Juni-barnen
Frågade på BVC i måndags, hon sa att de vill att de går upp ungefär 200 g varje vecka
Frågade på BVC i måndags, hon sa att de vill att de går upp ungefär 200 g varje vecka
Fast om hon vet ju vad hon pratar om så hon hade sagt om det var ngt. Tror alla bebisar har sin egen kurva efter förlossningen också ? Tror inte du behöver oroa dig :)
Om ska inte vara med, älskar iPhone haha ;)
Thyra är nu 4 veckor, vart tar tiden vägen :) ?
Hur ofta badar ni era små ? Vi har badat en gång i veckan, men hon gillar så mkt att bada, så jag funderar på om man kan göra det lite oftare ? Hon blir så himla harmonisk under badet och efter :)
Kul! Då kan vi prova att bada lite mer :)
Det gillar hon nog, det enda som är otäckt är när man är klar och ska gå upp, det gillar hon inte, blir ju kallt.
Men det vet man ju själv när man duschat att det blir kallt.
Vi badar alltid på kvällen, först ammar jag en liten stund, sedan badar vi, torkar på med pyjamasen och sen ammar jag henne så hon blir mätt och go, sen söver vi henne. Och man märker så väl på henne så mkt hon myser, förutom just under torkningen, hehe :)
Var på 4 veckors kontroll hos bvc/läkaren igår :)
Thyra väger 3910 och är 52,5 cm lång :)
Läkaren tyckte hon var tidig med att fixera och följa med i blicken, och väldigt stark i nacken för att vara 4 veckor.
Då blir man en stolt mamma när man går därifrån :)
6 veckors kontroll, 4270. (3065) 54 cm
Lång ( 48 )! Min lilla tjej, skönt att få bekräftat att hon får mat så det räcker :)
Uddabus, Thyra deglar jätte mkt också, hållet på ungefär 2 veckor och ska också ha hela knytnäven helst båda i munnen
men tänder? Njaae, inte här iaf, tror jag! Tippar mest på att hon hittat händerna bara
Uddabus, klart att det kan vara tänder för honom. Det var Thyra jag sa att jag inte trodde det var tänder på utan att hon bara utforskar.
klart att han kan få tänder nu.
Våran tjej sover 21:30-02:30, mat, 03:00-06:30 ungefär. Ibland 19:00-04:00 mat, sedan sover hon till 07:00. när jag går och lägger mig kollar jag om
Hon vill ha mat innan jag sover, dom tiderna sover hon nästan varje gång vi badat henne innan läggning.
Elin Ahl, gillar förslag på Facebookgrupp, känns som man kommer lite närmre då. :)
Här kostar babysim 800 för 8 ggr
690 kr till och med 10ggr*40min
Kan meddela här, finns inte kvar i gruppen på fb längre. Men thyra ska få ett syskon, om allt går vägen !
Hoppas allt är bra med er alla! Tänk 1 år redan, tiden går!
Jag är väldigt tidig än, så ingen mer som vet :) va på vul igår, då såg han ingenting, så pass tidigt är det eller så är de mf, igen! Ska testa om två veckor igen om mensen inte kommer, har gått över 1 vecka ungefär tror ja! Ingen koll...
Jag försökte gå med i gruppen igen, men det funkar inte. Caroline kan inte bjuda in mig..
Gjorde vul för att se hur långt de hade gått, ... Han kunde antyda någon bubbla som kunde va en graviditet... Men inga blödningar och fortfarande starka positiva test och mkt symptom, illa mående och halsbränna för att inte prata om trötthet..
Kanske blir samma cirkus som
Sist...
Saknar er också ju!
Jag fick ju utomkveds för några månader sedan...
Förstår inte varför det inte går, jag har inte blockerat gruppen, vet inte vad som är
Felet.
Inte jag heller :( jätte tråkigt de där med
Gruppen. Och de går ju inte kontakta Facebook heller...
Vul idag och ingen hjärtaktivitet.. :/