Inlägg från: snuppis |Visa alla inlägg
  • snuppis

Juni-barnen

Hej hej hade ju helt missa eran nya tråd =) Vår Tilde är 4 veckor idag. 

• snuppis

Hur är era små gryn? Ibland har Tilde sovdagar och ibland är hon vaken mycket mera på en dag. 

• snuppis

Oki då är det normalt då =) Tilde har sovdag, jag BORDE ta tag i en massa hemma som tvätt och städ, men jag vill nog hellre ta en slappardag tror jag med lite kaffe tv data och spel ha ha =) 

• snuppis
    Elvis Mamma skrev 2012-07-24 15:44:10 följande:
    Alla bebisar är så långa, Enya är bara 53, hon blir 7 veckor snart. 49 när hon föddes, vikt kurvan ser jättebra ut men längdkurvan står mest still å där ligger hon långt under normal. Någon som vet om jag behöver oroa mig eller tar hon igen det tror ni?
    tilde växer inte heller tycker jag, hon va 51 cm när hon föddes och nu 52,5 5 veckor men då trodde bvcgubben att de mätt fel på bb. jag vet inte
  • snuppis
    PetraK skrev 2012-07-24 16:21:32 följande:
    Alltså hur mycket orkar/orkade era 4-5 veckors vara vakna på dagarna?
    I natt var Elise vaken 03:30 till 05:30, somnade, vaknade sen 07:30, men somnade om till 10:00 efter amning, somnade 11:15-11:45, vaken till 14, sov till strax innan 15 och nu är hon vaken, verkar trött ena stunden och sen superpigg helt plötsligt. Försöker söva henne men hon vill inte riktigt. Hon annars ungefär varannan-var tredje timme.
    Känns som hon är vaken för mkt?
    "peppar peppar" tilde sover alltid på natten...hon äter ju och så men är aldrig vaken "peppar peppar MASSOR med peppar" =)  sedan som jag skrev så har hon vissasovdagar och ibland så är hon vaken 1,5-2 h på morgonen och ett par på kvällen. 
  • snuppis
    PetraK skrev 2012-07-24 17:14:22 följande:
    Snuppis: Tilde hade kanske Elise fått heta, om inte grannen som fick barn 2 månader innan hade döpt sin tjej till det. Det är ett sååå fint namn :).
    Elise sover i vanliga fall också bra på natten, peppar peppar, behöver inte gå och buffa, utan efter amningarna lägger vi oss i sängen och tittar lite på varandra, så det ska jag absolut inte klaga på. I morse var hon inte speciellt ledsen heller utan låg och kikade runt mest.
    Det är kvällarna som blir lidande när hon är vaken för mycket, hon blir så övertrött och kommer inte till ro, och när hon väl börjar komma till ro så drar hon igång sig själv igen efter en stund, några gånger innan hon till slut somnar.

Pluttan: okey, hur gammal är Isabella nu? Vilka periodare bebisar kan vara!
    åhh tack ja visst är det fint, vilken otur att grannen gav det namnet till sitt barn
Svar på tråden Juni-barnen