Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barnen

Pluttan skrev 2012-07-20 09:48:02 följande:
    En fråga bara: Nyser era små också? Min lilla nyser en del och ibland småhostar. Kan de bli förkylda även att man ammar.?

Underbarapojke. Jag brukar få gå upp och sätta mig i soffan ibland. Annars somnar jag nästan.
    Så spädbarn har ofta trånga näsor vilket gör att dom nyser ofta.. helt normalt enligt BVC.. Simon nyser och hostar titt som tätt..

Förkylda kan dom definitivt bli trots amning.. det är ju ett virus som förs från person till person. Så träffar man nån som är förkyld så kan även bebisen bli det. Men det i sig är inget farligt!
  • Sweet life

Måste få skryta lite...

Simon vart tre veckor igår och idag när jag la honom på mage för att träna nacke så tryckte han upp både nacka och överkropp och vände, vred på huvudet och kollade runt... Duktiga killen!

• Sweet life

Hur mycket har era 3-4 veckors sovit på dagarna? Tycker min inte gör annat än att sova...

Och hur ofta äter era som bara få flaska? Går det 2,5 timme mellan gångerna får jag vara nöjd...

• Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-07-22 12:22:27 följande:
    Sweet life: Hampus gjorde inte annat än att sov han heller, de är först nu (fem veckor) som han börjar få vaken perioder.
    Vi försöker skapa lite rutiner så jag försöker att dra ut på målen för han ville gärna ära ofta, men nu går de tre timmar ibland fyra timmar mellan målen.. Och han får 120 ml varje mål.
    Misstänker att det är så det är.. Jag försöker också dra ut på målen. Men han skriker som om han inte fått mat på flera år om han inte får maten serverad på två sekunder trots att vi försöker avleda och stimulera med andra saker istället...
  • Sweet life

Oj vad ni har hunnit skriva sen jag var inne igår!

Ska det träffas i Stockholm är jag absolut på!

Jag är 26, sambo med pappa David som är 42. Bor i ett hus med stoora renoveringsbehov som vi tar tag i lite då och då i Åkersberga utanför Stockholm. Hos oss bor  varannan vecka även Davids två barn sedan tidigare förhållanden. Dom är 4,5 och 13...

• Sweet life

God middag!

I dag fick jag sovmorgon. David tog Simon och jag sov till elva! Igår premiärsexade vi och gud va skönt det var! Var riktigt nervös över hur det skulle kännas, om det skulle göra ont eller inte kännas alls för att det skulle vara så stort. Men det var fantastiskt och den känslostormen efter veckor av sexet går inte att beskriva!

• Sweet life

Här kör vi enbart boddy eller kortärmad och kortbenad dress.. Mössa enbart när vi inte är inne eller ligger i vagnen och då bara en tunn hjälm. Ibland lägger jag över en tunn filt och ibland är det enbart blöja som gäller!

Idag har vi haft 27 grader varmt och dunderkvavt!

• Sweet life
    AAEV skrev 2012-07-24 15:20:31 följande:
    Sweetlife: vad härligt att det kändes bra! Hur gammal är sonen nu? Vi väntar nog ett tag till, men Olympia är ju bara 11 dagar ;) sydde inte denna gången så kanske vi vågar lite tidigare, förra gången väntade vi nästan ett halvår!
    Han är 4 veckor på torsdag och avslaget försvann nu i helgen. Vi körde med kondom, dels för att vi inte vill ha något mer barn och även för eventuell infektionsrisk. Har tid för efterkontroll den 15 augusti och ska skaffa nått bra p-medel då... Jag blev sydd med 2 stygn utvändigt mot mellangården och x antal invändigt. Står bara "flertalet stygn invändigt" i journalen...
  • Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-07-26 10:17:17 följande:
    Stackars min plutt nu har han med åkt på förkylningen jag och sambon haft /har. Han hostar och snörvlar , kör med nässugen men den gillar han inte. Frågade BVC vad barn ska ligga på i temp men glömde helt av de nu, vet att de är lite varmare än oss. Någon som har koll på detta?
    Barn under 3 månader som har över 38.0 i temp ska man söka vård för. För att kolla så det inte är något baktriellt. Barn mellan 3-9 månader som har över 39 grader ska man också söka med...
Svar på tråden Juni-barnen