Inlägg från: sanna87 |Visa alla inlägg
  • sanna87

Juni-barnen

sanna87 skrev 2012-08-07 02:00:25 följande:
    Jaa.. i vanlig ordning är det olika rekommendationer men man har ju vant sig vid det redan under förlossningen :-P Jag tror det viktigaste är att känna efter själv. Gör det ont? Känner min kropp sig redo? Är avslaget oförändrat?

"redan under GRAVIDITETEN" ska de stå sållart!
  • sanna87

Beroende på hur varmt det är sover Elias med lång/kortärmad pyjamas och en tunn bommulsfilt över magen o benen. jag brukar känna i hans nacke om han känns lagom varm o de gör han iaf. men bebisar är väl som vi vuxna, en del är mer frusna av sig o andra är mer varma o behöver mindre på sig. hoppas ni får mer sömn i natt.

• sanna87
    JennieJ skrev 2012-08-08 09:33:15 följande:
    Hej tjejer måste fråga? Hur ofta bajsar era bebisar? Här har de blivit bom stopp och de spelar ingen roll hur mycket Theodor trycker så kommer inget :( lider verkligen med han och nu har jag fått hjälpa han i 2 veckor för att tömma var 3-4 dag men han klämmer å klämmer själv under dessa andra dagar men inget kommer! Kan miniformen ha inverkan att bajsandet går trögt?

Jag skulle prata med bvc, stackars lillpojken! (theodor är ett mkt fint namn tycker jag )

Elias bajsar 6-10 ggr om dagen så här byts det blöjor i tid och otid :-P
    Elvis Mamma skrev 2012-08-08 10:22:17 följande:
    Hur ofta har ni era små i babygym eller babysitter? Vi har fortfarande inte köpt varken babygym eller babysitter, behovet har liksom inte funnits. Enya sover ju fortfarande mest å har kanske totalt två vaken timmar per dygn å då vill hon vara i famnen

Elias gillar sitt babygym massa och han ligger i det varje dag. Kanske 15-45 min per dag, det räcker tycker jag
  • sanna87
    JennieJ skrev 2012-08-08 22:27:17 följande:
    Jag tänker skriva fler gånger när de är något problem med Theodor här inne för efter frågat och berättat om hans bajs problem här inne har han bajsat ner mig, sig själv, soffan och skötbord :) ett riktigt bajs kalas har de varit här idag! Riktigt förvånad men glad är jag att han kunnat göra detta på egen hand :)))

ååhh va skönt
  • sanna87
    Baby1112 skrev 2012-08-09 20:56:56 följande:
    Har ingen aning om hur jag ser ut "där nere" efter förlossningen. Nu blev det snitt, men dottern föddes vaginalt. Å andra sidan vet jag inte hur det såg ut från början heller, har aldrig inspekterat! :)
    Men det känns inget annorlunda, det tycker inte mannen heller.

Däremot tror jag brösten fått sig riktiga törnar av två graviditeter och amning. Tycker de är närmare golvet för varje gång jag kollar... :(
    Så som lilleman drar i mina bröst ska jag nog vara glad om de inte hänger nere i knävecken när han är färdig ;P 
  • sanna87
    Elvis Mamma skrev 2012-08-10 09:42:42 följande:
    Enya har fått riktigt bra natt rutiner, nog för att hon alltid sovit bra men nu är det samma tider, hon ammar sista målet när jag lägger mig runt halv tolv, tolv. Sover till halv sju, ammar lite å somnar om till halv nio, nio

Härligt! Elias med. han sover ca 21-09 med mat en gång under natten o en gång vid sju
  • sanna87
    Uddabus skrev 2012-08-10 16:59:58 följande:
    Ja jag hoppas såklart att dem kommer senare för jag vill gärna ha mina bröstvårtor kvar

Haha samma här! Elias får gärna vara tandalös ett bra tag till!
  • sanna87

Om tuttarna hänger i knävecken efter jag är färdig med allt barnafödande blir det garanterat en operation här. tycker inte det är konstigt alls, viktigt att va nöjd med sin kropp o de kommer jag inte va då tyvärr. Beundrar dock alla som e det

• sanna87
    Uddabus skrev 2012-08-11 08:05:21 följande:
    Alltså man får ju ge kroppen en chans att återställa sig först... Ge den iaf 1-2 år med träning o bra mat...

Jag vet ju att min kropp går tillbaka någorlunda förutom mina bröst som är zebratuttar...

O ja kroppen släpper Inte på några resurser ännu... Men jag vet ju att jag går ner i vikt sen..
    Såklart man måste ge det en chans :) Och jag ska ju ha fler än ett barn så det är ju absolut inte aktuellt ännu. Jag är tillbaka viktmässigt sen innan graviditeten nu, men det e ju fortfarande en hel del som är lite "mjukare" än tidigare, hehehe ;) 
  • sanna87
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-08-12 15:13:20 följande:
    Har börjat springa, tredje dagen i dag. Springer i lugn takt ca 40-50 min. Men idag en stund efter att jag kom hem så fick jag så satans ont i ena hälsenan. Hoppas det bara är nått tillfälligt för det känns så jäkla skönt att röra på sig igen.

Åh va skönt ja ska börja efter efterkontrollen nästa v!
Svar på tråden Juni-barnen