Juni-barnen
Hjälp mig någon snälla, smärtan kan jag ta de är inte de och jag tycker att det rinner hyfsad bra och när han väl tuttar så hör jag hur han klunkar. Men han blir helt galen och vill inte ta bröstet alla ggr, typ alla ggr nu sen igår. Varför blir det så? Han bara ligger och gapar och blir jätteledsen. Vi har fått sån där som man sätter på bröstet för att "förlänga" min bröstvårta plus att den vänstra va så sårig. Får ge honom ersättning , och till inatt så räckte de att typ bara ge lite innan amning så att han inte blev så galen men nu funkar inget längre, jag är beredd att ge upp men vill verkligen INTE det. Han ät fem dagar idag, ja vet att de säger att de tar tid innan tekniken kommer men de känns hopplöst:( och jag har aldrig före känt mig så här jävla värdelös! Ska på återbesök nu vill och hoppas att de ger mig ett mirakel tipps :'( är de helt kört om man måste börja med ersättning helt? Sen kan jag inte pumpa heller, de enda som funkar är att handmjölka..
Hjääälp..
Jag vill också verkligen att det ska funka och idag har det börjat rinna till lite mer men det är ändå inte igång helt. Jag pumpar ur efter varje amning och det kommer en skvätt råmjölk varje gång som han får så den vita tunare mjölken verkar inte ha runnit till än. Dygn 4 nu. Men han är super nöjd och sover bra mellan målen. Och det är ju det viktigaste. Jag känner igen det där pickandet och att dom inte ens vill ta bröstet. Hur ger du ersättningen??? Koppmatar du eller flaska??? Kan ju vara så att han tycker att det kommer för långsamt. Prova att ge lite ersättning först och sen amma, eller handmjölka lite så att det rinner till lite snabbare. Hoppas också att du får bra råd i morgon och att du inte känner dig lika ledsen. Det blir ju liksom som en ond cirkel då. Man blir liksom stressad direkt när man märker att det inte funkar och det blir en sån negativ grej att amma. Lycka till!!!