:14
    #6

    Tummen upp för Miss Cees inlägg kan inte annat än hålla med på allt!

  • Coyote
    Äldre 13 May 23:15
    #7

    Va? Fy fan, jag hade nog fått men för livet om någon av mina föräldrar hade börjat sätta upp gränser kring min onani! Du har inte med att göra om din son onanerar eller inte, som man lär du ju dessutom veta att pojkar får utlösning i sömnen, han kanske inte ens onanerar?

    Det du borde gjort är att säga åt honom att han får ansvara för sin egen tvätt, om du tycker det är så vidrigt. Eller så ignorerar du helt enkelt fläckarna och tvättar som vanligt.

  • Litet My
    Äldre 13 May 23:26
    #8
    Miss Cee skrev 2012-05-13 22:53:08 följande:
    Vet du, du har faktiskt inte med att göra hur han onanerar så länge du och andra slipper se det.

    Det logiska i det här sammanhanget hade varit att tagit ett snack med honom och sagt att han nu är tillräckligt gammal för att sköta sin egen tvätt, både kläder och lakar etc. Sedan visar du honom hur man gör och ser till att han har en egen tvättkorg etc. Du hade inte behövt säga ett ord om onanin eller att du hittat spermafläckar etc.

    Ditt sätt att hantera saken på var faktiskt rent korkat, ursäkta mitt klarspråk.

    Det bästa du kan göra nu är att gå tillbaka och be om ursäkt för ditt klumpiga beteende, säga att du givetvis inte har med saken att göra och att du inte ska ta upp det igen. Och sedan övergår du till att sätta honom in i hur man sköter sin egen tvätt.

    Du menade väldigt väl, men det blev fel här...
  • Äldre 14 May 12:07
    #9

    Jag är tacksam för alla svar, men jag tycker ni överreagerar väldigt mycket. Är det inte bra att kunna ha en diskussion om en sådan sak som onani?

  • Chazz Michae­l Michae­ls
    Äldre 14 May 12:08
    #10
    Harrsjö skrev 2012-05-14 12:07:55 följande:
    Jag är tacksam för alla svar, men jag tycker ni överreagerar väldigt mycket. Är det inte bra att kunna ha en diskussion om en sådan sak som onani?
    Jo. Men den där gränssättningen du utövar är helt åt jävla helvete.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
Svar på tråden Ha regler kring onani?