Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barnen

Tesssi skrev 2012-06-25 09:46:06 följande:
    Vad säger ni om färger på barnens kläder? Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt. Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa? Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna. Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.

Jag använder mycket från duns och när minsa storleken (56) väl passar så blir det mycket molo och småfolk.
  • Zvartaliljan

Usch vad avis jag blir på er alla...jag har 10kg kvar till inskrivningsvikten o 20kg till min vikt innan graviditeten. Har bara gått ner 5 av mina gravidkilon o då har det ändå gått två månader o jag ammar men så här har det varit med de andra två barnen med....jag har fått kämpa stenhårt för att gå ner. Hade precis lyckats gå ner alla 30kg efter storebror när jag blev gravid med lillebror. Hann knappt njuta av o vara smal ju

• Zvartaliljan
    UnderbaraPojke skrev 2012-06-25 18:01:23 följande:
    En fråga ang. sängen. Ni som har era små i egna sängar... har ni täcke ?? Jag har täcke i Sam´s säng men varje natt hamnar han UNDER täcket. Ändå lägger jag han ca 15 cm ovanför kanten på täcket men han är en vilde. Livrädd för att han ska kvävas. Ska jag bylsa på han mer kläder och bara sova med gallerfilt eller hur ska man göra? HJÄLP   

Rekommenderar sovpåse.
  • Zvartaliljan
    LillaGrynet skrev 2012-06-25 20:28:23 följande:
    Ella sover brevid oss med pyjamas och en filt.. Det sägs ju att bebisar skall ligga på rygg men Ella vägrar nattetid hon skall absolut ligga på sidan mot mitt bröst.. Sover alltid med linne så hon ligger inte och äter/snuttar hela nätterna utan hon vill bara ligga mot bröstet.. Försöker att lägga henne på rygg efter matning men hon vägrar.. Hur ligger era små? Vi har även ett babynest som vi brukar lägga henne i mellan oss men dem senaste nätterna har inte det funkat alls hon ska ligga så nära mig som möjligt.. Dock dagtid funkar babynest, säng och att ligga på rygg...

Emilio sover aldrig på rygg. Dagtid sover han i vagnen på sidan omringad av en "ring" av en ihoprullad filt. Nattetid sover han på sidan mot mitt bröst med huvudet på min arm.
  • Zvartaliljan

Hej igen jag är inne o läser varje dag men hinner inte kommentera så mycket. Idag var vi på sjukhuset igen och Emilio hade gått upp 125g på två dagar vilket var lite för mycket så de tog bort sonden o så ska han bara få lite extra på flaska nu o hoppas han fortsätter öka i vikt. Är äntligen över 3kg-strecket nu 3090g idag, 2 månader gammal.

• Zvartaliljan
    zenoble skrev 2012-06-26 22:39:26 följande:
    Ja de hade jag med på kvällarna, säkert för du ansträngt dig för mycket. Jo men det lägger sig nog snart ska du se Zvartaliljan- vad skönt att det räcker med flaskan nu! Ammar du fortfarande? Skönt att han är över 3 nu :)

Ja jag ammar o så får han 20 i tillägg var tredje timme men det är svårt o få i honom det för han är rätt mätt på bröstet.
    lycka 4 skrev 2012-06-26 23:10:22 följande:
    Lilla Lee föddes 13:02 3100kg å 48 cm lång. Va på avdelning 16 och har varit uppe flera gånger. Mår oförskämt bra , amning funkar men hon bara sover å sover å jag är så hög av lycka.

Grattis! Det var en stor bebis det haha
  • Zvartaliljan
    Ensortsmamma skrev 2012-06-27 05:34:09 följande:
    Hur länge ammar ni varje gång?ammar ni på båda brösten eller bara ett?

Båda brösten o oftast mellan 30min till en timme.
  • Zvartaliljan
    lycka 4 skrev 2012-06-28 22:24:14 följande:
    Läkaren som gjorde mitt snitt förklarade op journalen för mig idag innan jag åkte hem . När hon skulle flytta ner urinblåsan upptäckte hon att min livmoder hade brustit. Det va en glipa på en cm, som turva så hade urinblåsan skyddat. Min livmoder var så tunn att hon funderade på att ta biet den för att det knappt gick å sy i den. Känns skönt att vu redan bestämt oss för att detta va sista barnet eftersom läkaren sa att min livmoder inte klarar av en till grav.

Samma för mig, tog evigheter o sy igen för livmodern var så tunn o läkaren sa att jag inte fick bli gravid igen. Kul o få höra när man är 25 o vill ha stor familj...men jag har haft så jävliga graviditeter o förlossningar så det är väl bara o inse att det inte är meningen att jag ska få många barn
  • Zvartaliljan

Ett grepp jag använde ofta på storasyster som hade kolik var att hålla henne med magen ner hängandes på min arm med, huvudet mot armbågen o ett ben hängandes på varje sida om armen o så gå runt så o buffa lite.

• Zvartaliljan

Ett annat "kolikgrepp" är att lägga bebisen med magen ner över knäna och sakta vagga knäna fram och tillbaka

Svar på tråden Juni-barnen