Juni-barnen
Här kommer min och Melwins berättelse!
Vaknade onsdagen den 13/ 6 efter en lååång sovmorgon och kände mig otroligt utvilad och pigg.Maken hade jobbat natt,något som aldrig gör annars och vi hade en riktig mysförmiddag i solen! Vi ett tiden hämtade vi barnen i skolan och gick och käkade lunch på en sommarrestaurang i stan.Tyckte att allt kändes lite konstigt då jag har haft förvärkar typ vartenda dag i flera veckor och denna dag kände jag ingenting!Dagen gick och när kvällen kom gick vi till sängs vid ca 22.Jag hann i stort sätt bara lägga mig så kom en olustig kännsla över mig....gick på toa och såg att det kommit rätt mycket blodblandat slem i trosorna.Men sedan slemproppen gått 4 dagar tidigare hade det kommit lite hela tiden.Gick och la mig igen,då började värkarna!Fort kom dom,och regelbundet men 5 min emellan.Min bm och jag hade kommit överrens om att jag skulle ringa in när det var just 5 min emellan då jag måste ha penicillin pga GBS.Men ändå beslöt jag mig för att vänta....kroppen hade spelat mig så många spratt tidigare så jag var säker på att det skulle avta denna gången oxå....! Men det gjorde det inte:) kl 23.50 gick jag på toa igen,ännu mer blod och fler värkar.Väkte mannen som i vanlig ordning börjar stirra runt......väcker äldsta sonen,ringer grannen som skulle hjälpa till med barnen.Ringer förlossningen som vill att vi kommer in.Är inskrivna 00.30 14/6 .Öppen 5 cm.Kollar av med ctg.Ingen vattenavgång.Fick stå och vanka lite.BM tar hål på fostervattnet,mycket vatten!!Helt plötsligt känner jag hur jag vill krysta.Men jag är inte helt öppen,finns fortfarande "en kant".BM ber mig vänta,men upptäcker att hjätljuden är på väg ner! fler barnmorskor kommer in på rummet.Rätt vad är "beordrar" dom mig att krysta .Efter 13 min krystvärkar kl 04.33 kommer han till världen vår lille prins!! 4050g 50 cm lång och helt perfekt!!Född på BF dessutom:))Pga "kanten" gick jag sönder lite men de flsta stygn satt ytligt,tror att dom sydde 6 totalt.Hade en underbar förlossning då jag andades mig igenom värkarna med hjälp av lustgas.En underbar bm som pratade med oss hela tiden.Helt klart den bästa förlossningen av de tre jag har gått igenom!