Inlägg från: Anonym (Mill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mill)

Bröstförstoring.

Jag har funderat på förstoring ett tag jag med! Kanske nån här som kan svara på mina frågor (en del lite dumma :P)?
    Vad avgör om man ska ha inläggen framför eller bakom muskeln? Vad blir skillnaden?
    Säger man typ "jag vill ha D-kupa" eller när man kommer på konsultationen, hur funkar det?
    Ni som har sambo - vad tycker dom? Min man har uttryckt att han tror att han skulle känna sig rätt fånig om han visste att brösten han gosade med var av plast.. :S (Jag har dock inte nämnt att jag funderar på operation).
    Förändras känseln på något sätt på eller runt brösten? Hur?
    Hur mycket syns ärren? Är det lätt att se att man opererat sig?
    Tack på förhand... :P   

• Anonym (Mill)
    Anonym (Tutta) skrev 2012-05-23 17:00:27 följande:

Min man är skitglad Skrattande Haha.. plast.. Vi får hoppas att du inte behöver byta ut hela bröstet Flört Jag går gärna in och skriver någon vecka efter min operation. Hoppas du får några svar innan dess Solig

Haha nä jag vet - har stor C-kupa o skulle vilja ha typ E, men jag vet inte, var bara så han sa :S :P Känner mig lite osäker på hur jag ska göra. Men jag kan ju fundera medan jag sparar pengar - lär ju ta ett tag >.<  :P
  • Anonym (Mill)

Anonym (why?) skrev 2012-05-29 11:41:57 följande:
    Varför vill man göra en bröstörstoring? För att man kanske har små bröst, men varför skulle det vara fel/fult att ha det? Varför börjar man inte jobba med självkänslan och försöker tycka om det man skapats med? Bar funderar, för det har blivit en himla fjortistrend att sätta in ett kilo plast i varje bröst, och inte blir det särskillt snyggare (i många fall) Varför gör ni detta? Naturligast är ju alltid snyggast, och bäst.

Jag vill göra för att jag alltid haft väldigt stora bröst, sen gick jag ner en hel del i vikt och då försvann brösten tillsammans med mycket annat. Jag saknar mina bröst helt enkelt.
  • Anonym (Mill)
    Anonym skrev 2012-05-31 12:00:57 följande:
    Varför lägga in så stora som e-kupa? Jag har naturliga e-kupor och har alltid haft problem med både kläder och bh och få saker att sitta snyggt. Och sedan ska vi inte snacka om alla kommentarer och blickar man får. Som inte uppskattas efter ett tag. har operat dom mindre men har nu fått tillbaka dom lika stora igen pga av graviditet. jag opererade mig till en c-kupa och jag har ju haft alla stl så har man små och ska göra dom större rekommenderar jag stor c-kupa det var absolut bästa stl jag haft och jag har ju haft dom alla. saker sitter snyggt på en och man har varken för stora eller små. Nu är ju det här med storlek upp till var och en men om jag ska utgå ifrån mig själv och mina upplevelser så skulle jag nog rekommendera c-kupa.

Jag hade också naturliga E-kupor, men när jag gick ner en massa i vikt så blev brösten såklart också mycket mindre. Jag saknar mina gamla tuttar helt enkelt!
  • Anonym (Mill)
    LillaLady skrev 2012-05-31 21:58:26 följande:
    Inga dumma frågor finns :)
    Vad som avgör om framför och bakom, det är nog mest en smaksak. Min kirurg tyckte jag skulle lägga bakom eftersom jag inte hade så mycket innan. Jag ville lägga framför för att minska riskerna om en ev dubbelbröst, muskelpåverkan och annat som man riskerar mer genom att lägga bakom. Han sa att jag kunde få ripplings av att lägga framför och det anser jag är en ganska mild komplikation om man jämför med muskelpåverkan så att jag aldrig mer skulle kunna styrketräna.
    Som sagt, det är en smaksak o vad du själv känner att du vågar riskera.

På min konsultation så satte vi oss ner först och sen titta han på mina bröst och hummade lite. Jag fick sätta på mig en supertight top och sen fick jag pröva lite olika implantat och känna efter vilka jag tyckte va bra, om dom va för stora eller små.

Om känseln försvinner beror helt på, det går inte att svara på för det är så individuellt. Jag har som sagt förlorat lite känsel på undersidan av mitt högra bröst, inget som stör mig dock men det är så iaf. och min högra bröstvårta har blivit mycket känsligare, åt smärthållet. Blir iofs bara bättre för varje månad som går :)
    Mina ärr är fortf än så länge rätt stora och färska. (7månader) men jag räknar med att inom loppet av något år ska de knappt synas att jag har opererat dom.

Jag tycker alla som funderar på att göra en operation ska bli medlemmar på Plastikoperationsforum.se, läs på där, ta del av informationen, lär er om storlekarna. En bra sida att prata om just tuttar ;)
    Tack att du tog dig tid att svara! :) Undrar dock fortfarande en grej; vad blir liksom själva skillnaden på om man har framför eller bakom muskeln? Om det är en smaksak måste det väl betyda att det ser annorlunda ut beroende på var dom är? Eller? Är det så att det är större risk med bakom men att det ser naturligare ut eller hur är det?? :P
Svar på tråden Bröstförstoring.