• PolyPond

Godaste fisken

Vilken fisk tycker du är godast av dessa?
    Det gäller tillagad färsk fisk, inte inlagd, rökt eller torkad.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste fisken
  • IsDimma

Vittling är gott om det inte är jag som tillagat den Annars så får det bli lax eftersom det är den enda fisk jag inte misslyckas med

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Tonfisk är också himla god om det inte är jag som tillagar den

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Excentriskan

Abborre helt klart. Synd bara de är så beniga. Men vissa är duktiga och kan till och med filéa dem.

Bäst är de nyrökta varma.. mmm 

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • az81

Svårt att bara välja en, är fiksälskare av stora slag. fick dra lott bland dessa alternativ och då gick makrillen hem med segern. dock kan jag inte ha någon åsikt om abborre då jag aldrig har testat det. Men de övriga fiskarna tycker jag mycket om. Är dock extremt trött på lax.

• tahira

Tonfisk, helt klart. Kräver så lite tillagning också för att smaka underbart

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Miss Behave skrev 2012-05-14 16:26:01 följande:
    Abborre helt klart. Synd bara de är så beniga. Men vissa är duktiga och kan till och med filéa dem.

Bäst är de nyrökta varma.. mmm 
    Jag håller med helt. Nyrökta och serverade med lite ättikssprit är de helt underbara.

Men abborre är godaste matfisken även tillagad på annat sätt (utom kokt). Tonfisk är väldigt gott men inte stekt eller kokt.
    sporadiskatankar.blogspot.com -- Uppdaterad 8 maj.
  • CeeJay

Av dom här röstar jag på LAX, som kan varieras i det oändliga och är nästan alltid supergott.

Men jag älskar tex makrill också men framför allt RÖDING *mums* 

• Loriyana

Jag blev plötsligt väldigt sugen på fisk :)

• KimPossible

Abborre! Även om sjötunga för all del är gott när den tillagas rätt. Liksom färsk tonfisk.

Men jag måste nog hålla med CeeJay om att röding är något alldeles i särklass. Tänk nyfiskad, tillagad över öppen eld, när den bara smälter i munnen...omnomnomnom. 

Svar på tråden Godaste fisken