Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barnen

Grattis till alla nya bebisar :) när de gäller sovningen kan jag dra natten som exempel för så ser de ut här! Han ammades vid 24:00 tiden och somna runt 00:30 och sov första rundan i sin säng och vakna kl 05. Och jag amma han igen och han somna om jämte mig efter 20 min och sov till 07:30. Han ammades igen och kommer vara vaken nu ett par timmar innan han slocknar igen och då kommer han sova i sin egna säng som han gör på dagtid. Är nöjd med detta upplägget och hoppas de håller i sig

• JennieJ
    Ensortsmamma skrev 2012-06-27 05:34:09 följande:
    Hur länge ammar ni varje gång?ammar ni på båda brösten eller bara ett?

Båda brösten och tar max 20 min med rapning å allt! Kommer mycket å snabbt så tyvärr kräks han hälften av gÅngerna men som tur är bara några droppar och sällan fontäner.
  • JennieJ

Hej tjejer måste fråga? Hur ofta bajsar era bebisar? Här har de blivit bom stopp och de spelar ingen roll hur mycket Theodor trycker så kommer inget :( lider verkligen med han och nu har jag fått hjälpa han i 2 veckor för att tömma var 3-4 dag men han klämmer å klämmer själv under dessa andra dagar men inget kommer! Kan miniformen ha inverkan att bajsandet går trögt?

• JennieJ

Hej och tack tjejer för era svar! Min bm är tyvärr på semester till måndag nästa vecka och andra bm där nere är allmänt förvirrad och frågar man henne nått svävar hon ut med svaret då man fattar knappt va hon svarat så kort å gott ansåg hon de ingen fara var utan jag skulle fortsätta hjälpa och vara tröstande och skulle de inget komma ut alls skulle jag vända mig till barnmottagningen för lavemang! Hel ammar oxå men hade en period för 2 veckor sedan som jag gav i snitt 1 å halv måltid med ersättning då han inte verka mätt på bröst mjölken men dom sista 5 dagarna har han ingen ersättning fått. Så problemen starta då jag ersättning börja ge

• JennieJ

Han bajsa för egen han för 2 veckor sedan förutom några bromsspår då och då i blöjan och jag har hjälpt honom 4 gånger med termometer . När de kommer ut nu är de löst som innan när jag hel amma men under den veckan jag gav ersättning 1 gång om dagen var de tjockare. Får testa dina knep du gav :)

• JennieJ

Jag tänker skriva fler gånger när de är något problem med Theodor här inne för efter frågat och berättat om hans bajs problem här inne har han bajsat ner mig, sig själv, soffan och skötbord :) ett riktigt bajs kalas har de varit här idag! Riktigt förvånad men glad är jag att han kunnat göra detta på egen hand :)))

• JennieJ

Hej tjejer! En fråga är de någon av er som har någon erfarenhet av windi pysventil?

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-08-10 00:26:34 följande:
    Jag har inte använt just windis utan en annan pysventil med samma koncept och den fungerar super. Man hör verkligen hur fisarna pyser eller piper ut.

Just vad man är ute efter ;) tack för svaret
  • JennieJ

Angående storlek på kläder! Theodor är nu 9 veckor och 60 cm lång (för 10 dagar sedan) och använder 62 i visa byxor men i bodys är det 68 som gäller

• JennieJ

Jaha å där kom mensen! Haft ont i magen i ett par dagar och nu kom den inte så efterlängtade menstruationen :( idag är Theodor 10 veckor så de är väl normalt för den att komma. Dok trodde jag inte den skulle komma så länge jag hel ammar men hade visst fel.

• JennieJ

Fattar inte mycket men lyckades idag få in ett par bilder och fler blir de väl så för den som vill heter jag flodamamma. Hitta er kommer aldrig gå än då jag precis lärt mig första steget ;)

• JennieJ

Hej tjejer! Min pojk är väldigt mammig alltså väldigt mammig! Bara jag som kan trösta och somna honom! Någon mer som har likadant och hur hanterar ni det? Känner de är sjukt frustrerande och kan inte inte alls slappna av och ta tex en dusch för då blir han riktigt arg och otröstlig. Är jag dok närvarande kan han sitta i evigheter i babysitter och liknande! Bara han ser mig och hör min röst e han lugn!

• JennieJ
    NinnaBus skrev 2012-08-24 00:32:46 följande:
    Varit på BVC-kontroll med Alfons på 3-månaders dagen. Vaccination, en i varje ben. Första sprutan gick jättebra, den andra sved mer och Alfons blev jätteledsen. Lillkillen väger nu 6490g och är 60,5cm lång. Växer så det knakar med andra ord...   Var iväg till mina föräldrar några dagar och Alfons sov plötsligt hela nätter när vi var där. Kunde somna mellan 21-23 och sova till 06-07. Snacka om sprängfyllda tuttar sen Sov hela nätter ett par dagar efter att vi kom hem med men sen har han börjat vakna flera gånger igen...   Men det är lite mysigt när han kommer över i våran säng också... 

Får dom 2 sprutor?
Svar på tråden Juni-barnen