Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barnen

Vi kör både libro och pampers, på bb hade de libro , men jag tycker att pampers är lättare att ta på och sitter bättre. Har inte läckt något än så länge.

• Ensortsmamma

Åh! De är så svårt innan men lär sig vad han vill, blir så ledsen och frustrerad!
    Imorgon är de återbesök, hoppashoppas att han går upp i vikt..

• Ensortsmamma

Här är en till som gråter pga av den här jävla amningen!!
    Hjälp mig någon snälla, smärtan kan jag ta de är inte de och jag tycker att det rinner hyfsad bra och när han väl tuttar så hör jag hur han klunkar. Men han blir helt galen och vill inte ta bröstet alla ggr, typ alla ggr nu sen igår. Varför blir det så? Han bara ligger och gapar och blir jätteledsen. Vi har fått sån där som man sätter på bröstet för att "förlänga" min bröstvårta plus att den vänstra va så sårig. Får ge honom ersättning , och till inatt så räckte de att typ bara ge lite innan amning så att han inte blev så galen men nu funkar inget längre, jag är beredd att ge upp men vill verkligen INTE det. Han ät fem dagar idag, ja vet att de säger att de tar tid innan tekniken kommer men de känns hopplöst:( och jag har aldrig före känt mig så här jävla värdelös! Ska på återbesök nu vill och hoppas att de ger mig ett mirakel tipps :'( är de helt kört om man måste börja med ersättning helt? Sen kan jag inte pumpa heller, de enda som funkar är att handmjölka..
    Hjääälp..

• Ensortsmamma

Vi fick jättebra hjälp idag. Ska ge ersättning på flaska innan och Efter de gr bröstet.. De funkade jätte bra på eftermiddagen/kvällen men nu gick de sämre igen och han tar inte bröstet. Har pumpar ur de jag kan och gett resten får han i ersättning.. Tycker de är så skönt och blir så glad när de funkar, men blir så ledsen när de inte gör det. :(
    På tor kommer BVC på hembesök, då ska vi väga igen men vikten idag va iaf ok..

• Ensortsmamma

Idag går amningen skit igen och han har endast tagit bröstet en gång. Handpumpar som en tok men får typ bara ur 20-30 ml på båda brösten. Han är sex dagar idag, hur länge kan de gå innan mjölken rinner till ordentligt? Åh jag som så himla mycket ville amma! :'(
    Imorgon kommer BVC hem, hoppas de kan hjälps oss..

• Ensortsmamma

Här är min lååånga förlossningsberöttrlse, den som orkar får läsa :)

Dagen då du såg ljuset för första gången:

Natten till igångsättningsdagen sov man inte så många timmar, det pirrade i hela kroppen. Varför vet jag inte, kunde inte riktigt säga vad det var som jag var nervös över heller. Tror den största grejen jag var nervös över var att få åka hem igen.

Vägen till Skövde var oändligt lång och tycktes aldrig ta slut. Väl framme sa jag att vi lägger bara i pengar för Max tre timmar i p-automaten för vi får med all säkerhet åka hem igen.

09.00
    Vi fick komma in på ett rum och de sattes en ctg-kurva som visade bara bra. Mycket sammandragningar.

09.30
    Efter de fick vi träffa doktorn, då gjordes en Rejäl hinnsvepning , hujedamig!
    Hon kände på tappen och konstatera att den var mogen men lite bakåtriktad.
    Vi blev informerade om riskerna för igångsättning. Och visst blir man lite skrajj..
    Nu var vi redo, men fanns det tid och plats för oss? Vi hade redan fått till oss att det var ofantligt mycket barn ( närmare bestämt 280 barn beräknade bara DENNA månaden) så jag var helt hundra på att få åka hem och spendera ännu en sömnlös natt.
    Vi fick klartecken både ifrån oförslösta och förlossningen, de sa till oss att ta en fika och vara tillbaka om 45 min.

10.45
    Jag fick ett fint blått armband och sen gick vi upp till oförslösta. Hinnsvepningen hade verkligen haft verkan och jag kände att det var såhär en hinnsvepning skulle kännas.

11.30
    fick jag ballongen, och där med kom också värkarna. Jag lades åter igen med ett ctg inne på ett rum där det redan låg en.
    Skit jobbigt att dela rum med någon när man har så ont.
    Ctg visade att jag hade 6?! Värkar på 10 min , så här gick det undan. Det säger att man glömmer en förlossning fort men Shit vad man minns fort.

13.00
    fick jag ett gåbord och började vandra i korridoren.
    Värk, pust,stånk, stön.
    De frågade om jag ville ha någon smärtlindring, men jag tackade nej då jag tyckte att det funka bra med andningen plus att jag Visste hur mycket ondare det skulle göra.

13.30 åkte ballongen ur,

• Ensortsmamma

Tack för era peppande svar. BVC kommer imorgon får se vad de säger. Tack för tipset om flaska ska kolla detta :) tänk om 40 min är vår prins redan en vecka gammal .

• Ensortsmamma

Vår bm sa att de ska ha kudde överallt , ligga med axlarna och uppåt på den. För att de inte ska få platthuvud. Den ska vara fluffig så att man inte kan känns fingrarna emellan. Hon fick känna igenom alla våra kuddar:)

Jobbigt med de som har ont i magen. När börjar de få de? Hampus va en vecka i tors och amningen går lite upp och ner, ibland tar han bröstet som ingenting och ibland så kvittar de vad jag gör så tar han de inte. Sen kan han ha sugit på bröstet så får han komma upp och rapa, och sen fattar han inte igen? Jag förstår verkligen inte, han veeet ju hur man gör. Och mjölk finns de , herregud!

Svar på tråden Juni-barnen