Inlägg från: sanna87 |Visa alla inlägg
  • sanna87

Juni-barnen

Eh ja...vi e ju självklart inte ute o går med vaggan.....VAGNEN ska de stå!!!

• sanna87
    MarieG81 skrev 2012-08-04 13:40:17 följande:
    Härligt att va föräldraledig så man kan se det mesta på OS :)

Håller med!! Elias o ja myser i soffan massa
  • sanna87

En fråga: jag har fått lite blödningar igen. Vad kan de bero på? Eller är det mensen redan? Eliad föddes för snart sex veckor sedan.

• sanna87
    HeavyD skrev 2012-08-05 13:12:33 följande:
    En till som fått blödningar igen efter ca sex veckor. Borde väl vara avslaget när man ammar?

har inte haft avslag på två veckor, kan de komma tillbaka med färskt blod så? Jag helammar så de borde ju inte va mens... eller?
  • sanna87
    Lenis21 skrev 2012-08-05 13:28:11 följande:
    Man kan få mensen fast man helammar. Med äldsta dottern helammade jag och fick tillbaka mensen 8 veckor efter hon föddes.

Ah ok har läst om de med. men märkte du nån skillnad på avslag vs mens. det e ju färskt blod som kommer nu o har som sagt inte haft avslag på två veckor o de e sex veckor sen han föddes.
  • sanna87
    UnderbaraPojke skrev 2012-08-06 05:14:24 följande:
    Hur ofta badar ni era små??

Vår kille fullkomligt älskar att bada så jag vll börja göra det varje kväll... Ngt man ska tänka på då förutom olja i vattnet så han inte blir torr??

Va skoj att han älskar det! Elias har gått från att hata det, till att acceptera der, o nu senaste två gångerna verkar han tycka det e skönt o mysigt Vi badaf honom 1 gång i veckan men ska börja med två då han har så mkt hår som blir skitigt :-P efter badet smörjer vi in honom i olja, jag brukar massera in den, det gillar han. Min bm sa att de e en god ide att smörja in med olja efger bad men jag vet andra mammor där bm sagt att man inte ska smörja in bebis hud med nåt. Som vanligt olika riktlinjer :-P ja kommer iaf fortsätta smörja vår kille då han gillar de o blir avslappnad o lugn!
  • sanna87

Ja elias har ju börjat gilla det mer o mer så vi får se ikväll kanske han älskar det försöker göra de till en mysig stund!

• sanna87
    NinnaBus skrev 2012-08-06 22:57:55 följande:
    Sjukgymnasten jag träffade sa absolut inte före 2-3 månader efter förlossningen...

gammelmamma skrev 2012-08-06 23:05:08 följande:
    Jag fick inte heller göra situps, i så fall sneda

Jaa.. i vanlig ordning är det olika rekommendationer men man har ju vant sig vid det redan under förlossningen :-P Jag tror det viktigaste är att känna efter själv. Gör det ont? Känner min kropp sig redo? Är avslaget oförändrat?
Svar på tråden Juni-barnen