• HeavyD

Hej!

Var med i grav-tråden för junibarn och har läst denna tråd men ännu inte skrivit något.

Har en fråga om hur ni skulle gjort med ammning. Jag går på en utbildning med obligatorisk närvaro som börjar när min tjej är två månader. Kurstillfällena är två-fyra dagar per månad och jag kommer vara borta tio-tolv timmar per dag. Jag grannar som det är nu och hade tänkt försöka fortsätta med det så länge som möjligt egentligen. Jag kan ju försöka pumpa ut mjölk eller se till att hon får ersättning men hur gör jag med mig själv på kursdagarna? Jag kan nog inte ta med henne heller med tanke på koncentration och övriga kursdeltagare. Det är även en del praktiska moment, provskrivningar osv.

• HeavyD

Tack för svaret Baby1112 - blir till att införskaffa en pump och pröva!

• HeavyD

Havsjungfrun - det var förstås en tanke. Tyvärr svårt pga storasyster och jobb men tack för tipset!

Ska börja se om jag får ut ngn mjölk öht. Försökte med storasyster men det gick inte. Kan ha varit dålig bröstpump.

• HeavyD

En till som fått blödningar igen efter ca sex veckor. Borde väl vara avslaget när man ammar?

• HeavyD

Någon här som använder bröstpump? Försöker ju öva mig på att pumpa ut inför skolstart men på en timme fick jag bara ut 20-30 ml på båda brösten trots att jag ammade samtidigt. Surt förvärvade droppar...

• HeavyD

Sweet Life - Det hade ju varit toppen om min bebis sov så bra...Men då finns det väl lite hopp ;)

• HeavyD

Zenoble - min klara bajsar också bara ca var femte dag. Vi masserar då och då om hon känns spänd över magen men oftast är hon inte det.

Svar på tråden Juni-barnen