Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barnen

Min lilla tjej har både härliga babyveck och en liten söt dubbelhaka.
    Gulligt när man är så liten men inte så sött när man är vuxen. Hahaha....

• Pluttan

Lycka4 vi ger Isabella ett mål ersättning efter kvällsamningen. Sedan sover hon från ca 23.30 till 3.30. Det funkar mycket bra för oss. Sedan klarar hon sig enbart på bröstet vid nattamningen.

• Pluttan

Glömde också att skriva att i och med att man får de timmarna på natten orkar man mera och att mjölken hinner rinna till bättre.

• Pluttan
    Sweetlife, ammar du eller ger du bara ersättning?
    Min flicka somnade också mycket vid amningarna innan. Sedan började jag ge henne mer ersättning så hon sover mera mellan målen och det funkar bättre. Hon är piggare och mer vaken nu när hon äter.

Vi funderar också på ett trädgårdsdop. Har inte bestämt datum ännu bara.
  • Pluttan

Jag har aldrig hört att de tappar håret förren jag läste det här. Min dotter har tjockt mörkt håt som jag hoppas hon får behålla. Tror inte sonen tappade sitt hår heller. Han hade dock  inte så tjockt. Minns inte det var ju 12 år sedan.

• Pluttan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-19 20:22:37 följande:
    Luca är snart 5 veckor och jag har inte fått nått svarsleende än. Börjar fundera på om jag inte ger honom tillräckligt med stimulans. Det e ju mycket med 4 barn och ibland kanske det blir lite väl mycket bara mata sova. Han måste kanske få lite mera stimuli än så. Usch får lite dåligt samvete. Men han sover verkligen mycket och jag vill ju inte väcka honom heller. Kvällstid är han lite mer vaken så man får väl passa på då.

Angående hår så har Luca mycket svart hår så vi får se om det faller av eller inte. Har aldrig hört att dom skulle tappa håret så det var något nytt. Mina första 2 tjejer var helt kala tills dom var typ 2 år Tungan ute .

Idag spenderade vi dagen på Skansen. Jätte fint väder var det. Luca var snäll i vagnen och äldsta tjejen hade jätte roligt. Livia var hemma med svärmor och Elin är och hälsar på sina kusiner.

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen. Har kört 5-6 dagar i veckan på gymet och det är galet skönt. Kroppen hittar snabbt tillbaka märker man. Fortfarande en liten irriterande kudde på magen men jag är nere på 72 kg nu (183 cm) och jag vägde 71 när jag blev gravid med Luca fast med mer muskler. Så 2 mån till så kommer jag vara bra tror jag.
    Men vågar fortfarande inte jogga. Väntar nog till  efterbesöket sen kör jag. Längtar efter att springa. 
    Tycker inte du ska ha dåligt samvete. Lugn du får snart ditt svarsleende. Det är väl bara så att det är olika från bebis till bebis. Jag fick nog mitt svarsleende för ungefär 1 vecka sedan då hon var 4 veckor.
  • Pluttan
    En fråga bara: Nyser era små också? Min lilla nyser en del och ibland småhostar. Kan de bli förkylda även att man ammar.?

Underbarapojke. Jag brukar få gå upp och sätta mig i soffan ibland. Annars somnar jag nästan.
Svar på tråden Juni-barnen