Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barnen

UnderbaraPojke skrev 2012-06-21 18:35:23 följande:
    Min kille vänder sig från mage till rygg flera ggr om dagen och har gjort i en vecka nu (han är 3 1/2v) och är väldigt nära rygg till mage ;)

Kul när dem är så framår !!

Oj! Men kan de inte hejda sig liite i alla fall?

Men nu vet jag i alla fall att vi inte kan lämna henne ensam på t.ex soffan hädanefter utan att ha lagt något för, var ju inte beredd på det där. :-P
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    zenoble skrev 2012-06-21 23:06:30 följande:
    sempers innehåller en bakterie som tillsätts i tarmen, minifom bryter sönder gasbildningar. Så sa hon till mig igår på BVC för jag trodde det var samma sak. Så har börjat med sempers idag då han kan ha ont i magen för han äter så ofta. Får se om det hjälper..

Vilka är bättre att använda då då? :-/ har använt Minifom på dottern då hon började få ont i magen av att bajsa och pruppa när vi började med ersättning. Jag vet liksom inte om jag har märkt någon direkt skillnad med dessa droppar och Semper i allmänhet fick jag höra, när jag väntade sonen, inte alls var bra (men det är ju individuellt!). Så jobbigt när magen kärvar för dem!
  • Lina007

Zenoble: ja det kan vara värt att testa i alla fall!

Cataleya: det lät som ett jättebra tips, men tyvärr så fungerade inte amningen längre än två-tre veckor så vi kör ersättning.

• Lina007
    Dancia skrev 2012-06-22 18:16:46 följande:
    Miniform måste man ge före varje måltid, och effekten är inte så stor. Sempers magdroppar ger man en gång om dagen och fungerar också mycket bättreå om vi kommer behöva ge magdroppar till Minnah så blir det helt klart sempers.

Kanske ska ge det ett försök då, vet nämligen inte om Minifom hjälper något...

Kan man ge dem båda? Både Minifom och Semper eller bör man undvika det och bara använda den ena?

Ursäkta för dumma frågor/funderingar men när det kommer till såna här hjälpmedel är vi helt nybörjare!
  • Lina007
    Ensortsmamma skrev 2012-06-23 11:45:16 följande:
    Ni som använder er av ersättning vilken har ni? Vi har baby semp 1 på tetra, men som nu när vi ska iväg idag så måste vi ju ha tillgång till en mikro för att få de 37 grader, hur gör ni andra?

Vi använder NAN Pro 1 nu för att underlätta Eiras magont. Om/när vi ska bort så har vi antingen en doseringsburk som tar upp emot tre måltider (en sån man vrider locket till varje lucka och bara häller i flaskan), alt så tar vi med oss en hel påse om vi ska vara borta en längre stund. Sen så har vi vatten i en termos (och kallvatten i en vanlig 50 cl-flaska) om vi vet att det kommer finnas dåligt med det.
  • Lina007
    Ensortsmamma skrev 2012-06-23 12:13:27 följande:
    Lina007: tack för ditt svar. Vi ska testa detta. Är nan 1 bättre för magen? Har inte märkt av något magont än men han är ju bara en vecka med. Vi tog den ersättningen för att de var vad de använde på bb.

NAN Pro 1 innehåller bakteriekulturen bifidus BI som ska underlätta mer för magen, så vi får väl se!
  • Lina007

Ni skriver så mycket så det är ju nästan ett helt projekt att hänga med ;D

Har läst ikapp de senaste förlossningsberättelserna och vill bara säga att jag tycker att ALLA är så himla duktiga, vare sig det handlar om en liten "nätt" krabat eller en med lite fler härliga gram! Nästan så att man blir sugen på att göra om det...

Det är så roligt, inspirerande och fascinerande att läsa dessa berättelser, för den ena är verkligen inte den andra lik!

Sedan vill jag rikta ett stort grattis till alla nyanlända bebisar också!

• Lina007
    Dancia skrev 2012-07-02 13:11:24 följande:
    Ok då är det kanske helt normalt att hon sover så mycket per dygn :).

Angående en annan sak... Hur ska jag komma över sorgen över att jag inte kan amma min dotter?? Jag försöker verkligen tänka positivt men jag känner mig jättedeppig över att jag inte kan ge henne bröstet när hon pickar och vrider huvudet mot det. Det känns bökigt medf flaska, speciellt på natten och när man ska bort. Jag är så himla avundsjuk på er och andra där amningen fungerar hur bra som helst och jag blir jätteledsen när folk frågar varför jag slutade amma. Jag känner det som att jag inte hade ett val, jag har inte själv valt att sluta amma, tyvärr kunde jag inte göra mer, men andra får det att låta som att det är ett fritt val jag gjort. Längtar tills jag börjar acceptera detta mer för det är jobbigt att gå och känna så här :(.

När sonen var ca en vecka gammal så fick vi inse att amningen inte fungerade. Då tyckte jag att det var inte mer med det. Och den här gången så såg jag verkligen fram emot det och skulle inte kunna tänka mig annat. Men när Eira var kring tre veckor gammal så gick det inte längre.

Jag vet inte om jag kanske tänkt på det för mycket under graviditeten, men jag tycker det är skittrist att det inte fungerade längre än så. samtidigt bör jag väl vara glad för att det fungerade den lilla stunden i alla fall.
Svar på tråden Juni-barnen