Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barnen

Nu kan jag äntligen hoppa in i den här tråden oxå, trodde jag skulle få hoppa in i en "julibarntråd" ist ;) Grattis till alla nya bebisar om jag inte sagt det :D   

• emersson75

Min förlossningsberättelse är nog rätt kort (till skillnad från min förra)

På förmiddagen kom det lite blod i trosorna, senare runt 12 började värkarna komma, runt 16 tiden var dom rätt regelbundna så jag ringde förlossningen och vi åkte dit. Vid 17 var jag inskriven och vid halv sex kollade dom och jag var öppen 3 cm, en timma senare 4 cm, ca 40 min senare var det öppet 10 cm och kl 19:37 var Linnea född :) Hann inte med att få någon bedövning då det gick så snabbt, lustgas mår jag bara illa av :) Sös var världens bästa sjukhus att föda på, helt underbar personal :D

• emersson75

Någon som vet vad man kan göra åt mjölkstockning? Helt plötsligt på eftermiddagen fick jag som influensa, ont i huvudet, feber och känner mig allmänt eländig, ont som sjutton i ena bröstet.  Har gogglat lite och då står det att det är bra att man "tömmer bröstet" ofta, men då ökar väl mjölkproduktionen och det är det sista jag vill :(

• emersson75

Har ju en elektrisk pump hemma så oftast använder jag den då amningen ej fungerat nåt vidare...

• emersson75
    MarieG81 skrev 2012-07-07 18:47:02 följande:
    Emersson75: du ska amma så mycket du kan o samtidigt massera bröstet på de eller dom ställerna det är hårt på, börja från armhålan o massera inåt. Duscha varmt o försök att hålla brösten varma hela tiden med tex värmedyna eller vetekudde. Detta hjälpte mej o min mjölkstockning gick över på ett dygn.
    Lycka till o kämpa på även om det gör ont!
    Tack, ska testa det :) Usch för att må så här :(
  • emersson75

Skönt att man inte är ensam om att känna sig som en tunna..här är en till, har typ 5 kg kvar dvs en klädstorlek så nästan allt jag har är för smått, amningen är katastrof, verkar inte funka alls, antingen så somnar hon (om jag pumpat ur och gett henne för att hon inte ska vara hysteriskt hungrig, eller så är hon jättehungrig, då suger hon 2 tag, gallskriker, suger 2 tag, gallskriker om vart annat. När jag pumpar ur och ger henne ur flaska så funkar det hur bra som helst, så det är väl en tidsfråga innan jag får börja med ersättning, känns så otroligt trist :( 
    Min son var hur lätt som helst att amma, men barnen är verkligen olika varandra. 

• emersson75

Verkar som de flesta kilona satt sig på brösten, man ser ju inte klok ut :( Ser ut som dollly parton gånger två, inte roligt...Hoppas verkligen dom blir normala den dagen man slutar med "amningen"....

• emersson75
    Pluttan skrev 2012-07-23 11:14:19 följande:
    Oj. Jag är nog i så fall äldst mamma här. Men känner mig inte så gammal.  Jag är 38 år. Bor i hus med sambon 42 år och vår son på 12 år och vår lilla dotter nu på 1 månad.  Hoppas inte jag blev "för gammal" nu. haha....

AAEV vad kul då bor vi kanske lite i närheten av varandra. Jag bor i Karlskrona.

Låter mycket kul med en träff. Men kan nog tyvärr inte vara med eftersom Stockholm ligger alltför långt iväg för mig. Men hoppas på att vi kan fortsätta ha kontakt här. Om ni träffas får ni ha det mycket trevligt.
    Jag är 37 och min sambo är 38 :) Har en son från tidigare förhållande som heter Christoffer och är 14 år, sen har vi Linnea som nu är en månad gammal :) Bor i en liten tvåa på hägerstensåsen men letar efter större :)
  • emersson75

Nu var det längesedan jag skrev här, men jag följer ju tråden varje dag :) Roligt att läsa om alla växande bebisar :)  Själv ska jag på konfirmation på söndag och står och provar lite kläder.. problemet är att jag kan inte ha typ några för jag har ju fått gigantiska bröst, dom måste ha vuxit åtminstone 2 storlekar. Någon som vet om dom blir "normala" när man slutar amma eller kommer det vara så här? Känns så tråkigt att inte kunna ha sina gamla kläder alls :( 

• emersson75
    Uddabus skrev 2012-08-10 20:28:16 följande:
    Ojojoj bara njut av dina bröst nu... Sen kanske dem blir som mina...

Fyllningen minskar o därav storleken oxå... Men skinnet är ju kvar...

Rullar i dem i bh sen... ;)

Behöver ju inte vara så men mest troligt...

Ska bara bestämma mig för om detta var sista barnet så ska jag fylla upp mina bröst sen... Tror jag iaf :)
    Haha, ska kanske försöka göra det, jag har ju hästar oxå som jag börjat rida så smått, känns som "hela havet stormar" med dessa bomber ;) Men men,  då säckar dom väl ihop sen då så får man gnälla om det ist ;)
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-08-10 20:51:36 följande:
    Detsamma när man försöker springa...
    Jo, man kan ju glömma att träna något där det "hoppar" mycke. Har börjat med spinning  för då sitter man ju still typ.  Usch vad deprimerad man kan bli....vill verkligen inte se ut så här :(
  • emersson75

Vad duktiga era barn är på att sova. Min Linnea vaknar alltid typ runt två, och sen vid fyra halv fem tiden (på natten) och äter ;) Bajsar gör hon ca 2 gånger om dagen, men så äter hon ofta oxå så det är väl inte så konstigt kanske ;) Hon äter nästan varannan timma hela dagarna, men sista veckan har hon hållt sig 3 timmar över lunchen, rätt skönt för mig :) Hon är 59 cm lång och väger 5100 g nu (startade på 3800 g och  50 cm lång)
    Mammatiden är ju underbar för övrigt, hästar och två underbara barn, kan ju inte bli bättre :) Sju veckor blir hon på lördag, fy vad tiden går fooort, man hinner ju inte med :)

• emersson75
    Baby1112 skrev 2012-08-14 20:53:09 följande:
    Nån mer som känner sig typ gravid? Har för mig att jag fick det efter dottern med, men det försvann typ efter två veckor och så kom mensen.
    Som nån typ av hormon återställning eller så...
    Man känner sig nog lite skum imellanåt, skönt att veta att det är fler som känner likadant ;) När kommer mensen tillbaka ungefär förresten, min dotter är 7 veckor nu...helammar om det har någon betydelse?
  • emersson75
    Sweet life skrev 2012-08-20 15:17:09 följande:
    Hej och tack för alla era fina ord och peppningar!

Idag är det mycket bättre efter att vi hade ett långt samtal igår. Sambon förstår verkligen att jag känner såhär och att han ska skärpa till sig och hjälpa mig mer.

Idag jobbade han hemma, så han tog sonen två timmar mitt på dagen och gav mig sitt kort och sa. Åk till Täby och shoppa lite, du behöver få göra nått bara för dig... Tack sa jag och shoppade kläder till hela familjen!

När jag kom hem hörde jag en superglad kille som snackade med sin pappa och sprattlade runt bland hängleksakerna i babygymmet..
    Vad mysigt :D :D
  • emersson75
    stjärnfrukt skrev 2012-08-23 22:18:50 följande:
    ,vin och tända ljus så gick min sambo ner på knä och friade! Jag blev så överraskad, rörd och lycklig! Ligger nu i sängen med Wilton sovandes tätt intill, själv kan jag inte komma till ro alls då jag fortfarande knappt kan tro det är sant! Jag ska gifta mig med min bästa vän och drömkille!
    Grattis :)
Svar på tråden Juni-barnen