Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

    Juni-barnen

    Erik skrev 2012-08-15 10:40:26 följande:
    Dottern bajsade sist o slutligen i går kväll, äntligen. Först kom det mycket gult som det brukar men sen kom det lite grönaktigt med blodstrimmor. Inte mycket men så man såg att det var blod... Ringde BVC i morse men hon sa att jag kan avvakta... Kommer det mera i samband med att hon bajsar ska jag ringa läkare. Hon sa att det kan vara p.g.a hennes känsliga slemhinnor... Det var klarrött blod så det har inte kommit längre upp från magen utan antagligen från ändtarmsöppningen. Men skraj blev jag...
    Luca har också haft så men det var ingen fara, som du skrev kom precis från öppningen. Dom har nog väldigt känsliga slemhinnor.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

    Var på första läkarkontrollen med Marsan idag sen efter förlossningen. Full pott på allt,men det var ju inte så mycket dom kollade iofs. Han väger nu 5140 gram och är 58.5 cm. Exakt 2 mån idag:)


     



     
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

    Jobbigt för alla som har problem med allergier, är skonad från allt sånnt än så länge i alla fall. Så knöligt att veta vad man får och inte får äta för er som ammar. Men man vänjer sig väl kanske efter ett tag.

    Idag måste jag få tag på min bm så jag kan få sätta in spiralen. Annars är nog risken att det blir en bebbe till så lätt som jag har för att bli gravid. Men nu har jag ju precis haft mens så det är nog safe den här veckan. Och eftersom vi kanppt hade sex under grav. eftersom vi inte fick så håller vi på att ta igen det nu Tungan ute...så måste nog sätta in den typ NU!!!!


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 mån
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-08-17 08:37:07 följande:
    Har haft så jäkla ont i bröstvårtan nu ett par dar,knappt så jag kan amma.. Ringde nu och troligtvis är det svamp. Fy fan, trodde man inte skulle få mer besvär efter mjölkstockningarna.
    Aj aj aj, inte roligt. har också haft det och det gör så jäkla ont:(
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-08-17 12:12:43 följande:
    Det kan ta upp till 2 veckor innan mjölken är ur din kropp helt tyvärr och det är först efter den tiden man kan se skillnad.

    Har ni provat sempers magdroppar? Hur sover hon i vagnen? Simon vägrar sova i sin säng, hur tungt han än sover när jag lägger ner honom vaknar han direkt eller efter ett par minuter. Den är för stor enligt honom tror jag. Så han sover i vagnen och där sover han som en stock!
    LUCA ÄLSKAR OCKSÅ ATT SOVA I VAGNEN, MER OMBONAT DÄR JU:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611

    Många bebisar verkar ha sovit extra bra i helgen. Luca sov från 21-07 natten mot lördag utan matmål:) Då fick man ladda lite. Men ska inte klaga han vaknar i vanliga fall bara en gång så vi har det väldigt bra just nu.
    Vi var ute med kompisar igår på Hardrock café båda småttingarna var med och dom sov lugnt i vagnen hela kvällen, även fast musiken var riktigt hög.

    Var dock jobbigt att behöva väcka dom vid 23 för att lasta in dom i bilen. Men dom somnade om bra sen hemma i sängarna efter lite mat:) 


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-08-19 20:47:18 följande:
    Ibland känns det som om jag är ensamstående fast jag inte är det... Pappan och min sambo påminner mig ständigt om hur jobbig sonen är och att det var jag som bestämde att vi skulle ha det här barnet.. Han har tagit två nätter av snart 60...

    Min ensamtid består av att diska flaskor, tvätta sonens tvätt, plocka efter dagen och förbereda för natten.

    Sambons egentid den här helgen har bestått av 46 timmar, min av 2....
    Han valde att stanna hos mig i vintras när jag bestämde mig för att behålla, om det här är så jävla jobbigt varför lämnar han inte då?!

    Han har nu haft sonen i 23 minuter och jag är redan uppstressad för att jag hör hur frustrerad sambon är!!
     
    Fy va arg och ledsen jag blir för din skull när jag läser ditt inlägg. Och det där med att det var ju du som ville ha barnet....helvete alltså jag skulle strypt honom på plats. Så säger man fan inte om sitt eget barn. Snacka om att sätta sig själv först.
    Jag har också Luca mest men det är ju för att min man jobbar, när han väl kommer hem så hjälps vi ju åt. Det blir jag som lagar middag och så och han som är med Livia och Luca. Sen har han båda själv när jag går och tränar 4-5 gånger i veckan. Jag tar självklart nätterna i veckan eftersom han ska jobba, det tycker jag är självklart men på helgen går han upp med dom lika mycket som jag. Och eftersom jag inte ammar så matar han Luca på kvällarna så där blir det ju automatiskt lite mer att båda kan göra.
    Nej ta ett snack med honom du är värd mycket mer än så här..........Hjärta 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 mån
  • IdaElinLivia040611

    Luca har vekligen förändrats nu när han blivit lite större, magontet som han hade jämt förut är som bortblåst och han är så himla nöjd på dagarna. Ligger i babysitter eller i babygymmet...sover 2-3 långa pass på mellan 2-3 tmmar. Somnar för natten själv i vagnen vid samma tid varje kväll och äter bara 1 gång på natten. Han kan vara ledsen och kinkig kanske 30 min om dagen. Fattar inte att det kan vara så här lätt.....nästan så att man kan börja tänka på att ha en till, som mannen så gärna vill Tungan ute.....


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 mån
  • IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-08-20 09:50:02 följande:
    Känner igen det där att männen inte "tar" barnen. Fast min sambo hjälper till massa. Men det blir mest att han tar stora tjejen och jag lilla tjejen, vilket jag inte gillar alla gånger.

    Men jag vet att när stora tjejen var bebis, hade jag oxå känslan att sambon inte ville ha henne ibland även fast jag visste att han älska henne massa. Men det blev bättre ju äldre hon blev. Det är som att det tar ett tag för dem att komma in i papparollen och ta till sig sitt barn.. Vi har ju ändå haft 9 månader på oss att få kontakt med barnen i magen, det har ju inte dom på samma sätt.

    Men jag vet att min sambo verkligen försöker. I dag ska jag börja rida lektion och sen även börja rida in min häst så då kommer sambon få ta hand om barnen själv lite mer. Tror det är bra att dom oxå får tid ensamma med barnen utan att vi mammor är i närheten och kan hålla koll på dem..
    Tror också det är bra att lämna dom ensamma med barnen, så dom kan hitta sina egna rutiner och sätt att göra saker på. Man kanske är lite väl snabb ibland och rätta till och så. Då blir det så att dom frågar vad dom ska göra hela tiden för att dom inte vill göra fel lixom:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 mån
  • IdaElinLivia040611

    Jag ska döpa Luca och Livia samtidigt när vi har flyttat in i huset. Blir april dop. Vi har en jätte söt liten vit kyrka ca 5 min från där vi kommer bo. Så dop där och sen får alla gäster gå ner till huset och där bjuder vi på mat och fika:)  kommer ha färgerna orange, rött och grönt tror jag. Men måste köpa dopklänningar till båda eftersom dom kommer vara ganska stora då. Ser fram emot det, älskar att planera och fixa. 


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 2 1/2 mån
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-09-04 12:30:25 följande:
    Jag har också pratat med honom, och vart som du rädd för att han ska sluta älska mig. Men nu inser jag att jag är mer rädd för att det är jag som kommer sluta älska honom. När jag senast prata om honom så menade han på att man man inte kan gå i sär nu när man han barn. Känns som att de är därför han typ "skiter" i vårt förhållande för att han vet att jag typ inte kan lämna honom. Allt jag vill är att känna mig älskad och sedd.
    Det är ju en jäkla förändring att få barn och man lever ju aldrig som tidigare när man bara var två. Men jag tror att det är mycket som du säger, hormoner och kanske känslan av att nu förväntas ni vara tillsammans för evigt. Lite lagom pressat sådär. Har ni tid för varanndra??? När bebis sover typ. Viktigt att mysa och vara tillsammans mycket (pratar inte bara om sex) ge varanndra mycket kompilimanger och hjälpa varanndra med allt man kan tänka sig.
    Visst kan man sluta älska någon. Det har hänt mig. Men då är det verkligen ingen tvekan om saken. det kände jag väldigt starkt. Ville inte vara fysisk med honom längre och kände mer att vi bara var vänner. Det jag har med min nya man (snart varit tillsammans i 4 år) är så hila annorlunda. Jag älskar honom mer och mer, och kan kanppt låta bli honom. Och så var det nästan aldrig ens i början med mitt ex.
    Ta det lugnt bara och prata med din sambo, säg exakt vad du känner och tänker. Inte bra att gå och grubbla för sig själv. Kram 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

    Luca är 3 månader 6100 gram och 63 cm. Äter bara ersätting. Ska börja med smakportioner vid 4 mån och vid 6 mån ska jag börja byta ut måltider.
    Han är en riktigt lugn och snäll kille. Sover hela nätterna och go och glad dagtid. Idag fick han vaccin men det gick jätte bra.
    Förutom bebisgos så fyller jag mina mammadagar med träning (5 dagar i veckan) ska precis kila ner till posten och hämta ut mina nya träningskläder från Better bodies....jiipppiii......!!!!! Alltid roligare att träna när man känner sig snygg;) 


    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611
    Danjella skrev 2012-09-29 10:35:01 följande:
    min bröstmjölk va typ genomskinlig lite vitt, köpte också en pump och pumpade när min tjej inte ammade, men det blev aldrig bättre. hon ville bara ha mer o mer mat hela tiden, så fick börja med ersättning.
    saknar lite att ligga o mysa o ge henne mat samtidigt :)
    nu är det bara massa massa mys, men de e jag mycke nöjd med :P.

    Har ni kommit igång med träning ännu då?
    själv så tar jag en 40minuters morgon promenad med vagnen och en löp runda efter middagen på kvällen :)
    vill ha bort mamma magen nu :)
    Japp, försöker komma till gymmet 4-5 dagar i veckan. Kör mycket styrketräning och fick ok på efterkontrollen att börja springa. Så nu blir det styrka i 45 min och sen 20-25 min löpning på band. Har inga kilon kvar nu utan vill bara få tillbaka min fina mage...snart snart :)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-10-02 09:33:14 följande:
    Roligt att ni skriver och uppdaterar lite Jag har också kommit igång med träningen hyffsat, behöver bygga upp lite muskler, har tappat mycket i vikt av amningen å väger 6 kg mindre än innan jag blev gravid så känner mig ganska svag i kroppen då jag inte gick upp speciellt mycket under graviditeten heller.. Det enda jag inte börjat med ännu är löpning, det vill jag vänta med minst 6 mån, fick godkänt på efterkontrollen men väljer ändå att vänta. Enya vaknar och äter en gång per natt ungefär, jag helammar så de känns helt okej den tionde blir Enya 4 mån så vi har också 4-månaders kontroll snart skulle gissa på att hon snart är uppe i 6 kg
    Om du vill bli starkare så är det ju inte så viktigt med just löpningen ändå. Du säger att du tappat mycket vikt då ska du nog inte springa. Bättre med styrketräning:)
     
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-10-02 13:48:46 följande:
    IdaElinLivia: Nej de har du rätt i Men kör alltid mycket löpning i vanliga fall så kan sakna det lite men försöker satsa på styrka just nu
    Förstår vad du menar:) härligt att springa:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-10-02 17:29:34 följande:
    Tycker att det är så orättvist när en del rasar i vikt av amningen
    Ja det måste kännas lite pissigt...men snart så rasar det för dig också, du sa ju förut att det tog ett tag:):)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
Svar på tråden Juni-barnen