Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 15:53:21 följande:
Du duckar onekligen snyggt

. Men du ger inte ett särskilt påläst intryck när du "svarar".
Praktiskt att alla patienter som är sängliggande har stomi onekligen. För återigen är det de sängliggande som använder bäcken. De patienter som kan gå på toaletten är knappast relevanta.
Sen finns det en värld utanför "din avdelning" och som blivande sjuksköterska kan det vara bra att reflektera över hur det ser ut i den. Särskilt när man diskuterar huruvida man kan ersätta usk med ssk. För att ha så lång erfarenhet som uska (?!) är du rätt dåligt insatt.
Återigen, läs vad jag skriver. Jag skrev att på den avdelningen jag jobbar på så används inte bäcken alls. På andra avdelingar, andra sjukhus kan det säkert användas. Men eftersom jag inte jobbar där eller har jobbat där så är det lite svårt att veta hur det är där, eller hur?
Oavsett, så ja usk kan ersättas med ssk. Usk uppgifterna är
inte för just usk. Dåligt insatt i vad? Hur det är på sjukhus för usk? Ja eftersom jag nappt jobbat på sjukhus som usk så är jag dåligt insatt i just den biten. Inte så konstigt. Hur en usk jobbar inom äldrevården är jag insatt i, men även där är det olika beroende på vilken kommun (land) man jobbar i... Så, nej jag kan inte veta allt. Men tydligen vet du hur det ser ut överallt?!