• PrettyPoppy

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Kan lova att _ingen_ som arbetat med dementa i 15 år skulle kalla sina gamla för " dementa klienter" .

• PrettyPoppy
    Vackert skrev 2012-05-16 22:09:32 följande:
    Varför bryr ni er ens om vad Ebba Caroline gör öht? Njuter ni av det, kan ni inte lägga er utan ett hon skrivit någonting till er?

Jodå, nu står EC med byxorna nere och jag går och lägger mig nattinatt!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-16 22:20:24 följande:
    Läkemedelsräkninger är redan fixat med tack ändå
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Men hur gammal är du nu om du tänker efter riktigt ordentligt? (det är ok att räkna på fingrarna, ändå ingen som ser). 28, 29 eller 31?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 20:48:19 följande:
    Inget år. Som T5-syrra; en sommar (ej i Sverige) och sedan förra torsdagen.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Jo, eller hur.... anställd första dagen, råkade visst vara 17 maj... Och sen inlägg på FL hela dagen.... På arbetstid då eller
  • PrettyPoppy
    Anonym skrev 2012-05-21 22:32:21 följande:
    Varför svarar du i tråden? Hur länge har du arbetat som ssk?

Hon har jobbat som usk i 13 år. Eller i 15 år. Beror lite på. Ibland är hon 28 år. Ibland 29. Och ibland 31. Hon är INTE leg. Ssk.
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:40:15 följande:
    13 år är det. Och jag har varit 28 tidigare i år men som du säkert vet så fyller man åt och då blir man äldre. Är 83:a, dvs jag fyllde 29 iår. Nej, har aldrig påstått att jag är leg. ssk. Utan ssk utan legitimation (T5-syrra). Frågor på det?

Tror du fastnat med foten i ett bäcken
  • PrettyPoppy
    AngoStura skrev 2012-05-21 22:42:22 följande:
    Ebba Caroline, jag vill inte vara taskig, men jag undrar verkligen varför du gör som du gör? Vad får du ut av det? Du har säkert en hel del att diskutera angående vården med den erfarenheten du har. Den riktiga erfarenheten som du säkert besitter. Inte det andra.

Tänk att jag tror samma!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:44:12 följande:
    Nope. Men du verkar ha svårt med både läsning och förståelse. Och missat det faktum att man blir äldre för varje år...

Jo, men det brukar vanligtvis gå ett år mellan varje födelsedag...
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:47:10 följande:
    Ja... om du förstår det borde du inte har problem med räkningen som du uppenbarligen har.

Dyskalkyli.... Var det inte det som DU skrev här i en tråd att DU led av?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:49:13 följande:
    Ljuger med vad? Jag har jobbat som usk länge, jag läser till ssk (är klar snart), har jobbat som t5-syrra förra sommaren och gör det denna sommaren med inom kommunen (ej Sverige). Är anställd på UMAS som t5-syrra från och med 17 maj tom när jag är klar, med uppehåll översommaren. Så, vad ljuger jag om?

Men... Sen när ligger umas i Norge?
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?