Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barnen

PetraK. Min lilla tjej är 5 veckor och fyra  dagar.

Bvc besök idag. 4945g. Förra veckan 4385g.

• Pluttan

Tycker det ser ut som värmeutslag. Sådana brukar Isabella få när hon blir varm faktiskt.

• Pluttan

Va glada ni som kan bada. Här är inte avslaget slut ännu. Så trist. Morr.....

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-07-26 10:29:46 följande:
    Vi har den sämsta sommaren ever! Har regnat mer eller mindre varjedag sedan midsommar och ska göra det framöver också! Dottern är ledsen och undrar när det blir sommar. Går inte att bada eller nästan alls vara ute. Igår var det nog värmerekord på 20 grader. Totalt värdelöst!

Vincent har ändå bara kortärmad body för han är så varm av sig precis som storasyster. Men jag tycker så synd om alla barn här som vill ha en riktig sommar.
    Så tråkigt att ni har ett sånt busväder till sommar. Här är 27 grader varmt och stekande sol. Nästan lite väl varmt  med tanke på att det knappt fläktar något. Nu är det bara blöja på lillan som gäller och täta amningar. Men jag skickar lite sol och hoppas den kommer hela vägen upp till dalarna.Solig
  • Pluttan

PetraK: Det går inte att få henne att ligga på sidan om du ligger ner och ammar henne först då? Så gör jag med Isabella tills hon somnar sedan ligger hon atomatiskt på sidan. Eller rullar hon tillbaka på rygg?

• Pluttan

Tessi: Min dotter har också sett ut så som värst. Inte roligt. Men nu tycker jag också hon är torr med lite enstaka "utslag". Fick rådet på bvc att använda en lacabase salva (gul flaska). Men väntar nog tills vi har träffat barnläkaren på tisdag för ytterligare råd, eftersom det verkar som olika råd med salvor.

• Pluttan

Lenis: Jag använder nässprayen typ 5 minuter innan amning. Och har använt den i snart fem veckor. Tycker den funkar kanon och mjölkproduktionen har ökat bra. Jag dricker även luzern-te som också ska öka produktionen. Har till och med märkt att lillan ibland lämnar en del av sitt tillägg. Erbjuder henne 100ml efter  varje mål. Hoppas det blir så bra för dig med.

• Pluttan

Den heter syntocinon. Man ska ta den 5 minuter innan amning för att stimulera utdrivningsreflexen snabbare. Jag fick den utskriven av vår bvc-sköterska.

• Pluttan

Lillan sover på dagen mellan 10 minuter till 4 timmar också. Nattetid 4 -  6 timmar.

Vårt första medvetna svarsleende fick vi strax innan 4 veckor.

• Pluttan

LillaGrynet.Du tänker nästan exakt som jag. Jag hade så taskig erfarenhet sedan tidigare också med amningen av sonen (dock 12 år sedan men det sitter i). Had e så liiite mjölk till honom hela tiden. Så fick alltid ge en MASSA ersättning. Jag var också inställ att denna gången att det minsann skulle gå helt utan ersättning. Kände mig som världen sämsta mamma när jag var tvungen att ge det redan på bb. Men pratade med bvc-sköterskan om detta och har fått mycket stöttning att man är inte sämre mamma även om man ge ersättning. Jag har lagt ner lite utan min press och mjölken rinner på rätt bra faktiskt. Ett gott tips till dig är att börja dricka luzern-te, samt mycket vatten. Jag dricker teet morgon middag kväll och ibland senkväll. Det ökar mjölkproduktionen.

Svar på tråden Juni-barnen