Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Man behöver absolut inte alltid ha humöret på topp! Sambon började jobba i söndags efter en tre månader lång semester å han jobbar borta varannan vecka så jag, Enya och 6 åringen mjukstartade vardagen igen med att bara gå i myskläder å mysa runt första dagarna, pyssla lite, se film, baka, fika å ta dagarna lite som dom kommer

• Elvis Mamma

Jag får inte heller i mig mer mat bara för att jag ammar men Enya går upp bra i vikt å jag har mjölk så de räcker å blir över så de är nog ingen fara

• Elvis Mamma

Enya är nu 10 veckor och väger 4,9 kg och är 55 lång Hon har alltså gått nu gått upp precis 2 kg från födelsevikten och jag ammar bara.

• Elvis Mamma

Ensortsmamma: Usch va jobbigt, hoppas att du kan få hjälp och att dom kan se vad som är fel! Att du inte tidigare fått en remiss! Lägger till dig på instagram

• Elvis Mamma

Ni som har barn som skriker vid brösten å slänger med huvudet fram å tillbaka å håller på är ni säkra att det inte beror på att dom är mätta? Enya blir jätte arg när hon är mätt hon vill helst tutta hur länge som helst men efter 10-15 min är hon alltid mätt, då börjar hon rapa å ibland kommer de till å med upp lite mat men hon blir galen å vill fortsätta äta, att stoppa in nappen men låta henne ligga kvar nära bröstet funkar dock alltid så hon tycker väl att de är mysigt helt enkelt fortfarande går det 4-5 timmar mellan amningarna, så hon verkar äta effektivt som BVC säger för hon går upp bra i vikt trots att hon inte äter speciellt ofta

• Elvis Mamma

Vattenbaserade D-droppar finns i Sverige också eller fanns iaf när min son var liten, då fanns bägge sorter på BVC

• Elvis Mamma

Lina007: Såg på instagram att du heter Pihl, det gör mig sambo med Det är inte så ofta man hör någon som heter det

• Elvis Mamma

Jag har också Enya mest men det beror ju på att min sambo jobbar, han jobbar borta varannan vecka dessutom plus att jag helammar så då är det ju det naturliga att jag tar nätter å liknande men det gör inte mig så mycket, jag tycker det är mysigt bara å bebis tiden är så kort Sen har min sambo självklart Enya när han är hemma och när han kan, han tycker de är jätte roligt å sitter gärna med henne länge medans jag städar, duschar å liknande. Sen är han oerhört duktig på att hjälpa till, han lagar gärna mat å sköter disken när han är hemma å han hittar på massor med 6-åringen.. Tycker verkligen du ska prata med din sambo sweetlife! Valde han att stanna får han faktiskt ställa upp lite också, han hade väl dessutom barn sedan innan? Så han borde veta att man lär hjälpas åt! Styrke kramar till dig!

• Elvis Mamma

Håller på å bakar för fullt till dopet, den 1 september är det dags! vi ska döpa med präst men inte i kyrka utan uppe på ett berg med jätte fin utsikt vi blir ungefär 60 stycken och vi ska bjuda på lunch buffé och tårt och kakbuffé ska bli så kul! Fler som planerat dop?

Svar på tråden Juni-barnen