Juni-barnen
Nu skriver jag in mig hos er!
Igår fick vi vår efterlängtade lillebror Jonathan! 3385g och 50cm lång :) <3
Nu skriver jag in mig hos er!
Igår fick vi vår efterlängtade lillebror Jonathan! 3385g och 50cm lång :) <3
Tack så mycket!!! :)
Här kommer min förlossningshistoria.. 10 dagar senare.. 
Vi fick veta sen v36 att vi hade ett sätesbarn, vi blev inbokade för vändning i v37 men vändningen misslyckades så då bokades ett datum in för planerat kejsarsnitt.
Tisdagen den 5e juni kl 8.00 skulle vi vara på förlossningen, vi åkte dit och blev inskrivna. Sen började den låååånga väntan. Ingen kunde säga när det skulle bli våran tur, de hade redan på morgonen haft ett akutsnitt och ännu ett som höll på så vi som var planerade snitt sköts ju upp.. Vi insåg snabbt att vi kunde få ligga där heeeeela dagen och bara vänta. Tillslut kunde barnmorskan säga att vi förmodligen skulle få vänta långt in på eftermiddagen.. Så vi traskade iväg till dagrummet på förlossningen för att glo på tv.
Då kommer plötsligt barnmorskan springandes och säger att nu har dom ring och vill ha ner oss till operation NU, de hade tydligen blandat ihop dagens väntelista med en annan dag så vi var planerade tidigare än tänkt. Så det var bara in på rummet igen, i med katetern och snabbt ner till operation.
Nu när allt helt plötsligt bara hände så började jag må hemskt dåligt och jag blev livrädd, från ingenstans låg jag nu inne på operation och de satte i slangar och ryggbedövning.. stressss!!
Jag slutade känna av mina ben och mage, dom hängde upp ett skydds skynke och började rycka och slita i mig.
Helt plötsligt så hör jag hans skrik, vår son som helt plötsligt var ute.. Gick fort som attan!
Han försvann med min man för avtvättning och vägning och mätning..
Det tog dom över en timma att trockla och sy ihop mig igen, hemskt var det att ligga där helt ensam!
Väl inne på uppvaket så kom dom, min man och son! Lycka!
Vår Jonathan vägde 3385g och var 50cm lång! 
Är det någon som har koll på när man får komma igång och träna efter ett kejsarsnitt?? Vill inte sitta på mitt arsle längre och inte göra någonting!!!
Tack för svar! Promenader är ju såå tråkigt, vill komma ut och springa och gå till gymmet :)
Nu kommer jag in på det här med avslag.. Vet att jag läst om det i någon tråd men minns inte vilken, följer nog för många ;) haha!
Hur som.. När får man börja ha sex igen? Ska allt vara helt borta eller räcker det med att den värsta blödningen gått över? Jag har just nu som ljusröda flytningar, ska jag vänta ut dom tro!?
Ang vikt så har jag gått ner mina men kommer ändå inte i mina kläder för höfterna är för breda :/ det är irriterande!
Här är en till som vill ha nästa barn tätt.. Storebror är 4,5 och lillebror är 6 veckor, skulle inte ha något emot att bli gravid igen om ett halvår eller så. Men har lite att jobba på hos maken först för att det ens ska bli tal om en trea ;) haha
Här är en till som inte hittar fb gruppen! Någon som vill bjuda in mig?:) Emmie Anderlund heter jag!