Juni-barnen
Jag har också svårt att hitta ett andranamn till min dotter. Har inte lämnat in namnpapperna än. Får väl göra det snart.
Jag har också svårt att hitta ett andranamn till min dotter. Har inte lämnat in namnpapperna än. Får väl göra det snart.
Lillagrynet-det låter som min lilla. Hon var inte missnöjd efter amning, var glad och nöjd. Gick dock bara upp 80g på en vecka. Erbjöd ersättning efter amning och hon slukade det. Hon var hungrig fast hon inte visade det. Kanske du ska erbjuda ersättning efter amning för att se om hon är nöjd eller inte. Sedan så kan du ju be BVC att de väger henne innan amning och direkt efter amning för att se hur mycket hon får i sig. Bara några förslag. Efter att vi började erbjuda ersättning så har hon gått upp från 80 gram på en vecka till ca 450 g i veckan. Lycka till
Lillagrynet- 40 gram efter amning är ju inte så mycket. Jag erbjuder ersättning efter varje amning och oftast äter hon upp det. Ger henne även bröstet då jag känner att den skvätten hon får av mig är bättre än inget alls. Jag hade nog gjort så om jag var du för då märker du ju om hon är hungrig eller inte. Hon kanske är en sån tjej som inte visar att hon inte blir riktigt mätt, det var min lilla tjej. Jag har mer mjölk än vad min dotter äter, bars det att hon är lite lat så hon orkar inte suga ordentligt utan verkar nöjd vid bröstet och somnar ifrån, väcker och ger ersättning som hon äter jättebra då hon slipper kämpa för maten.
Lillagrynet- det har varit jättejobbigt att inse att min mat inte räcker till men samtidigt så vill jag ju att mon dotter ska må bra och växa ordentligt. Jag va jätteledsen men att kunna delamma har gjort att jag får mysa med henne på det sättet ändå. Tycker att om du börjar med ersättning, tillåt dig själv att vara ledsen och sörja men ha samtidigt i bakhuvudet att du gjort allt du kan för ditt barn och att du är en jättebra mamma ändå. Har du testat nässprayen syntocinon?? BVC kan skriva ut den, värt att testa.
Vad är det för te??? Var får man tag i det???
Man kan få mensen fast man helammar. Med äldsta dottern helammade jag och fick tillbaka mensen 8 veckor efter hon föddes.
Idag har det vart en lite jobbig dag. Lillstumpan har varit vaken i stort sett hela dagen. Bara sovit 5 minuter här och där. Bara gråtit och inte velat komma till ro. Sambon och stora tösen har vart iväg hela dagen så ingen hjälp därifrån.
Har äntligen fått tag i en babybjörn bärsele som jag vann på tradera. Ska bli så skönt när jag får hem den så man kan göra lite saker ändå fast lillan bara vill vara nära. Inte lätt att få något gjort när hon bara vill vara i famnen hela tiden. Hoppas att hon sover bra i natt bara så att jag får lite sömn då. Hade tänkt att vi skulle vilat tillsammans på dan idag men den tanken fick jag släppa.
Hoppas att ni alla mammor och bebisar mår bra.
Var på BVC på 7-veckorskontroll. Allt var bara bra, väger nu 5 kg och 57cm lång. Läkaren var förvånad att hon redan har vänt sig om 3 ggr. Duktig tjej tyckte han. Stolt mamma man blir.
JennieJ- Här bajsas det ca. 1-2 ggr per dag och då kommer det mycket!!! Min stora flicka hade problem med magen från det att hon föddes tills det att hon var 2 år gammal. Testade allt, gav henne lactulos och movicol dagligen och det funkade ändå inte. Frågade om det verkligen var normalt och de sa att vissa barn har problem med att tömma tarmen. Jag gav mig inte och bad till slut att få remiss till Barnmedicin. Tog glutenprover m.m men allt visade negativt. Till slut så fick vi efter mycket tjat hjälp med att börja med mjölkfri diet. En vecka efter att vi börjat med det så blev hon helt bra i magen. Alltså så har hon antagligen varit allergisk mot komjölksprotein sedan hon föddes men ingen tog upp att det kunde vara det. Hon är nu 3 1/2 år och hon är det fortfarande. Så var uppmärksam på att det kan vara det när dom är hårda i magen och inte kan bajsa. De behöver inte ha fler symtom än det. Hade vi fått veta tidigare så kanske hon inte hade haft allergin nu då det brukar växa bort inom de 2 första åren om man får veta det när de är bebisar. Lycka till och hoppas att hans mage blir bättre.
Var hos läkaren idag och kollade gulsotsprover, hon hade förhöjt när hon föddes. Allt såg bra ut och lillan växer som hon ska. 5230 g, 57.5 lång och huvudet på 40. Skönt att hon växer som hon ska. Var 8 veckor igår.