• Litet My

Berätta för mig om KOMET

Hej

Vi funderar på att gå en sk kometutbildning för att minska konfilkterna med sonen och träffa andra föräldrar. Nu är jag lite nyfiken på vad ni som gått den tyckt om kursen, upplägg vad som varit bra, vad som varit dåligt osv. 

• Svar på tråden Berätta för mig om KOMET
  • Malin11

Hej!

Hur blev det, gick ni KOMET-kursen? Jag är själv intresserad av att gå den. Just nu skulle jag gärna vilja få information om hur belöningssystemet "ormen" fungerar, i detalj. Har du någon sådan information? Tack snälla på förhand.

• Litet My
    Malin11 skrev 2012-06-14 21:49:32 följande:
    Hej!

Hur blev det, gick ni KOMET-kursen? Jag är själv intresserad av att gå den. Just nu skulle jag gärna vilja få information om hur belöningssystemet "ormen" fungerar, i detalj. Har du någon sådan information? Tack snälla på förhand.

I höst kommer vi förmodligen att få gå den som det verkar.

Så jag sitter fortfarande nyfiken =)  
  • Malin11

Tack för blixtsnabbt svar. Hoppas att det blir en bra kurs till hösten.

Jag börjar med att låna "Fem gånger mer kärlek" av Martin Forster så får jag inblick i tänket. Skulle verkligen behöva någon sorts "verktyg" inför sommaren... Ska höra med min kommun om de arrangerar nån kurs i höst.
    /Malin

• elska

Jag har gått både som mamma och lärare och tycker det är bra kurser. Det får en att tänka på ett annat sätt, att det är "tillåtet" att inte ta alla konflikter, t.ex. Man får även läxor med sig för att träna på det man lärt sig.

För mig har kurserna betytt mycket.Jag kan nog inte komma på något som är dåligt direkt. Det är ju ingen dunderkur, som ger en ett kolugnt barn och konfliktfri tid. Men det ger en verktyg att handskas med det som är jobbigt.

Lycka till i höst! 

Det är bara i motvind en drake lyfter
Svar på tråden Berätta för mig om KOMET