• Anonym (Ledsen och arg!)

Gravid och tänkte gå på SPA, men icke!!!

Skulle ringa och boka in en behandling, eftersom jag har fått
    ett presentkort och behöver skämmas bort lite.

Det är ett lite lyxigare ställe och jag har aldrig varit där, då det är rätt dyrt.

Först pratar jag med en jättetrevlig kille och vi diskuterar olika behandlingar 
    eftersom jag förklarat att jag är gravid. Eftersom jag är jättetorr i hyn just nu, skulle
    jag behöva en bodyscrub och hjälp med att smörja in mej, så jag hade tänkt mej
    en kroppsinpackning med bodyscrub först.
    Då får jag veta att de inte gör kroppsinpackningar på gravida, eftersom att värmen inte
    är så bra, men att jag kan ta samma behandling och istället för det varma täcket ta handduk.
    JAg ber att få återkomma, då jag inte kunde bestämma mig för vilken.

Ringer tillbaka nån minut senare, glad i hågen och får prata med en sorkig tant som säger att
    jag inte alls får göra nån av de behandlingarna!
    Så jag blir rätt förvånad och undrar varför, om jag tar bort det varma täcket?
    Nej, du får inte göra nån inpackning av nåt slag och inget kurbad!
    Eeeeh... men det är ju i så fall värmen som inte är bra, inte oljor och annan gegga?????
    Då tycker hon istället att jag ska välja bodyscrub och massage, som kostar det dubbla!
    Ursäkta, men massage sätter ju igång värkar - det vet ju alla!
    Då säger hon att det inte är nån fara för dem som har gått mer än 3 månader..... QUE???
    Det är alltså inte ens en gravidmassage vi pratar om, utan en klassisk!

Jag fattar ingenting och är både arg, besviken och ledsen!
    Jag vill inte ha nån jävla massage! Jag vill ha bodyscrub och bli ingeggad, eftersom jag har svårt att
    smörja in mej själv, men deeeeeeet gick inte!
    Då får jag betala för TVÅ behandlingar!

Usch, jag vill bara gråta. Har ont i kroppen och mår sådär och behövde verkligen det här!
    Jag är väl säkert bara ute å cyklar å har fel, men jag är så besviken!
    Hade verkligen sett fram mot att få skämma bort mej lite!                

• Svar på tråden Gravid och tänkte gå på SPA, men icke!!!
  • Klycka

Jag badar bastu en timme i princip varje dag samt får en timmes massage av sambon vi sänggående varje dag och än så länge är det ingen fara med vild och stark bebis Jag tror man känner i kroppen om värme och/eller massage skulle vara olämpligt som gravid. Känns det skönt så njut istället! PS. hör av dig till ett annat SPA

• Klycka

Kom på ett till PS köp hem en lyxig scrub och olja/lotion och låt din partner ta hand om din kropp - hur mysigt som helst och garanterat billigare

Ja, precis! Det borde väl vara upp till mig? Och varför kan jag inte bara ta bort det värmande
    täcket och bara få en "insmörjning"? Inte ett dugg intresserad av att hjälpa eller ge service!
    Vad fan vet hon om att bli ingeggad är farligt eller inte??? =( 

Klart att jag vill byta anläggning, men nu har jag ju ett presentkort....Å jag har inte råd med nån dyr behandling.
    ....  men jag ska faktiskt försöka byta det mot ett på ett annat ställe..... Såååå besviken!    

• Duckan

Jag förstår din besvikelse, men spa:t har dessa regler av en anledning och de vill på intet sätt äventyra din graviditet.
    Ring igen och försök att komma fram till nåt som du kan få göra med ditt presentkort, kanske be att få tala med den trevliga killen igen? 

• snoffsan08

Det där lät ju jätte konstigt.
    Jag och min man var på Selma SPA i Värmland i helgen. Jag fick en behandling på 80min med både inpackningar och massage. Behandlingen hette "I väntans tider" och var just specialbehandling för gravida jag är i v:31. Ring nåt annat SPA och kolla. Det är klart som sjutton att du ska få skämma bort dig lite innan.

Lycka till!! 

Jo, men tyvärr är min sambo egenföretagare och jobbar till sena kvällarna + en del helgen
    och så har vi en vild 4-åring, så det blir liksom aldrig tid och lugn för sånt...
    ...å vi har dåligt med barnvakt.
    Skulle ta ledigt en vardag för att göra detta... =(   

snoffsan08 skrev 2012-05-14 12:24:29 följande:
    Det där lät ju jätte konstigt.
    Jag och min man var på Selma SPA i Värmland i helgen. Jag fick en behandling på 80min med både inpackningar och massage. Behandlingen hette "I väntans tider" och var just specialbehandling för gravida jag är i v:31. Ring nåt annat SPA och kolla. Det är klart som sjutton att du ska få skämma bort dig lite innan.

Lycka till!! 
    Ja, jag försökte verkligen få dem att hjälpa mej att göra nåt som funkade för mig, men de ville bara
    att jag skulle boka in två behandlingar istället. De verkar inte vara intresserade att hjälpa mej, utan
    bara få in pengar... å då är det ändå ett av stans dyraste ställen!
    Trodde att de var serviceminded där!
    Jag får se om jag kan byta mitt presentkort till nåt annat ställe.... =(    
  • snoffsan08
    Anonym (Ledsen och arg!) skrev 2012-05-14 12:29:47 följande:
    Ja, jag försökte verkligen få dem att hjälpa mej att göra nåt som funkade för mig, men de ville bara
    att jag skulle boka in två behandlingar istället. De verkar inte vara intresserade att hjälpa mej, utan
    bara få in pengar... å då är det ändå ett av stans dyraste ställen!
    Trodde att de var serviceminded där!
    Jag får se om jag kan byta mitt presentkort till nåt annat ställe.... =(    
    Hoppas det löser sig! Tycker det är väldigt "enkelriktat" av dom om dom inte kan komma på en bra lösning till dig. Ska du bli "straffad" då för att du är gravid?
     Dumheter!!
  • Klycka

Håller med! Min graviditet - mitt ansvar liksom. Tar ju självklart emot råd och så, men besluten vill jag gärna stå själv för går det kanske att sälja presentkortet? Ibland kan man hitta "spa-studenter" (vet inte den korrekta termen på studenter som praktiserar inom hälsa) och de brukar både vara oerhört lyhörda samt billiga - kanske en ide? Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Gravid och tänkte gå på SPA, men icke!!!