Juni-barnen
Min pojke väger 5400 g och är 56 cm, han e fyra veckor.
Hoppas det bara är mjölkstockning och inte influensa ;/
Min pojke väger 5400 g och är 56 cm, han e fyra veckor.
Hoppas det bara är mjölkstockning och inte influensa ;/
På BB fick jag också en stor klump blod ... och jag skojar inte ... typ 6cm x 6cm x 6cm !!! PANIK !!! men det var normalt.
Äntligen "fri" från extrem mjölkstockning i 2 dagar nu med 39 graders feber, extrem muskelsmärta och extrem huvudvärk. Högerbröstet var stor som en handboll och lika hård och helt rödblossig.... gjorde ont som fasen. Men efter många varma duschar och varma vetekuddar på bröstet och eviga försök att pumpa / ammande så släppte det inatt och idag mår jag kanon.... Konstigt vad lite mjölk kan stöka till hela kroppen.
Första soldagen på 3veckor nu .... HÄRLIGT!! Hoppas det fortsätter.
Nu har jag förvisso inte ätit mer än ca tio jordgubbar i år men det enda Sam reagerat på är curry. Annars har han klatat det mesta. ätit massa nypotatis men ingen reaktion så jag håller med ovan om att det inte är säkert han får ont!! Hoppas på det bästa, lycka till!!
Stort Grattis till min älskade Sam som fyller 1 månad idag =) det firas såklart med tårta... browniebotten med hallonmousse fyllning ....
Lägger nog in en bild på min älskling senare !!!
Herregud vad mkt kärlek man kan känna för dem små liven, helt otroligt !!!
Vad är normal viktuppgång per vecka??
Ssm hade gått upp 130g på en vecka och det tyckte jag var lite... men vikarierande bvc sköterska sa att 100-150 g var normalt?? Blev lite konfunderad om detta verkligen stämde...
Jag helammar och har ibland fått känslan att han inte blir riktigt mätt. detta tillsammans med enbart 130g känns som det kanske styrker mina misstankat, eller??
Ssm = Sam
om ni undrar ;)
Jag gick upp 26 kg och har gått ner 21 kg fem veckor senare. dock har jag ca 6 kg utöver dessa som ska bort!!
Grattis Nagijala och lycka till ;)
usch sitter här med en förkyld älskling ;/ jättetäppt i näsan och jätteslemmig i halsen. bajsar rejält också!! Vad kan man göra !!?? Koksalt för näsan?? Känns som bröstmjölken bara gör slemmet i halsen värre???