Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barnen

Min pojke väger 5400 g och är 56 cm, han e fyra veckor.

Hoppas det bara är mjölkstockning och inte influensa ;/

• UnderbaraPojke

På BB fick jag också en stor klump blod ... och jag skojar inte ... typ 6cm x 6cm x 6cm !!! PANIK !!! men det var normalt.

Äntligen "fri" från extrem mjölkstockning i 2 dagar nu med 39 graders feber, extrem muskelsmärta och extrem huvudvärk. Högerbröstet var stor som en handboll och lika hård och helt rödblossig.... gjorde ont som fasen. Men efter många varma duschar och varma vetekuddar på bröstet och eviga försök att pumpa / ammande så släppte det inatt och idag mår jag kanon.... Konstigt vad lite mjölk kan stöka till hela kroppen.

Första soldagen på 3veckor nu .... HÄRLIGT!! Hoppas det fortsätter.

• UnderbaraPojke

Nu har jag förvisso inte ätit mer än ca tio jordgubbar i år men det enda Sam reagerat på är curry. Annars har han klatat det mesta. ätit massa nypotatis men ingen reaktion så jag håller med ovan om att det inte är säkert han får ont!! Hoppas på det bästa, lycka till!!

• UnderbaraPojke

Stort Grattis till min älskade Sam som fyller 1 månad idag =) det firas såklart med tårta... browniebotten med hallonmousse fyllning ....
    Lägger nog in en bild på min älskling senare !!!

Herregud vad mkt kärlek man kan känna för dem små liven, helt otroligt !!! Hjärta   

• UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-06-29 13:05:56 följande:
    Är det någon vars bebis haft ögoninfektion? Elise (vi kunde bestämma bannlysning till slut :)) är varig i ena ögat, var det redan på bb och då fick vi koksalt att badda med. Det blev bättre men nu är det tillbaka igen. Vi baddar med koksalt eller ljummet vatten vid behov. Hon är röd runt ögat men inte svullen, och hon kan öppna det som vanligt. 1177 sa att vi skulle avvakta, badda och om det blir svullet ska vi ringa igen.
    Någon som haft likadant? Hur lång tid tog det innan det blev bra? Tycker ju så synd o henne :(.

Sam hade likandant. Det var trånga tårkanaler... torka rent som du säger med koksalt eller bara ljummet vatten tog jag. Sen fick vi veta av bvc att vi skulle massera tårkanalerna ... ganska hårt då där kan samlas precis som grus. Om man tar tag om näsan högst upp jämte ögonen och massera där. Sam har inte fått det fler ggr efter det.

Lycka till. 
  • UnderbaraPojke

Ssm hade gått upp 130g på en vecka och det tyckte jag var lite... men vikarierande bvc sköterska sa att 100-150 g var normalt?? Blev lite konfunderad om detta verkligen stämde...

Jag helammar och har ibland fått känslan att han inte blir riktigt mätt. detta tillsammans med enbart 130g känns som det kanske styrker mina misstankat, eller??

• UnderbaraPojke

Grattis Nagijala och lycka till ;)

usch sitter här med en förkyld älskling ;/ jättetäppt i näsan och jätteslemmig i halsen. bajsar rejält också!! Vad kan man göra !!?? Koksalt för näsan?? Känns som bröstmjölken bara gör slemmet i halsen värre???

Svar på tråden Juni-barnen