Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barnen

Annelie81 skrev 2012-08-10 08:52:16 följande:
    Sweet life...låter precis som min lille! Ända sättet är att köra uteslutningsmetoden! Då vet du snart om det är mjölk! Ludwig är en helt annan kille nu sen jag slutat med mjölk!
    Jo, får köpa hem mjölkfri ersättning från apoteket.. Den är ju så satans dyr bara!
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-08-10 09:42:58 följande:
    Mitt barnbarn har komjölksallergi. Mitt tips till dig är att be om hjälp för det är så mycket mer än den "vanliga" mjölken som man måste låta bli. Min dotter (inte hon som är mamma) har laktosintollerans och det går inte att jämföra med komjölksallergi. Tex kan det finnas i vissa tandkrämer.... Hon lät bli allt det hon lärde sig på kursen hon gick, det blev bättre menkom tillbaka, då visade det sig att det troligtvis även är ägg. Efter mycket övervägande valde hon då att sluta amma och ge mjölkersättning. Den är som sagt dyr men här hos oss kan man få den på recept.
    Jo, det är mycket att tänka på. Eftersom sambon är komjölksallergiker, eller ja det är ju proteinet i mjölken man är allergisk mot så har vi koll på det mesta man kan och inte kan äta, maten vi äter är alltid mjölkfri och det är bara barnen som dricker mjölk. Och än så länge så äter ju Simon bara ersättning. Ska ringa och rådfråga BVC idag vad vi ska göra.
  • Sweet life

Vi har Folksam till alla tre barnen då dom hade högst ersättningsbelopp när vi jämförde. Så vi bytte alla våra försäkringar dit och fick väldigt mycket i rabatt.

• Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-08-12 07:47:45 följande:
    Sååå lycklig :) sam somnade 22:30 och vaknade 04:30. Somna igen 05:30 och sov till 07:30. Detta var välbehövligt för denna mamma kan jag säga :)
    Visst är det underbart! Så har vi haft det varje natt sen han var ca 3 veckor. Vi njuter av varje natt!
  • Sweet life
    jag vill men skrev 2012-08-13 04:00:07 följande:
    En liten fråga. Hur länge sover era barn på nätterna? Och hur långa perioder gått de sova vid 6 veckors ålder?
    Simon som vart 6 veckor i torsdags sover från ca 22-03.30 och från 04-07... Det sägs att barn under 2 månader kan sova max 6 timmar utan mat och oftast sover 6+3h per natt (självklart är det individuellt).
  • Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-08-12 21:59:18 följande:
    Har era små varit sjuka ännu? Ludwig kändes varm nu när jag tittade till honom...
    Vad gäller vid feber? Tre dagar och sen till läkare eller är det annat med dessa små? Och när har de feber? Över 38,0 eller mer/mindre?
    Jag och Simon gjorde barnakutspremiär i fredags kväll. Han hade 38,5 i temp och jag rådfrågade vårdguiden som sa att vi skulle åka in. Där tog dom temp igen, kollade igenom honom, lyssnade på hjärta och lungor och tog ett CRP. Domen vart en rejäl förkylning och vi skulle ge alvedon. Läkaren berättade att alvedon inte är farligt att ge små bebisar utan att det är Apoteket som är allt för försiktiga. När han får feber ska vi ge 65mg alvedon och gå på allmäntillståndet och avgöra om han behöver träffa läkare eller inte. Men hellre en gång för mycket till läkare än en gång för lite tyckte hon ändå!
  • Sweet life
    HeavyD skrev 2012-08-13 07:57:10 följande:
    Sweet Life - Det hade ju varit toppen om min bebis sov så bra...Men då finns det väl lite hopp ;)
    Haha eller hur, jag känner att jag har väldigt tur med en bebis som sover bra nattetid eftersom han knappt sover alls dagtid...

Just nu somnade han dock på lekmadrassen när han skulle träna nacken....

livetmesimon.blogg.se - Mitt liv med Simon <3
  • Sweet life
    Elvis Mamma skrev 2012-08-13 09:30:59 följande:
    Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover
    Vi samsover inte utan han sover i sin vagn i eget rum bredvid vårt. Han vaknar av oss och vi av honom nämligen. Han får pyjamas vid 20 tiden och sen är det gos och mys med mamma och pappa fram till 21 då vi gör mat och ger och sen somnar han allt mellan 21.15-22.00 i vår famn och då lägger vi ner honom i vagnen i mörkt rum, går ut och sen går vi själva och lägger oss...
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-08-13 09:53:16 följande:
    Charlie sover i egen säng tills han vaknar vid 00 tiden sen ammar jag o vi somnar så bredvid varandra...

Men jag har köpt andningslarm så jag kan slappna av en del..
    Är för nojjig :)

Men han gruffar o låter en del men hade inte klarat av att lägga honom i eget rum för det..

Sorry Sweet life men jag förstår faktiskt inte att man gör det.. Alla gör som dem själva vill men både barn o föräldrar lär sig ljuden ni ger ifrån sig...

Lika väl att man lär sig leva med buller utanför som tåget osv
    Konstigt nog är det så. När han sov i vårt rum sov han 2 timmar i stöten innan han vaknade, gnällde och bökade. Nu när han sover i sitt eget rum sover han som sagt 6 timmar, vaknar för mat och sover 3-4 timmar till innan han tycker att det är morgon. Eftersom jag sover väldigt ytligt och vaknar av minste pip han gör ifrån sig och han låter väldigt mycket (tjoar och tjimmar i sömnen) så sover ingen av oss bra helt enkelt. Vi har även vi andningslarm...

Jag lärde mig aldrig det. Bodde under inflygning till Bromma flygplats, de sista husen som låg precis innan landningsbanan började. Och jag vaknade så fort det kom ett flyg....
  • Sweet life
    Pluttan skrev 2012-08-13 13:11:59 följande:
    Ni som har andningslarm. Vart har ni köpt dom? Och vad har ni för modeller?Fundera på att skaffa nu när sambon börjar jobba så vi kan sova bättre och lillan i egen säng bredvid oss. Man blir som sagt nojig och kan inte koppla av och sova riktigt annars. När hon sover i egen säng på förnätterna ,de få gångerna hon gör de,t tittar man till henne stup i kvarten. Även att hennes säng står intill min sida av våran säng.
    Kolla på andningslarm.se

Vi köpte vårt begagnat av en kompis. Ett Babysense II. Superbra!
Svar på tråden Juni-barnen