Inlägg från: Lucian Caesar |Visa alla inlägg
  • Lucian Caesar

Juni-barnen

Oj va länge era sover utan mat på natten, jag ammar nog i snitt 3-4 gånger per natt om jag räknar från det att jag lägger mig tills jag går upp. Tur jag somnar om fort och varje amning bara tar ca 15 min

• Lucian Caesar

Och då brukar jag amma innan jag somnar. Sen vill han ju mat x antal gånger till fram till det att vi stiger ur sängen på morgonen vid 8-9 tiden nån gång.

Ja det där med egentid är man ju inte direkt bortskämd med längre baby1112 bara att få duscha några min extra är ju guld värt!!

• Lucian Caesar

Havsjungfrun för mig kom avslaget tillbaka rejält med mycket klarrött blod i nån dag el 2 och då hade jag knappt haft nåt alls dem sista veckorna där men sen blev det så där lite igen för att sen försvinna helt. Mitt slutade väl helt för lån vecka sen, ungefär 5 veckor efter förlossningen. Så det är nog helt normalt så länge det avtar igen

• Lucian Caesar

Min lille grabb bajsade jätte många gånger per dag dem första veckorna. Men dem sista veckorna är det inte ens en gång i veckan men eftersom jag ammar så har han ju inte ont av det däremot så bajsar han ju enorma mängder när han väl bajsar så då stannar det aldrig kvar i blöjan utan då rinner det ut lite varstans och konstigt nog så passar han alltid på i vita kläder men som tur är så har vi varit hemma varje gång det hänt så vi lätt kunnat tvätta av han och kläderna.
    Jag har oxå en del kilon kvar, ca 12 tror jag av 20. Tänkte jag skulle köpa hem ett träningsspel till kinect och rocka loss i vardagsrummet hoppas det ger nåt resultat!!

• Lucian Caesar

Min mens kom i måndags, exakt 8 veckor efter förlossningen. Så fort har den inte kommit dem andra gångerna. Hade hoppats på att den skulle hålla sig borta längre

• Lucian Caesar

Gizmolarson ammar du? Isf så gör det inget om dem inte bajsar på över en vecka. Barn som ammar ska inte kunna bli förstoppade. För några veckor sen gick det nästan två veckor innan min lille bajsade och han var precis som vanligt under dem två veckorna. Däremot var det ett rejält lass med bajs när han väl bajsade
    Ger du däremot ersättning så vet jag inte men mår han bra och är som vanligt så är det nog ingen fara

• Lucian Caesar

Ja det kan ändras hela tiden
    Min lille bajsade som sagt konstant dem första veckorna sen gick det typ 2 veckor och sen var det 1 vecka emellan och nu dem sista dagarna så har han bajsat flera gånger per dag igen. Så att så länge du ammar så behöver du inte oroa dig för bajseriet

• Lucian Caesar

Vi ska ha dop den 23 september. Ville oxå bjudit på smörgåstårta men det blir så dyrt att beställa och göra dem själv hinner jag inte med då dopet börjar kl 10. Dekorera tårtor till 60 pers och fixa iordning familjen innan kl 10 känns som en omöjlighet.
    Jag funderar på kall buffé och cheesecake till efterrätt. Så smidigt att kunna göra efterrätten flera dagar innan
    Är glad att detta är sista dopet jag behöver ha

• Lucian Caesar

Jag tycker inte jag gör annat än just ammar så jag längtar tills Emilian blir äldre så jag kan trappa ner och sen sluta helt. Ammade första sonen i 9 mån, andra i 6 ungefär. Blir väl ca 6 mån denna gången med.
    Har fått tre otroligt glupska barn som vill äta väldigt ofta så när man ammar typ varje till varannan timme så mister det sin charm lite som just nu då han vaknade för första nattmålet vid 01:30 sen efter det är han inne på matning nr 5?!?! Nu brukar inte alla nätter se ut så här som tur är
    Och tyvärr funkar det inte att ge nåt mål ersättning för han verkar inte stå sig längre på det heller.
    Nu verkar han ha käkat färdigt så nu ska jag sova vidare

• Lucian Caesar

Emilian var 3 mån den 18, väger 5865 och är 63 cm lång. Helammas fortfarande. Är ett litet matvrak som vill äta ofta
    Han är en Go och glad liten skit som förgyller våra liv precis som sina storebrorsor

FiaA87 jag har alltid haft väldigt svårt för att pumpa ut några mängder men har mycket mjölk ändå, så det behöver nog inte betyda att du inte har så mycket mjölk
    Emilian får ersättning nån gång ibland, tyckte det hade varit bra om han drack en flaska inför natten så han inte hade behövt väcka mig så ofta men tyvärr står han sig inte mycket längre på ersättning än min mjölk så la ner det. Antar att han har bra matsmältning som sin far el nåt

Svar på tråden Juni-barnen