Inlägg från: Ensortsmamma |Visa alla inlägg
  • Ensortsmamma

Juni-barnen

Tack så hemskt mycket för era svar. Nu ska vi inhandla, han har inte bajsat på 2 dagar ( vet att de kan gå lång tid) men tycker så synd om honom han försöker och försöker men de kommer inget. Men då ska vi testa detta. Ska prata med BVC på tisdag då vi ska dit igen..

• Ensortsmamma

Det är olika de där med hår alla tappar som sagt inte, min kompis vars barn nu är 4 mån och föddes med en MASSA hår har nu skavt bort bak på huvudet men hon kan ju bara täcka över med sitt andra hår ;) hihi så söta är de.

Nu har jag vart på Apoteket och köpt semper bifidus, han åt vid 12.30 och efter de fick han jätteont i magen, sen slumra han till och vaknade om ett par tillfällen och bara gallskrek , sen somnade han till slut på mage längst ner på min tempurkudde så han liksom hänger på den med benen ner på sängen. Min lilla plutt så ont de gör i mitt mamma hjärta när han är så ledsen, jag låg och försökte trösta Hampus medan sambon låg bredvid och strök mig i håret , gulligt.
    Nu hoppas vi att magen släpper..

• Ensortsmamma

Phua.. Vaken natt var det här! Han har haft ont i magen och velat äta typ hela natten ( fast han får ersättning?!)
    Har nog lyckats dra på mig en så kallad "buffarm" som de säger i solsidan ;) låg och buffade på honom mest hela natten då de va de enda som hjälpte sen..

• Ensortsmamma

Dianca: ne det har jag inte provat, får göra det nästa gång. Tack för tipset :)
    Men nu har han iaf bajsat 2 ggr sen har fick pulvret igår. Kan säga att de va 2 olika sorters bajs i böljan först de som satt i "vägen" och sen normalt bajs. Jösses så här mycket bajs har jag aldrig pratat , haha

• Ensortsmamma

Sweet life: Hampus gjorde inte annat än att sov han heller, de är först nu (fem veckor) som han börjar få vaken perioder.
    Vi försöker skapa lite rutiner så jag försöker att dra ut på målen för han ville gärna ära ofta, men nu går de tre timmar ibland fyra timmar mellan målen.. Och han får 120 ml varje mål.

• Ensortsmamma

Jag har fått låna en bärsjal av en kompis , då de är rätt dyra tycker jag. Hampus älskar att ligga i den då han hela tiden vill ha närhet.

Sommarblomman; magen är bättre nu när vi ger två mål om dagen med semper bifidus pulvret. Men de märks att den inte är helt Ok än, för han får fortfarande riktiga magknips attacker.

• Ensortsmamma

Jag blir 22 i september bor i en liten stad som heter Falköping i en lägenhet tillsammans med min sambo. Vi har vår ängel Maja på 14 månader och vår lille Hampus på 5 veckor ..

• Ensortsmamma

39 graders feber, hosta ifrån hell och en son att ta hand om är inget jag vill rekommendera :(
    Vill verkligen inte att han ska bli smittad :(

• Ensortsmamma

Stackars min plutt nu har han med åkt på förkylningen jag och sambon haft /har. Han hostar och snörvlar , kör med nässugen men den gillar han inte. Frågade BVC vad barn ska ligga på i temp men glömde helt av de nu, vet att de är lite varmare än oss. Någon som har koll på detta?

Svar på tråden Juni-barnen