Juni-barnen
Stort stort grattis memso!!!
Stort stort grattis memso!!!
Jag gav napp redan förra gången på bb, funkade utmärkt! Har packat ner napp till denna gången med och tänker använda den från start om jag får ännu ett barn med stort sugbehov
men fråga sköterskorna på bb annars om du är osäker
Grattis till sonen polarantis
Grattis till dig Emma Stark
Dem första 5 dagarna hemma gick Emilian upp över 300 gram. Sen efter ytterligare 5 dagar hade han bara gått upp 70 gram men han följde sin kurva så min BVC tant var inte alls orolig. För äter gör han och mjölk finns där, blöjorna fylls fort med både kiss och bajs
så så länge vikten går upp och dem verkar må bra så tror jag inte man behöver fokusera så mycket på exakt hur mycket dem går upp.
Har oxå en massa kilon kvar, gick upp 20 kilo och har ca 13 kvar. Fastän jag haft 3 pojkar som inte gjort annat än ätit så har jag ändå aldrig rasat i vikt som vissa gör utan har fått kämpa för min viktnedgång.
Mina tidigare graviditeter gick jag bara upp ca 10 kilo fast med andra sonen vägde jag lika mycket i slutet av graviditeten som med denna och efter han så kämpade jag på så jag gick ner från 84 till 63. Lyckades då och ska fasiken lyckas nu med
längtar tills degmagen är borta och man kommer i sina gamla kläder igen. Jag använder fortfarande en del mammabyxor. Känns tråkigt att gå och köpa nya kläder när man vägrar stanna kvar på denna vikten.
Bumman om du har såriga vårtor så finns det amningsnappar man kan använda så dem får en chans att läka. Smörj även in vårtorna med bröstmjölk efter varje amning och låt lufttorka.
Jag använder oxå amningsnapp hela tiden. Vårtorna är läkta men utan nappen har han väldigt svårt för att få tag i det högra bröstet så nu skiter jag i att försöka vänja av den. Både jag och han blir frustrerade och till slut ger han upp så då kör vi på med nappen. Visst det är ett moment extra men huvudsaken är att han är nöjd. Man kan ju ha flera st oxå så det underlättar lite. Typ en i vardagsrummet, sovrummet och i skötväskan. Finns en billigare amningsnapp i mataffärerna. Den har jag haft med varje barn. Den kanske e lite större än dem på Apoteket men för mina barn har dem alltid funkat.
Emilian 3 veckor 4250 gr och 56 lång så han ligger lite i lä jämfört med Charlie
Vi kör med kondom tills efterkontrollen, måste ju vara skyddad på nåt sätt
Förresten trodde mitt avslag var borta, hade inte på 2 dagar så då hade vi sex. Dagen efter så kom det lite blod