Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barnen

Har ingen kräk-bebis men nu ikväll har han ätit och ätit och ätit sen har han kaskadspytt OCH bajsat rejält och e väldigt skrikig. fast han kräker ska han hela tiden till bröstet??? Ska jag stoppa han eller låta han suga???

Tacksam för alla råd !!

• UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-06-19 22:59:01 följande:
    Han kanske har ont i magen? Bebisar förstår inte att de egentligen inte är hungriga och söker tröst vid bröstet när de har ont. Själva sugandet har också en smärtstillande effekt och därför blir det lätt så att de äter för mycket när de har ont. Använder du napp? Annars kanske det kan avlasta ätandet.

Tror också det e magont ;/ använder napp men han tar inte den. men mjölken börjar sina i ena bröstet nu så han får suga där nu så får han inte i sig så mkt.
  • UnderbaraPojke
    Lina007 skrev 2012-06-21 17:35:51 följande:
    Men alltså... Har nyss kommit hem efter att ha spenderat hela dagen med barnens mormor och morfar vid en sjö där de ställt upp husvagnen. Vi var jättevarma nu när vi kom hem och speciellt dottern så henne lade jag på lektäcket och klädde av helt. Sen gick jag och sonen ut i köket och gjorde i ordning en flaska till henne och när vi kommer in i vardagsrummet igen så har hon vänt sig från rygg till mage!?

Haha, säkerligen inte medvetet men både jag och sonen blev väldigt paffa kan jag lova!

Min kille vänder sig från mage till rygg flera ggr om dagen och har gjort i en vecka nu (han är 3 1/2v) och är väldigt nära rygg till mage ;)

Kul när dem är så framår !!
  • UnderbaraPojke

Efter två jobbiga nätter med två timmar sömn per natt kan jag bara säga TACK för nattens sömn mellan 12-5 !!! Nu lite tutte sen hoppas vi på två timmar till ;)

Glad Midsommar på er ;)

• UnderbaraPojke

Här används också alla färger;) dock mkt beige och brunt då det e mina favoritfärger. Här tittas det också ner i vagnen och frågas vilket kön ;)

Gick upp 28 kg och har efter 4 v gått ner 20 kg... så 8kg kvar till inskrivningsvikten men vill gå ner 12 kg till sammanlagt !! Så här trotsar vi vädret och går fast det regnar ;)

Idag ska jag till frisören ;) nästan ett år sedan sist juh !!! Mamma följer med som barnvakt!!

• UnderbaraPojke
    Ensortsmamma skrev 2012-06-25 13:10:18 följande:
    Jag gick upp 12 kg (72) och idag 11 dagar sen förlossning visar vågen 64, är nöjd med detta ska bara få bort de "dallriga" på magen:)

Vilken träning/mat är bäst för att bli av med det dallriga på magen?

Situps e väl det sämsta man kan göra? Tror jag har läst det npgonstans.
  • UnderbaraPojke

En fråga ang. sängen.
    Ni som har era små i egna sängar... har ni täcke ?? Jag har täcke i Sam´s säng men varje natt hamnar han UNDER täcket. Ändå lägger jag han ca 15 cm ovanför kanten på täcket men han är en vilde. Livrädd för att han ska kvävas.
    Ska jag bylsa på han mer kläder och bara sova med gallerfilt eller hur ska man göra?

HJÄLP   

• UnderbaraPojke

Har kudde men den e supertunn. Vi har också ganska varmt och Sam är väldigt varm av sig så det e bara blöja här med. kanske ska ta en tunnare men tyngre filt istället för täcke??

• UnderbaraPojke
    Uddabus skrev 2012-06-26 08:15:45 följande:
    Vill bara säga till alla som skrivit förlossningsberättelse att jag har läst dem...

Ni är fantastiska allihop..

Varför jag vill uppmärksamma det är för att jag blev ledsen när jag inte fick en enda kommentar på min...

Känns inte så bra när det känns nonchalant i

Tråden för då

Kan jag gå med i någon annan eller starta en ny i så fall

Ingen som kommenterde min heller men det e väl inget att hetsa upp sig för?

Jag har fullt upp med min lille son att jag inte har tid att kommentera och skriva varje gång jag är inne och läser. är man tvungen till det för att inte såra ngn är det snarare jag som vill byta tråd.

Du ska nog inte ta allt så personligt då alla nog har fullt upp med sina nya små underverk.
  • UnderbaraPojke

Jahapp då har man åkt på influensa ;( feber och äckligt ont i hela kroppen. huvudet dunkar som om det blivit övetkört ;/ bröstvårtorna känns som om det sitter tvättklämmer i dem.... BLÄÄÄ

Svar på tråden Juni-barnen