Juni-barnen
Tesssi: Vilken bra första förlossning du fick, verkade alldeles lagom lång och skönt att du lyckades hantera värkarna så bra med din mans stöd :).
Gizmolarsson: Helt otroligt vilken snabb och smidig förlossning du hade :)
Tesssi: Vilken bra första förlossning du fick, verkade alldeles lagom lång och skönt att du lyckades hantera värkarna så bra med din mans stöd :).
Gizmolarsson: Helt otroligt vilken snabb och smidig förlossning du hade :)
Är det någon av er som gett napp redan på BB? Lilla Minnah har ett enormt sugbehov och kan inte ens sova utan tutten i munnen vilket resulterar i många timmar i sängen då jag inte orkar sitta upp och amma och dessutom lite såriga bröstvårtor. Har funderat på att ge napp när hon är färdig med att amma för att hon ska kunna sova och vara lite mer nöjd men jag vågar inte eftersom jag är rädd att nappen ska förstöra amningstekniken om man ger den så här tidigt.
Tack för era svar om napp :). Nu är Minnah 2 dygn gammal och mjölken har äntligen börjat rinna till så hon är nöjd emellanåt och har inte lika stort sugbehov längre så nu känner jag att jag kan vänta lite till med nappen :).
Usch, jag har gråtit ett flertal gånger idag då jag fått ge upp amningen :(. Efter att mjölken. rann till och brösten blev stenhårda har dottern sugit med feltag och på en natt fick jag fruktansvärda sår som färgar mjölken alldeles mörkrosa, blöder alltså massor från brösten och varje amningsstund känns som knivar som skjuter rakt in i bröstet :(.
Jag är jätteglad för att Minnah iaf fick den första råmjölken vilket inte alls var en självklarhet efter min bröstförminskning, men andra problem som att det samlats mjölk i mjölkgångar som inte har någon väg ut från bröstet har jag dock inte sluppit :(. Är jätterädd för att åka på världens mjölkstockning nu under natten eller morgondagen eftersom jag varken kan amma eeller få ut något nämnvärt med bröstpump (trots att jag hyr en elektrisk från BB).
Så idag har vi börjat med flaska och ersättning på Minnah's fjärde dygn. Någon mer som tvingats börja med flaska tidigt ?
Gammelmamma: Usch din stackare :(. Jag är livrädd för att få det och känner att det snart är på G då jag varken kan amma eller pumpa ut mjölken ordentligt så jag har fått riktigt hårda knölar på båda brösten.
Gizmolarson: Jag har inte badat Minnah än och hon är 5 dagar gammal, men det blir nog som jag gjort med de andra barnen. En gång i veckan och vid behov t.ex. nerbajsad rygg etc.
Imorgon ska jag in till sjukhuset igen och ta prover på Minnah. Hon har blivit jättegul bara över en dag och har varit slö hela dagen. Jag har fått hålla koll på tiderna för att hon ska få i sig mat tillräkligt ofta för hon har själv inte skrikit efter mat. Jag har nog inte hört henne skrika en enda gång idag nu när jag tänker efter.
Hoppas verkligen att värdena är ok så vi slipper ligga på sjukhuset mer. Känns som att jag bott där ett tag nu :P. Men om det behövs så får vi göra det för min lilla flicka ska må bra.