Inlägg från: Sommarblommor |Visa alla inlägg
  • Sommarblommor

Juni-barnen

Den 11/6 födde jag ännu en son, det blev trots allt i juni

Inga förvärkar utan vattnet gick och 30 min senare kom värkarna och då med 2 min mellanrum direkt.

Födde på Huddinge och vi märkte av att det var fullbelagt, hade dock en bra BM under själva fl.

Pojke född 2009 i v 36+0, pojke 11/6 (bf 28/6-12)
  • Sommarblommor

Jag födde 11/6 och har både eftervärkar och ont nedtill fortfarande så pass att jag har svårt att sitta. Är dock sydd från mellangården fram till klitoris samt har hemoroider men endå :( är trött på att ha ont nu.

Börjar också fundera på om det kan vara livmoderinflammation.

Pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Sommarblommor

Puh, dagislämning av storebror avklarad. Hur lång tid tar det innan man klarar två barn på egenhand?

Storebror född 2009 i v 36+0, lillebror 11/6-12
  • Sommarblommor

Åh, måste få skriva av mig lite. Jag gråter av trötthet. Lillen är nu fem veckor och efter ett försök med delamning har han blivit så hård i magen att han skriker med gämna mellanrum och vill bara bli buren hela tiden (helammar igen nu). Mannen är trött och grinig och klagar på att han får förfå pussar och kramar. Treåringen är ledsen över att mamma inte leker och gosar med honom. När ska jag få äta och sova igen?

Två söner födda 0908 och 1206
  • Sommarblommor

Tack för ert stöd tjejer! Idag tog svärföräldrarna storebror och vips ville lillebror sova tre timmar i sträck. Även om mannen och jag passade på att städa så var det skönt med lugnet som rådde.

En träff i Sthlm lät som ett bra förslag.

Ni som ammar offentligt utan sk. amningsfilt, kör ni med vanliga kläder eller amningströjor? Jag tycker Boobs kläder är suveräna men dyra :(

• Sommarblommor

Ensortsmamma: Hur är din pojkes magen nu? Jag har fått ta hjälp av termometern för att få min kille att bajsa men är rädd för att göra honom illa. Funderar på det där med pysväntil, ngn som testat?

• Sommarblommor

Jag är 29 och bor i en 3:a med min man (31) i söderort i Sthlm, våra två söner och en katt. Vi letar villa men behöver nog tyvärr spara lite till då vi inte vill ha förlång resväg till jobben som ligger i stan.

• Sommarblommor
    JennieJ skrev 2012-08-08 12:26:54 följande:
    Hej och tack tjejer för era svar! Min bm är tyvärr på semester till måndag nästa vecka och andra bm där nere är allmänt förvirrad och frågar man henne nått svävar hon ut med svaret då man fattar knappt va hon svarat så kort å gott ansåg hon de ingen fara var utan jag skulle fortsätta hjälpa och vara tröstande och skulle de inget komma ut alls skulle jag vända mig till barnmottagningen för lavemang! Hel ammar oxå men hade en period för 2 veckor sedan som jag gav i snitt 1 å halv måltid med ersättning då han inte verka mätt på bröst mjölken men dom sista 5 dagarna har han ingen ersättning fått. Så problemen starta då jag ersättning börja ge

Jag gav också ett mål/dag ersättning i ca 5 dgr och sedan blev det stopp. Nu efter tre veckor med helamning och semperdroppar så kan Liam bajsa själv varannan dag (från 3ggr/dag innan). Han är nu 8 veckor. Masage och cykling kan verkligen rekommenderas, fråga BVC om tips.
  • Sommarblommor

Jag satte in kopparspiral när storebror var 6 mån och då helammade jag fortfarande. Sedan när jag slutade amma reste sig tydligen livmodern och spiralen åkte högt upp och blev då svår att få ut.

• Sommarblommor

Mitt pyre får också gräddmjölk. På åtta veckor har han gått från 3200 till 6200 gram men "bara" från 49 till 56 cm.

• Sommarblommor

Jag har gått ner allt men drar fortfarande två stl större i midjan. Är det bäckenet som vidgat sig och går det tillbaka? Med min förstfödda gick jag tillbaka till vanlig size och sedan ner ytterligare en.

Förra gången tappade jag galet mycket hår, fick borsta många ggr dagligen för att fånga upp det och det pågick tills jag slutade amma vid 11 mån. Än så länge tappar jag denna gång, normalt.

• Sommarblommor

Nu gjorde även jag en förfrågan på FB, jag heter Linda och har samma bild där som här...

Matt pyre är nu 10v och har passerat sin dubbla födslovikt (3200). Han hoppade över stl 56, känns som en jättebebis

• Sommarblommor

Kan huden växa över en tand? Jag såg och kände två för två veckor sedan men nu hittar jag bara den ena.

Svar på tråden Juni-barnen