• Caramella

Extrem trötthet=normalt mot slutet?

Går in i v. 36 imorrn med tvåan. Men likt de flesta har minnet svikit mig från förra graviditeten:)

Jag har varit rätt pigg under min graviditet, så länge jag ätit o skött mina järn tabletter dvs...Men nu senaste veckan så e jag så extremt trött, mest trött i kroppen, känns inte som det har med järnbrist o göra då det e en annan form att trötthet(plus att jag verkligen sköter mina järntabletter). Jag försöker varje dag att promenera 30-60 min på morgonen o det tvingar jag mig till trots tröttheten o foglossningen, pga att d e den enda träningen min kropp klarar någorlunda nu.

Men denna senaste vecka, som sagt, så har jag tappat all ork! Jag har även tappat matlusten, eller orken att laga o äta maten...Äter självklart för att jag måste, men känner ingen matlust alls! Älskar att laga o planera maten hemma, men inte längre. Vill bara sova KONSTANT!

Är detta typiskt för slut skedet av graviditeten? Är det kroppens sätt att ta igen sig inför vad som komma skall, typ? Jag kör annars på i 180, men hur jag än anstränger mig så går det inte...Kan knappt stå upp i mer än 5 min o vika tvätten utan att hela kroppen skriker åt mig att sätta mig ner....

• Svar på tråden Extrem trötthet=normalt mot slutet?
  • Grazzy
    Caramella skrev 2012-05-14 12:35:13 följande:
    Går in i v. 36 imorrn med tvåan. Men likt de flesta har minnet svikit mig från förra graviditeten:)

Jag har varit rätt pigg under min graviditet, så länge jag ätit o skött mina järn tabletter dvs...Men nu senaste veckan så e jag så extremt trött, mest trött i kroppen, känns inte som det har med järnbrist o göra då det e en annan form att trötthet(plus att jag verkligen sköter mina järntabletter). Jag försöker varje dag att promenera 30-60 min på morgonen o det tvingar jag mig till trots tröttheten o foglossningen, pga att d e den enda träningen min kropp klarar någorlunda nu.

Men denna senaste vecka, som sagt, så har jag tappat all ork! Jag har även tappat matlusten, eller orken att laga o äta maten...Äter självklart för att jag måste, men känner ingen matlust alls! Älskar att laga o planera maten hemma, men inte längre. Vill bara sova KONSTANT!

Är detta typiskt för slut skedet av graviditeten? Är det kroppens sätt att ta igen sig inför vad som komma skall, typ? Jag kör annars på i 180, men hur jag än anstränger mig så går det inte...Kan knappt stå upp i mer än 5 min o vika tvätten utan att hela kroppen skriker åt mig att sätta mig ner....
    Det är samma för mig. Går in i V.37 idag och har ingen matlust och är enormt trött. Detta är mitt 2 barn också och jobbigt med tanke på jag inte kan ägna min son lika mycket tid och ork längre
    Hoppas på förlossning snart!  
  • Caramella
    Grazzy skrev 2012-05-14 12:39:20 följande:
    Det är samma för mig. Går in i V.37 idag och har ingen matlust och är enormt trött. Detta är mitt 2 barn också och jobbigt med tanke på jag inte kan ägna min son lika mycket tid och ork längre
    Hoppas på förlossning snart!  
    Man blir ju totalt handlings förlamad! Känner mig så lat, ursäktar mig hemma hundra ggr om till sambon för att maten inte ens e ute ur frysen ibland när han slitit i 15 tim på jobbet...   Nu har jag gått förbi sovrummet i 3 dagar o tänkt att jag ska vika kläderna o lägga dom i lådorna så vi får ordning innan bebis kommer..men icke sa nicke! Inget blir gjort...Viker typ 2 tröjor om dagen,hahah!
  • Grazzy
    Caramella skrev 2012-05-14 12:47:25 följande:
    Man blir ju totalt handlings förlamad! Känner mig så lat, ursäktar mig hemma hundra ggr om till sambon för att maten inte ens e ute ur frysen ibland när han slitit i 15 tim på jobbet...   Nu har jag gått förbi sovrummet i 3 dagar o tänkt att jag ska vika kläderna o lägga dom i lådorna så vi får ordning innan bebis kommer..men icke sa nicke! Inget blir gjort...Viker typ 2 tröjor om dagen,hahah!
    Haha jag vet vad du menar!
    Jobbigt med halsbränna, svårt att andas och illamående för mig just nu varje dag dessutom. Inget roligt vara gravid längre!  När har du BF?  
  • Caramella
    Grazzy skrev 2012-05-14 12:54:12 följande:
    Haha jag vet vad du menar!
    Jobbigt med halsbränna, svårt att andas och illamående för mig just nu varje dag dessutom. Inget roligt vara gravid längre!  När har du BF?  
    I hear ya! :) Har spytt varje dag i 36 veckor nu!!! Inget hjälper mot den förbannade halsbrännan heller:( Illamåendet e värre nu sen v. 34 än det varit under hela graviditeten...Ska ta upp det med bm på ons, står inte ut att gå över tiden om d blir så illa:( Har bf 18 Juni, känns som 100 år!!! Du då?
  • Carola 614

Jag är nu i vecka 34 och är så trött att jag bara vill sova, hela tiden. Kroppen verkar inte vilja att jag gör någon nytta alls hemma eller på jobbet. Tycker det är så konstigt, och är det verkligen normalt??

Vissa nätter tycker jag att jag sovit bra och borde vara pigg men behöver bara vara uppe en stund innan jag inser att jag inte alls var så pigg, och får lägga mig igen för att sova. Det här blir jobbiga veckor fram till BF om det ska fortsätta så här.  

• BBB

Så skönt att läsa fler som är trötta. Det känns som att man ska vara i princip som vanligt när man är gravid. Gå upp 10 kg och vara ungefär som annars. Lite trött kanske är ok men inte mer än att en liten tupplur räcker.

Men jag känner också vissa dagar hur jag är helt förlamad. (En månad kvar till bf.) Känner mig så himla tråkig inför mitt barn. Kommer ihåg själv från när jag var liten hur tråkigt det var när mamma var trött. Men vad gör man?

Blir så trött när man läser om kändismammor som är smala och ser pigga ut efter några veckor. Laila Bagge, Beyoncé, prinsessan Victoria osv.

Kan vi inte bara få vara glåmiga och småfeta i början? Kan inte det vara normen?  Har bf i juni. Det blir ingen beach 2012 för min del. Det är klart. Ett kort dopp i vassen kanske

Ha det gott, vänner!

• Grazzy
    Caramella skrev 2012-05-14 14:24:58 följande:
    I hear ya! :) Har spytt varje dag i 36 veckor nu!!! Inget hjälper mot den förbannade halsbrännan heller:( Illamåendet e värre nu sen v. 34 än det varit under hela graviditeten...Ska ta upp det med bm på ons, står inte ut att gå över tiden om d blir så illa:( Har bf 18 Juni, känns som 100 år!!! Du då?
    BF den 11:e men kommer få snitt 1-2 veckor innan det pgr av min diabetes
  • Smam

Jag har varit skiiit trött sen första grav. dagen. Inte kul att vara trött i både kropp och huvud i hittills 8 månader! Men trötthet är normalt, speciellt mot slutet. Det är ju ganska jobbigt för kroppen att bära på ett barn. 

Svar på tråden Extrem trötthet=normalt mot slutet?