• ja88

Juni-barnen

Hur har ni andra det med de nedre regionerna? Emanuel blir 2 veckor imorgon och jag har rejält ont än. Tycker att det har blivit värre sen jag började med knipövningar, vet inte om jag börjat för tidigt? Men de säger väl att man ska komma igång så fort som möjligt...?  Vet inte riktigt vad det är som gör ont, det är som värk och lite tyngdkänsla (när jag står och går). Att sitta på huk eller på toaletten är rena plågan. Blev sydd en del invändigt samt lite på ena sidan av mynningen där jag hade ett åderbråck som sprack upp, är därikring smärtan är centrerad Rynkar på näsan Tanken på att återuppta sexlivet känns tyvärr ganska avlägsen...

• ja88
    zenoble skrev 2012-07-05 17:44:40 följande:
    Idag är Elias 6 veckor och jag känner mig som vanligt där nere, lite torrare och skörare dock vid sex men så brukar det ju va. Igår hade jag som lite mensvärk och har blött liite idag. Kan det vara mensen redan?? Trots att jag helammar. Avslaget har varit borta sen 3 veckor ungefär så svårt att tro att det är det.
    Jag hade lika förra gången, precis 6 veckor efter förlossningen då avslaget varit borta ett tag kom det en liten blödning ihop med lite "mensvärk"... den varade bara någon dag, sen likadant igen två veckor senare, bara i någon dag. Jag helammade också. Efter det inte minsta blödning förrän mensen kom tillbaka 6 månader efter förlossningen. Så i mitt fall tror jag ändå att det var någon typ av avslagsrester, inte mens iaf. Men visst KAN man få tillbaka mensen tidigt trots amning...
  • ja88

Hinner i stort sett aldrig kika in här. Tvåbarnslivet är intensivt! Emanuel var på 2 månaderskoll häromdagen, han väger 6650 gram!! Slår därmed tom brorsan i samma ålder med ett halvkilo, vart ska det sluta Obestämd

Storebrorsan blir strax 19 månader, och vissa stunder har man världens dåligaste samvete gentemot dem båda för att båda är så små och kräver mycket, särskilt nu sista veckan sedan sambon börjat jobba igen..., men man får göra sitt bästa och den dagen vi kommer så långt att de börjar leka och ha glädje av varandra kommer nog allt vara värt det! För dagen är storebror dunderförkyld och risken är förstås stor att även bebis blir smittad....uschamig, det är så jobbigt när de är så små och blir sjuka tycker jag Rynkar på näsan I februari -11 tråden hade vi en bebis som dog i sviterna av RS-virus så det är jag livrädd för, även om det väl inte riktigt är säsong för det än...

Svar på tråden Juni-barnen