• Anonym (rädd)

Konstig huvudvärk i flera dagar

Har en riktigt konstig huvudvärk och jag håller på att nojja ihjäl mig. Jag har bara ont på den vänstra sidan på ett område och det liksom bränns/ilar/sticks i huvudet. Just nu kommer det ett tryck då och då på den punkten. Har haft så i några dagar nu. I början kom det bara ett par ggr om dagen och höll i sig i några sekunder men nu känns det hela tiden. Det var som värst igår och jag googlade allt möjligt och började bli riktigt rädd. Hittade dock inte vad det kunde vara. När jag skulle lägga mig så kände jag min illamående och yr (men det kan bero på min oro) och jag hade svårt att somna. När jag vaknade kändes det dock bättre och oron började släppa något men nu har det kommit tillbaka igen! Har nästan aldrig huvudvärk och absolut inte så här ihållande och ond. 

Ringde sjukvårdsupplysningen men de visste ju såklart inte vad det kunde vara. Usch jag är så orolig och har dödsångest :( vad kan det vara?? 

• Svar på tråden Konstig huvudvärk i flera dagar
  • Anonym (rädd)

Kan ju även tillägga att det känns som (obehagliga) rysningar i huvudet ibland oxå tillsammans med det onda.

• Anonym (noja)

Antagligen har du blivit rädd och börjat noja och så blir det värre, Sök läkarhjälp om du känner att det inte går över.

• Anonym (rädd)
    Anonym (noja) skrev 2012-05-14 18:39:37 följande:
    Antagligen har du blivit rädd och börjat noja och så blir det värre, Sök läkarhjälp om du känner att det inte går över.
    Jo kanske.. Men huvudvärken är iaf på riktig. Är ensam i en vecka nu oxå och det gör mig ännu mer orolig. Hade jag bott närmare sjukhuset så hade jag nog gått till akuten redan för att sluta noja. Det skulle kanske kunna vara spänningshuvudvärk? Har aldrig haft det förut men det är väl mer molande/vanlig värk i huvudet?
  • Anonym

Man kan få stark huvudvärk mm av borrelia. Fästingarna vaknar tidigt (och ibland får man inte det typiska utslaget av själva fästingbettet. Så kolla noga överallt, det kanske sitter en blodsugare någonstans.)

• Anonym (me too)
    Var själv hos doktorn igår, pga huvudvärk, yrsel, "spagettiben" , fruktansvärd känsla!!!
     Tog en massa prover, får svar i em... dr.  tror dock att det endast är stress... spänningshuvudvärk är ju kroppens sätt att säga stopp! 
  • Takex

Känns det som en blixt i huvudet? När ett virus sätter sig på nervbanorna så kan man få en sån huvudvärk från en speciell punk och det känns ungefär som en ilning eller som att det blixtrar till. Om du dessutom är yr då låter det definitivt som att det kan vara en vanlig virus infektion. Det är inget farligt men obehagligt. Det är vila som gäller! Och tacka dom där uppe för att man slipper snor och feber.

• Mayen

Hej,

jag fick ont  i bakhuvudet, pà vànster sida dàr lillhjàrnan sitter.
    Det visade sig vara en tumòr, tack och lov godartad, den àr nu bortopererad och jag har inga men.
    vill du veta mer om mina symptom etc kan du mejla mig direkt.

Charlotta

• Anonym (rädd)
    Anonym skrev 2012-05-14 22:45:59 följande:
    Man kan få stark huvudvärk mm av borrelia. Fästingarna vaknar tidigt (och ibland får man inte det typiska utslaget av själva fästingbettet. Så kolla noga överallt, det kanske sitter en blodsugare någonstans.)
    Nej har inga fästingar så borrelia är det inte.
  • Anonym (rädd)
    Takex skrev 2012-05-15 07:33:56 följande:
    Känns det som en blixt i huvudet? När ett virus sätter sig på nervbanorna så kan man få en sån huvudvärk från en speciell punk och det känns ungefär som en ilning eller som att det blixtrar till. Om du dessutom är yr då låter det definitivt som att det kan vara en vanlig virus infektion. Det är inget farligt men obehagligt. Det är vila som gäller! Och tacka dom där uppe för att man slipper snor och feber.
    Ja fast just känns det mest brännande mot bakhuvudet. Känns så obehagligt och ja blir bara mer och mer orolig att det är nåt farligt eftersom det inte försvinner. Känner mig iaf bra när jag vaknar men sen kommer det tillbaka så fort jag har klivit upp.
  • Anonym (rädd)
    Mayen skrev 2012-05-15 12:29:27 följande:
    Hej,

jag fick ont  i bakhuvudet, pà vànster sida dàr lillhjàrnan sitter.
    Det visade sig vara en tumòr, tack och lov godartad, den àr nu bortopererad och jag har inga men.
    vill du veta mer om mina symptom etc kan du mejla mig direkt.

Charlotta
    Usch :( tur att den var godartad. Hur kändes huvudvärken? hade du några andra symptom och hur länge gick du med huvudvärken? 
  • Mayen
    Anonym (rädd) skrev 2012-05-15 20:52:57 följande:
    Usch :( tur att den var godartad. Hur kändes huvudvärken? hade du några andra symptom och hur länge gick du med huvudvärken? 
    Det var en ganska konstig huvudvàrk. Liksom pulserande, typ "ont" inte ont, "ont, inte ont.
    Det gjorde fruktansvàrt ont om lilltjejen vilade sitt huvud emot mitt, da blev det vàrre.
    Kunde inte vinkla/boja huvud framat, da kàndes det som knivar i bakhuvudet.
    Med tiden fick jag svar yrsel, hela rummet snurrade nar jag la mig ner.
    Jag fick lock i oronen konstant. Jag tappade apiteten helt och var illamaende pa morgonen.
    Jag sag snett, dvs tryckte fel pa datorns tangentbord. Jag fick ryckningar i ògonlocken.
    Mot slutet kunde jag inte sova mer an kanske till 2 pa natten. Sen fick jag lov att kliva upp. Min huvudvàrk var absolut vàrst da jag lag ner eftersom trycket i hjarnan okar. Tumoren lag i vàgen fòr vattenbanorna i hjarnan och vattnet skjòts tillbaka hela tiden (vilket jag upplevde som "pulserande" ont)

Jag hade nog ont i huvudet i nastan 1 ars tid. I borjan var det inte alls sa farligt, men i och med att tumòren vàxte blev det naturligtvis varre. Blev till slut akutopererad och det tog 12 timmar att ta bort allt.
  • Anonym huvudvärk

Hej, 

Hur har det gått med din huvudvärk? Ser att den här tråden är från 2012 men hoppas att du svarar ändå. Jag upplever precis samma symptom som du beskrev - en stundtals ilande/blixtrande smärta på vänster sida samt rysningar och en lite brännande känsla i huvudet. Det går i perioder men har haft det till och från i ett par månader nu. Var först på vårdcentralen men de hittade förstås ingenting. Åkte in till akuten i somras när jag blev mer och mer orolig för att det inte gick över. De tog prover men hittade inte heller någonting. Vill hemskt gärna höra hur det gått för dig!

Tack!

• Anonym (ta blodtryck)

Kanske för högt blodtryck?! Kolla upp det i tid!

• jenka78

tjena, samma skit här. svider även vid beröring bla  vid ögonen , ovanför vänster öra samt kraftig värk i  nacke. fick borrelia i juni, och har antagligen fått sånt skit i nervsystemet. fästing helvetet såg jag aldrig röken av men den e de nog många som missar. lycka till, själv så hjälper det om jag ligger på hårt underlag och tradil  tabl

Svar på tråden Konstig huvudvärk i flera dagar