Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
Anonym (HF) skrev 2012-05-17 14:23:09 följande:
Ebba Carolina: Även om en ssk får göra allt en usk får göra och en massa där till så är faktiskt det 2 olika yrken. Tycker väldigt synd om dina framtida uskor som får jobba med dig. För du verkar inte kunna ta tillvara på den stora kunnskap många uskor har.Vårdyrket är ett yrke där man måste ha stor erfarenhet, den har du inte när du är nyfärdig.
Jag har jobbat med så många nyfärdiga ssk, som har varit så osäkra på sig själva, gett dem stöd och puchsat dem att tror på sig själva och att de klarar ut detta och många gånger har jag fått TACK, utan dej hade jag inte klarat detta. Att ha en Van och erfaren usk är guldvärt för många ssk (att ha en van ssk är guldvärt för en ovan och oerfaren usk). Förminska inte det!
Förövrigt vet jag att minst 2 stora sjukhus nu tar in fler usk istället för att gå med på ge ssk högre löner!
Nej jag tycker inte inte detta är bra, för ssk är värda högre lön. Men det ger en lite fingervisning om vad arbetsgivarna tycker om usk.
Vart har jag skrivit/uttryckt mig att jag inte kan se och ta till mig den stora kunskap uskor har?! Jag har inte förminskadt det? Nu tolkar du nåt som inte finns där.