Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barnen

Alltså kommer man någonsin få tillbaka magen ungefär som man hade innan tro?
    Har sjukt mycket bristningar som är lila de kom sista veckorna eller lite hade jag men sista veckorna ökade de som bara den..Å iom att magen var så extremt stor så har jag fått lite hängmage längst ner..inte snyggt alls. Å lite skrynkligt är det oxå på något ställe MEN det är värt det för att få en bebis såklart..:P.

Det känns som att lös hud är svårt att få ordning på utan operation vilket jag är mycket tveksam till så det är väl bara att acceptera sin nya kropp? Eller kan magen bli bättre om några månader å dra ihop sig på något sätt?

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-08-11 08:05:21 följande:
    Alltså man får ju ge kroppen en chans att återställa sig först... Ge den iaf 1-2 år med träning o bra mat...

Jag vet ju att min kropp går tillbaka någorlunda förutom mina bröst som är zebratuttar...

O ja kroppen släpper Inte på några resurser ännu... Men jag vet ju att jag går ner i vikt sen..
    jo det är väl bra att vänta å se...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-08-11 11:34:31 följande:
    Vilken försäkring har ni till era små?
    Trygghansas med något plustillägg..
  • Bumman79

Oj vilka bra rutiner de flesta här verkar ha och vad bra era bebisar sover. Min Selma sover väldigt oregelbundet: en natt skrek hon från 22-04 nästan oavbrutet det gick inte att få henne lugn å hon verkade ha väldigt ont i magen å nästa natt skrek hon mellan 00.30-01.30 sedan somnade hon efter det..hon har inga exakta tider som hon sover resp är vaken.

Iom att hon är så ledsen på kvällar å nätter framförallt ska vi nu testa mjölkfri ersättning och jag ska äta mjölkfri kost from idag. Men vad bör jag undvika? Självklart mjölk,fil, youghurt, ost, grädde, creme fraiche å glass tex..men hur e det med smör å margarin är det oxå förbjudet? (Vissa som är känsliga kan ju äta vissa saker.)
    Å självklart choklad går ju bort oxå fan :P haha.

• Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-08-13 18:13:20 följande:
    Min dotterdotter blev komjölksallergisk och du bör undvika vassle, mjölkpulver(finns i mycket), det bör vara vegetabiliskt fett osv osv. Mitt tips är att be bm på bvc att du ska få hjälp från någon expert. Här ordnas "föreläsningar" då coh då. Där lärde min dotter sig massor
    Ojoj ja det verkar finnas mjölkämnen i typ allt...men jag får ringa BM imorrn å fråga så att man inte gör fel..
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-13 20:31:16 följande:
    Man får köra helt vegetabiliskt. Finns väldigt bra mjölkfria alternativ till smörgåsen såsom becel, mildas mjölkfria eller karlshamns mjölkfria. Soya, ris eller havre produkter som finns som "yoghurt, grädde och mjölk". Det är omständigt, men man kommer snabbt in i det!

Går du på sju systrars BVC? Be att få prata med Eva isåfall. Hon är riktigt bra på det här med mjölkfritt!
    Oki man kan äta ur det laktosfria sortimentet då? Ja jag går hos sju systrar men jag har Gunilla. Jag ska höra efter med henne först men annars får man kanske be att få prata med den andra kvinnan :).
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-13 21:20:11 följande:
    Nej, laktosfritt och mjölkfritt är tyvärr inte samma sak. I det laktosfria har man bara plockat bort mjölksockret och när man ska utesluta mjölken gör man det för att ta bort proteinet. Vi äter bara mjölkfritt här hemma och det sambon saknar, som vi andra äter är gräddfil och CF... det finns inte nått sånt som är mjölkfritt tyvärr, samma sak med vispgrädde!

Oki shit mycket att hålla reda på :P.
  • Bumman79

När ska det här avslagen försvinna egentligen? I flera veckor kändes det som att det minskade å var mer som bruna flytningar men senaste kanske 2 veckorna har blodet kommit tillbaka trodde nästan att det var mensen först...

• Bumman79

Förstår inte varför våran lilla tjej inte vill sova på nätterna?? Imorse somnade hon 6.30 var vaken hela natten...natten innan dess var det iaf 3.40 men innan det 5..

Hon sover massor på dagarna å är nöjd å glad å ler en massa men sen kommer kvällen/natten med gnäll,skrik och sömnproblem. Kanske har blivit en ond cirkel?
     Har ätit mjölkfritt i flera dagar nu men det verkar ju inte alls hjäpa. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ibland tror jag att hon kan ha lite magknip åså men inte alltid. Hon verkar snarare övertrött hon kan somna en liiten stund i famnen men såfort man lägger henne i sin säng vaknar hon å skriker. Å jag vågar inte sova med henne brevid pga att jag är rädd att jag rullar på henne...

• Bumman79
    emma78 skrev 2012-08-17 11:20:42 följande:
    Hur känns ditt onda i bröstet? Jag har oxå haft jätteont i nästan en vecka nu:( det liksom ilar i bröstet och när han ska börja suga är det fruktansvärt!!! Men någon sa till mig att svamp kliar?! Han har dessutom börjat " gnugga" bröstet när han äter, sen blir han jätteledsen eller arg svårt att säga han gallskriker iaf mitt i amningen!! Har kommit på att oftast när det händer vill han rapa... Men innan han släpper bröstet drar han huvudet bakåt med bröstvårtan i munnen.... SMÄRTA!!! Men jag har inga såriga bröst
    Precis så gör Selma oxå på nätterna när hon är allmänt arg går amningen inte alls bra ibland hon suger skriker boxas och sparkas tills hon blir röd i ansiktet å drar bak huvudet så att bröstvårtan dras ut å sen skriiiik igen åså släpper hon taget så ska man försöka igen å då är hon typ förbannad för att hon inte har tutten i munnen...suck.
Svar på tråden Juni-barnen