Inlägg från: Annelie81 |Visa alla inlägg
  • Annelie81

Juni-barnen

Hej...usch känner mig som världens sämsta mamma just nu, trött, hungrig och irriterad! Ludwig är såå missnöjd! Orkar inte,,..han är tyst när han ammas och sover....
    Han är så ledsen, har pratat med BVC då han verkar ha ont i magen. Har fått magdroppar men det verkar inte hjälpa....Han skriker som värst när han ätit. Funderar på att prova ersättning istället och se om det är min mjölk det är fel på....har slutat dricka mjölk själv...finns det något annat som kan ge dem magont...
    I värsta fall tror jag att han har kolik...:(

• Annelie81

Tack för tipsen! Min BVC sköterska sa att jag skulle utesluta mjölk som jag dricker dock behövde jag inte sluta med mjölk i mat...tror dock att jag måste det! Bönor och lök och stark mat äter jag inte i vanliga fall så det kan jag utesluta....
    Man blir gråhårig vid all denna gråt...känns som man är hjälplös!

• Annelie81

Hej! Har nu varit på BVC. Fick träffa en ny sköterska som verkligen lyssnade på mina problem eller Ludwigs rättare sagt! Hon trodde att det var kolik men vi skall få träffa en läkare som skall utesluta något fysiskt först! Stackars barn...han är så otröstlig :(
    På tal om viktuppgång så hade han gått upp 900 gram på två veckor....ha ha....så mat får han i sig i alla fall :)

• Annelie81

Hej hej! Lite uppdatering! Ludwig har med hjälp av mini form dropparna blivit mycket bättre i magen! Så lungt på kvällarna nu! Tack gode Gud! Trodde jag skulle lämna barnet på BVC och gå hem igen....:(
    Men nu är han som en helt annan kille - go och glad!
    1 månad - 57cm och 4790g

• Annelie81

Nangijala - grattis till sonen!!! Förstås jobbigt för er alla nu!
    Väldigt konstigt att det inte syntes på UL....
    Kramar till er!

• Annelie81

Hej tjejer! Satt precis och funderade kring vad jag inte skulle klara mig utan just nu....kräktrasor!!! Lilleman spyr hela tiden och Ikeas små handdukar är ovärderliga just nu! Har hur många som helst och de ligger överallt :)
    Har ni något speciellt som ni inte skulle klara er utan?

• Annelie81

Här blir det inget skydd! Vi kan inte bli gravida då mannens spermier är odugliga....fast vi har skojat om att det säkert blir ett mirakel bara för att vi betalat dyra pengar för denna graviditet! Sonen som vi fick för 7 årsen kom till utan hjälp så antingen var han ett mirakel eller så har mannens spermier blivit sämre med åren...ingen som vet!

• Annelie81

Tror in detta kan vara något? Är så sugen på att verkligen satsa på träningen efter denna graviditet...Kanske inte börjar imorgon måste nog vänta ett tag till.
    Men jag behöver en utmaning eller ett mål för att komma igång. Eller finns det något annat därute som kan vara kul?
     http://worldofshape.com/

• Annelie81

Enortsmamma- vi har 7 år i mellan, dels för att mannen tyckte det räckte med ett barn men efter mycket egen betänketid och andras berättelser så ville han...tyvärr kunde vi inte få på egen hand utan det tog sitt lilla tag med utredningar och behandlingar. Så i efterhand ångrar man sig lite att man vänta länge men det är också guld värt att ha en sjuåring som kan hjälpa till med det mesta!
    Så låt han tänka men inte för länge!

Svar på tråden Juni-barnen