Inlägg från: Aikotakara |Visa alla inlägg
  • Aikotakara

Juni-barnen

Men oj vad era små sover bra!!

Melker sover MAX 3 timmar i stöten.. oftast 2.5. Blir att lägga honom i egna sängen vid ca tio, sen vaknar han vid 12-01 äter, sover till ca 03, äter.. sover till ca 05.30, osv osv.. Har hänt kanske två gånger att han har sovit 4 timmar i streck på natten. Då blev man nästan rädd :P Det är ett himla jobb att vakna så ofta tycker jag.. Längtar tills han sover lite längre, eller hoppar ett mål. Han brukar dricka ungefär 100ml.. ibland vaknar han en halvtimme senare o dricker 30 till.

Vi har också andningslarm, snoza halo. Känns så himla betryggande (speciellt då det var problematiskt med andningen i början)

• Aikotakara
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-08-13 13:20:40 följande:
    Sweetlife: har också Luca i eget rum, eller han sover i vagnen i vardagsrummet.Samma som ni han sover mycket bättre där. Vi har ju våran lilla tjej i sovrummet i spjälsäng så det är mycket för att hon inte ska vakna när han vaknar och vill ha mat vid 4 tiden.

Vi har också rutiner nu: Somnar efter ersättning vi 21 och sover till ca 04 mat och sen sover han vidare till 6-7, då kommer han över till våran säng och ibland somnar vi om igen ibland inte.
    Badar honom nästan varje dag nu innan sovdags, tar på pyamas och ger D-vitamin sen lite mys innan maten. På dagarna ser det dock väldigt olika ut fortfarande.
    Vi rakade bort hans babyhår i förrgår, han ser ut som en liten buddha nu, bilder finns i bildtråden:) 
    Varför rakade ni bort hans lilla fjun? :)
  • Aikotakara
    zenoble skrev 2012-08-13 20:49:39 följande:
    Vet att ni skrivit om det innan men hur ofta bajsar era små? Alltså här kan det nu gå typ 5 dagar.. Ammar mest. Han verkar ju inte direkt lida av det så det kanske kan vara så att det inte blir oftare eller?
    En gång varje dag. Ibland kan det komma lite lite i blöjan mer än en gång. Men oftast en gång, ett stort lass :P
    Han äter ersättning och får 2 järndroppar två ggr per dag.
  • Aikotakara

Någon annan som ger sin bebis Minifom? Det funkar så himla bra mot magknip! Melker hade det riktigt jobbigt med magen, så började vi med Minifom o kommer fortsätta med det ett tag till.

Har börjat med Borago mot skorv, såg skillnad efter ett dygn! Visst är det lite kladdigt men det funkar toppen tycker jag :) Hade stora problem innan fastän jag skrubbade och smörjde in med olja..

• Aikotakara

Eftersom min mjölk sinade då jag var på sjukhuset så äter Melker endast ersättning. Vi använder Dr.browns nappar och det är dom enda han vill äta ifrån :P Han spottar och fräser så fort han får någon annan. Kanske går lättare då han är lite större :) Vill ju byta till wide-necks nappar då han börjar äta lite mer. Han äter alltid kring 80-100.. ibland 30 till en halvtimme senare.

• Aikotakara

www.lifestone.com/sv/bebistavling/ <- vet inte om man får göra såhär eller om det kanske är lite fult.. men SNÄLLA rösta på min lilla Melker i kodräkten så kanske jag vinner min beställning; ett halssmycke med hans handavtryck på. Skulle vara så snällt <3

• Aikotakara
    Elvis Mamma skrev 2012-08-23 10:51:07 följande:
    Någon som testat borago mot skorv? Har sett att Enya börjat få skorv men hon har så himla mycket hår så de är inte lätt att få bort.. Testade barnolja och kam igår men svårt att komma åt..
    Jag kör med den just nu! Fungerar TOPPENBRA och har gjort så stor skillnad. Först smorde vi in på skorven typ 2 gånger om dagen.. i nån dag, sen en gång och nu kör vi var annan. Det är nästan helt borta :) Var gräsligt mycket i början.. Då höll vi ändå på o skrubba o smörja med annat vaaarje dag.

Borago har funkat för oss  :)
  • Aikotakara

Känner mig lite orättvist behandlad här hemma. Mannen jobbar, jag är hemma. Jag tar natten, morgonen, dagen.. tills han kommer hem. Sen ska han bygga i saker, kanske handla eller leka med sin hobby.

Blev jävligt irriterad då han tog FÖRSTA matningen nu kl 22:30 på hela dagen. Så får Melker en jobbig stund o gnäller då han ska äta. Mannen börjar svära och irritera sig direkt. SÅ jävla dåligt tålamod mot en liten bebis. Så säger han "HÄR ta honom, jag klarar inte av det!!"....

Så ska JAG ta honom, som har haft han hela dagen. "Du sitter ju ändå o inte gör nått".. nä, har bara tagit hand om hundarna, städat, diskat o tagit hand om sonen HELA dagen. "Men jag har ju jobbat" kommer han med.

Rättvist?? Tror inte det.

Svar på tråden Juni-barnen