Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barnen

Dancia skrev 2012-07-02 13:11:24 följande:
    Ok då är det kanske helt normalt att hon sover så mycket per dygn :). Angående en annan sak... Hur ska jag komma över sorgen över att jag inte kan amma min dotter?? Jag försöker verkligen tänka positivt men jag känner mig jättedeppig över att jag inte kan ge henne bröstet när hon pickar och vrider huvudet mot det. Det känns bökigt medf flaska, speciellt på natten och när man ska bort. Jag är så himla avundsjuk på er och andra där amningen fungerar hur bra som helst och jag blir jätteledsen när folk frågar varför jag slutade amma. Jag känner det som att jag inte hade ett val, jag har inte själv valt att sluta amma, tyvärr kunde jag inte göra mer, men andra får det att låta som att det är ett fritt val jag gjort. Längtar tills jag börjar acceptera detta mer för det är jobbigt att gå och känna så här :(.

Jag känner samma, det känns som ett nederlag, jag skäms o känner mig inte som en bra mamma nu ammar jag fortfarande lite men han går ju inte upp i vikt på mn mjölk egentligen är de förvånade att jag har mjölk alls med min kroniska smärtfulla sjukdom så jag ska väl vara glad då tycker de men jag kan inte tänka så...blir ändå ledsen o avundsjuk. Jag vill kunna ge mitt barn det bästa ju
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-02 19:47:38 följande:
    Råkade lägga min fråga i juni bildtråden.. Typiskt mig just nu... Så jag frågar här oxå då.. Är det någon som fått framfall eller liknande men ändå kunnat träna bort det? Blir så ledsen av att ha det såhär eller att det ska vara just det för jag är ju aktiv i vanliga fall o vill ju börja rida snart igen osv... O om det är det så får jag nog opereras för det fast bara om jag är nöjd med dem barn jag har osv Eller man kan känna såhär innan allt har läkt färdigt osv???

Framfall kan du inte få diagnos före tidigast 6 månader efter förlossningen, innan dess brukar det försvinna för de flesta. Jag ska opereras i höst då jag haft det sen sonen föddes för 2 1/2 år sedan och det är så svårt så jag måste ta laxermedel dagligen.
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-02 20:35:30 följande:
    Zvartliljan usch stackars dig o tack för att du svarade... O ditt svar lugnade mig lite men ska ta upp det på BVC imorgon så jag kanske kan gå in på mvc direkt... Fan jag är ju faktiskt bara 32 år o aktiv med häst, barn, ut o gå o jobbar osv... Aktivt jobb alltså...

Har du gått upp mycket i vikt under graviditeten? Jag har gått upp 20-30kg varje gång och det påverkar jättemycket. Men framförallt var det de utdragna förlossningarna och de tre timmarna jag krystade med dottern som orsakade det. Jag är 25 o kan inte hålla kisset och måste ta laxermedel eller använda fingrarna för att kunna bajsa...detta i kombination med min ledsjukdom gör att jag känner mig som minst 80
  • Zvartaliljan
    LillaGrynet skrev 2012-07-02 21:00:00 följande:
    Hur märker man av framfall?

du märker det som en tyngd i underlivet och känner som en utbuktning i slidan där livmodern hänger ut. Har man även bakre framfall som jag så samlas allt bajs som i en " påse" i slidan o buktar ut o du får riktigt svårt att få ut det för ju mer du trycker på, ju mer åker det in i påsen istället för ut
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-02 21:29:04 följande:
    Men gud, jag visste knappt att det fanns. Låter ju helt otroligt jobbigt. Nu blir jag ju rädd för att skaffa fler. Du har det verkligen tufft låter det som...du måste vara så otroligt stark:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615

Det blir vardag av det hela o man vänjer sig liksom
  • Zvartaliljan

Värst var nog undersökningen...jag fick kontrastvätska insprutat o så fick jag sitta på en potta o försöka skita medan de röntgade mig...snacka om pinsamt :-/

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-02 22:06:19 följande:
    Så illa har jag inte men det typ buktar inne i slidan. Jag gick upp typ 17-20kg med Charlie men han var ju stor så jag hade tryck länge o sen blev det ju sugklocka så vet inte om det kan påverka... 5264gr 55 cm lång o huvudomfång på 37,5 cm... Så kanske inte är så konstigt att det känns konstigt... Bara 2 veckor sedan han kom ju...

Ja sugklocka hade ju jag med med dottern. Dock har min största vägt 2,5kg.
  • Zvartaliljan

Jag fick ju min prematurt i april men hade ändå gått upp 20kg o de sitter envist kvar fick kämpa som tusan efter de andra två för o gå ner o det verkar jag få göra nu med vi ska till argentina i november så tills dess SKA jag ha gått ner!!!

• Zvartaliljan
    gizmolarson skrev 2012-07-07 20:49:07 följande:
    Haha så kul, en kompis til mig fick en pöjk idag och han väger redan mer än Sigge och är 0,5 cm längre.. Å då är Sigge 7,5 vecka äldre tänk va olika alla är

Men då fick du väl lite tidigt också? Jag har ju äldst men minst barn här men det går ju liksom inte o jämföra då han var så prematur. en kompis som hade bf två dagar innan mig fick en bebis på 5,3kg på bf+4 o då vägde min plutt bara 2,8kg så nästan det dubbla! Nu är han 11 veckor o väger 3,2kg o kompisens väger nästan 6kg så de ser ju verkligen inte jämngamla ut fast de ska vara det
  • Zvartaliljan
    gizmolarson skrev 2012-07-07 23:11:04 följande:
    Zvartlilja-hon har två barn sen innan om dom har oxå varit stor när dom kom, både hon å maken är stor, inte tjock då men långa.. Jag å gubben är kort å alla tre har varit 48 lång när som föddes, Sigge har vuxit till 55,5 på 7 veckor nästan 8 cm

Jag ärbåde lång o tjock men får bara småttingar. Han är nu 51cm. Vid bf var han 48cm. Tror de har lite mer av pappas gener mina barn! Han är inte så lång.
Svar på tråden Juni-barnen