Juni-barnen
Stort Grattis till lilla Lee! Va skönt att du är pigg
Stort Grattis till lilla Lee! Va skönt att du är pigg
Jag har så mycket mjölk så jag är tvungen att pumpa ur 50-100 ml per bröst innan varje amning, sen tuttar Enya ca 20 min på ett bröst, hon blir mätt och orkar sällan äta på båda så jag kör varannan gång å de funkar fint
Ska tillägga att om jag inte pumpar ur före amning så sprutar det ut å Enya kan inte äta alls utan sätter i halsen och spyr. Lite bökigt när man är borta men har en handpump i väskan så de går det med
40 gram är väl bättre än ingenting? Enya blir snart 3 veckor och har precis kommit upp i sin födelsevikt igen, (2,9) Hon gick ner mycket första dagarna å har sedan gått upp sakta med säkert, BVC och neontal avdelning som vi låg inlagd på har dock sagt att alla gram upp är bra så länge det är upp och inte ner så jag tror inte du behöver oroa dig alls. Jag helammar bara å det har aldrig varit tal om ersättning, så länge barnet är nöjt å sover så är det nog inget att oroa sig för, så länge vågen inte visar minus som sagt!
Precis så gör vi alltid innan matning, blöjbyte först annars vaknar hon inte
Här är det också ganska varmt men blåsigt, i vagnen kör vi med långärmad body, byxor, tröja med dragkedja, mössa och gallerfilt, fårskinn att ligga på. Locket på om det blåser mycket. Enya är väldigt frusen av sig å har lite svårt att hålla värmen men fårskinn plus gallerfilt är super!
Någon som vet när man törs ha sex igen om man gjort snitt? När man fött vaginalt bör man väl vänta tills efter efterkontrollen men det kan väl inte gälla vid snitt? Avslaget är självklart slut annars hade jag inte tänkt tanken Enya blir tre veckor på söndag, bör man vänta längre?
Varit på BVC idag och Enya hade gått upp 190 gram på en vecka vilket var klart godkänt Nu väger hon 3 kg! Ska fortsätta amma var fjärde timme dagtid men eftersom hon gått upp i vikt så får hon fortsätta sova 6-7 timmar per natt utan att jag behöver väcka och amma
MissFörstånd: Det förstår jag absolut men mitt avslag är helt slut annars hade jag inte tänkt tanken på sex
Lillsnurr82: Samma dag som jag blev snittad så duschade jag på kvällen, blödde massor så de rann i duschen å plötsligt kom en gigantisk stor slemmig röd/svart klump, blev livrädd kan jag lova men de är tydligen helt normalt, hade dock inte heller så med ettan