• Svar på tråden Juni-barnen
  • MissFörstånd

När vår dotter var liten skrek hon också så, vi trodde hon var vaken men nu i efterhand kan det säkert varit nattskräck. Det enda som funkade för oss var att gå ut på altanen för att få frisk luft och lugna henne. Sen somnade hon lugnt om igen. Sommar som vinter går vi ut om hon vaknat och skriker hysteriskt och hon lugnar sig direkt.

• IdaElinLivia040611

Skriver 9 mån för hon föddes mer än 3 mån för tidigt och hon har fyllt 1 år men är som en 9 mån. Fast knappt det motoriskt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-08 08:24:46 följande:
    Det är inte biverkning av någon smärtlindring som du fick?
    Det kanske det kan vara, det har jag inte ens tänkt på. Jag fick ju endel morfin och nån annan supertablett när jag fick så svårt att andas Ska ringa och kolla detta. Tack för tipset
  • 84Maria

Delar med mig av min erfarenhet av nattskräck...
     Min dotter hade nattskräck tills hon blev runt 5 år. I början visste vi inte vad det var då hon ofta vaknade ca 1 till 2 timmar efter hon somnat och var otröstlig. Hon ville inte bli tröstad utan kunde flaxa med armarna. Man kände sig väldigt ängslig själv när man inte kunde trösta henne alls. Man försökte och försökte och tillslut så la hon sig bara och fortsatte sova. När vi fick veta att det var nattskräck så blev det mycket lättare att hantera det hela då man visste att hon sov när hon fick dessa "panikgråten" och inte blir påvärkad av dom. Som tur är det något som dom växer ifrån men det kan vara jobbigt när man inte vet vad det är. Hon såg ju vaken ut när hon satt i sängen och grät fast hon sov för hon var okontaktbar. Man kan väcka innan dom får nattskräcken så att dom vaknar och somnar om. Gäller att klocka några nätter i rad för det kommer när dom går in på djupsömn.

• Lenis21

Usch va jobbigt det låter med denna nattskräck. Har som tur är inte upplevt det med dottern. Får hoppas att jag slipper göra det med. Oj va jobbigt som mamma att inte kunna trösta när barnen är ledsna. Finns det någon kvar som inte fått sitt lilla mirakel ännu? Själv sitter jag bara och väntar. Bf om 10 dagar. Undra om man får fira midsommar eller inte! Ha det så gott alla blivande och nyblivna föräldrar

• RocketQueen
    Lenis21 skrev 2012-06-11 09:59:42 följande:
    Usch va jobbigt det låter med denna nattskräck. Har som tur är inte upplevt det med dottern. Får hoppas att jag slipper göra det med. Oj va jobbigt som mamma att inte kunna trösta när barnen är ledsna. Finns det någon kvar som inte fått sitt lilla mirakel ännu? Själv sitter jag bara och väntar. Bf om 10 dagar. Undra om man får fira midsommar eller inte! Ha det så gott alla blivande och nyblivna föräldrar
    Jodå, vi är ett gäng kvar som inte fått än, men de flesta hänger nog i den andra tråden medan de väntar.
Svar på tråden Juni-barnen