Inlägg från: Annelie81 |Visa alla inlägg
  • Annelie81

Juni-barnen

Jag dricker kaffe...ingen reaktion! Tur det...jag älskar kaffe!!

Nu är vi på g för att köpa en bugaboo cameleon! Har mailat 4 personer på blocket annonser men ingen svarat! Så vi sticker och köper en ny!! :)

• Annelie81

Hej! Måste bara uppdatera er kring Ludwigs prickar! Jag slutade helt med mjölk - inget överhuvudtaget! När jag gjorde det försvann prickarna + att jag slarvade med hans droppar för den misstänkta koliken, när han inte fick sina droppar skrek han inte...vilket han gjorde annars! Så nu är både prickar och "kolik" borta tack vare borttagande av mjölken! ( finns bild på hans fina ansikte på bloggen)
    Så glad! fuskade dock med en mjukglass härom dagen och då dök det upp prickar igen...:( Fast då har man det bekräftat....

En fråga då är bröstmjölken- hur skiljer den sig från den jag dricker? Hur kan han tåla den?

altberg.blogg.se

• Annelie81

Gaahh...här är en till med mens...tror jag, mensvärk och bruna flytningar! Visst måste det vara okej att använda tampong nu!? Gillar inte bindor....

• Annelie81

Svårt att avgöra, avslaget försvann för två veckor sedan...äh...kör bindor för att vara på den säkra sidan. Har efterkontroll nästa vecka, för höra med BM då.

Var på BVC nu, två månaders kontroll! Ok på alla punkter. 62 lång och 5750g!

• Annelie81

Har läst någonstans att så länge naveln har lossnat är det ok..,,fast jag är osäker..,

• Annelie81

Uddabus- gå in på worldofshape.com
    Jag skall gå med i finess kampen med start 1 september! Läs infon! Tror det kan vara något i alla fall! Har två vänner som varit med och gått ner i vikt!

• Annelie81

Sweet life...låter precis som min lille! Ända sättet är att köra uteslutningsmetoden! Då vet du snart om det är mjölk! Ludwig är en helt annan kille nu sen jag slutat med mjölk!

• Annelie81

Uddabus- här med! Köpte faktiskt en bitring idag som han gärna suger på...det blir alldeles blöt av dregel....

• Annelie81

Har era små varit sjuka ännu? Ludwig kändes varm nu när jag tittade till honom...
    Vad gäller vid feber? Tre dagar och sen till läkare eller är det annat med dessa små? Och när har de feber? Över 38,0 eller mer/mindre?

• Annelie81

Tempade lilleman imorse, 37,7 i rumpan, skall man lägga på något? (Jag har glömt allt ,har ju en sjuåring hemma som ALDRIG är sjuk). 
    Han är pigg men väldigt nysig och täpp i näsan! Har gett han näsdroppar...
    Antar att det är en vanlig förkylning...... 

• Annelie81

Hej! Var på BVC idag! 62,2 lång och 5975g!
    Fick en remiss till barnläkaren oxå ang komjölksallergin.
    Bara några timmar efter ringer läkaren upp och har fått ett återbud så vi fick komma imorgon bitti redan! Skönt! Vet dock inte vad han gör...ta prov?? Återstår att se!

Var även på Mvc för efterkontroll och fick bl.a. väga mig (?) vägde 67 vid inskrivningen vägde nu 64kg..."du äter väl ordentligt, du måste äta 25% mer nu när du ammar"....bla bla...
    Jag får inte i mig mer mat...är ingen storätare...så är det bara!

• Annelie81

Här sover vi också bra men bäst på morgonen vilket inte är bra då storebror börjar första klass imorgon och skall lämnas varje morgon 8.10....

• Annelie81

JennieJ - Japp här är en till som är mammig! Min man tror att vår son inte gillar honom alls, han gallskriker när han kommer till honom, speciellt kvällar när han är trött. Han är också så mot farmor och fastrar...
    Hoppas att det bara är en period då min man skall vara hemma från november....jobbigt :)

• Annelie81

Försökte hitta gruppen men utan resultat....är det för att den är sluten? 
    Vill någon bjuda in mig? ( Annelie Altberg) 

Svar på tråden Juni-barnen