Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-22 21:46:49 följande:
    Genom att fråga. Det är så man blir en bra ssk, man rådfrågar kollegor, inte skvallrar för en chef. Täbk att du jobbat i 10 år och blir sedan inkallad till chefen för att en ny OERFAREN ssk sett dig göra nåt som hon inte kändes vid. Och du visste att du inte gjorde fel. Jag hade då sett den oerfarne som oödmjuk och inte villig att lära. Och man behöver INTE ha långa slangar till en CVK. Nu vet du det :)
    Tack för att du upplyser mig om nåt jag redan visste.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 21:52:53 följande:
    Jo, i tråden "Fjantiga sjuusköterskor" skrev du det!
    Nej, det gjorde jag inte. Läs istället vad det står. Jag gör det lät för dig och kopierar in det som jag skrev i den tråden.

"När jag är klar ssk som kommer jag ha mer än 30 000kr i ingångslön. Min ingångslön kommer lika på runt 35 000kr. Så jag har redan mitt på det torra."

"Jättekul va. Ett tips, det är inte sverige jag jobb i utan i Oslo, Norge. Och jag har redan jobb nu som gör att jag tjänar ca 28 000kr/månad som outbildad."

Vart skrev jag att jag jobbar just nu i Norge? Jag skrev att jag har redan jobb i Norge, och att jag redan har anställning som ssk när jag är klar..
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 21:55:47 följande:
    Skrev du inte innan att du läst 5 terminer?  Drömmer
    Jag har läst 5,5 terminer, dvs mer än 5 terminer.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 21:58:56 följande:
    Du visste ju inte det innan? 
    Vart har jag skrivit att jag inte visste det?
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 22:00:31 följande:
    Och så läser vi vad det står: "Eftersom jag är grön och h*n jobbat längre så kan jag inte göra annat än att ignorera om h*n skulle göra fel."
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 22:01:10 följande:
    Jag är inte ssk men jag är ganska säker på att man faktiskt har långa slangar...
    Nej, det behöver man inte. Det sa ju SSKn i tråden, remember
  • Ebba Caroline
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-22 22:05:37 följande:
    Antar att lagarna skiljer sig mellan Norge och Sverige också............
    Det tror jag inte det gör speciellt mycket.
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 22:10:00 följande:
    Och ändå så outbildad?

Oh my.  
    Nej, absolut inte. (Du, det finns svenska kurser där man lär sig att läsa och förstå det man läser....funderat på det?)
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 22:14:32 följande:
    Mmmmmm. Du märkte inte ens att du föll i fällan alltså. Tänk lite nu.
    Ibland är du så trög och inte fattar ironi alls
  • Ebba Caroline
    Buscemi skrev 2012-05-22 22:15:02 följande:
    Varför söker du inte till nåt sånt?
    Tja, kanske för att jag inte behöver lära mig läsa eller lära mig förstå vad jag läser eftersom jag lärde mig det i småskolan...
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?