Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barnen

Elvis mamma - Vincent hickar också ofta och blir både arg och ledsen. Det enda som hjälper är att amma. Bajsandet är normalt enligt Bvc här iaf. Om man helammar kunde de bakas alltfrån 10 ggr/dag till en gång varannan vecka.

Var en tjej på amningshjälpen som skrev att man ska helst inte dra ut för mycket på målen, det är som att själv vara törstig men att inte få dricka.

Pluttan - Vincent blir fem veckor på onsdag och jag har fortfarande avslaget kvar. Räcker med trosskydd men det är där iaf.

Sommarblommor - Jag har oftast ett vanligt spagettilinne på mig och en vanlig tio över så drar jag upp tröjan och bara ner med linnet över bröstet han ska äta ifrån när jag ammar ute. Oftast lägger jag snuttefilten över min axel och "gömmer" bröstet.

• MissFörstånd

Lenis - har också en dotter som heter Joline

Jag är 28 och sambon är 27, vi bor i en by utanför Rättvik i dalarna. Har två barn: Joline 4,5 år och Vincent 5 veckor. Bor i lägenhet men är som villa. Bara tre lgh och vi har egen ganska stor gräsmatta. Sköter allt själva.

Vi har en emmaljunga classic sport, som vi hade till dottern, men kommer köpa en babytravel Amsterdam till nästa sommar.

• MissFörstånd

Vi har den sämsta sommaren ever! Har regnat mer eller mindre varjedag sedan midsommar och ska göra det framöver också! Dottern är ledsen och undrar när det blir sommar. Går inte att bada eller nästan alls vara ute. Igår var det nog värmerekord på 20 grader. Totalt värdelöst!

Vincent har ändå bara kortärmad body för han är så varm av sig precis som storasyster. Men jag tycker så synd om alla barn här som vill ha en riktig sommar.

• MissFörstånd

Pluttan - tack för solen , idag har det ta-i-trä inte regnat något ÄN.

Vi använder libero för jag vill inte ha lotion i blöjorna plus att det paketet vi fick i baby bagen från bb började vi använda men blöjorna luktar illa, känns som kemikalier, så de har vi kastat. Usch.

• MissFörstånd

Såg att ni pratat om vägning innan och efter amning. Jag pratade med amningshjälpen om detta och de sa att man INTE skulle göra så. De förstod inte varför Bvc gör det. Om man ska få rätt vikt måste man väga före och efter varje måltid något dygn och få ut ngt snittvärde. Kan påverkas om bebisen nyss bajsat osv.

Lillsnurr - Japp! Vincent somnar inte utan min Tutte i munnen!

Vincent somnar vid 23 ca när jag lägger mig. Vaknar vid 2 och 5. Sen sover han till 8-9. Känns skönt. Dottern hade kolik och skrek hela nätterna så detta är lugnt .

Sexet lyser med sin frånvaro. Sover med Vincent och känner mig bara som mamma nu, inte sambo eller flickvän

• MissFörstånd

Vi hade också Borago mot mjölkskorv när dottern var liten. Smörja 3ggr/dag i några dagar och sen var det borta. Oljigt blev det men det hjälpte

• MissFörstånd

Vincent är jättevarm av sig och sover i blöja bara och sin filt om han inte sparkar av den. Vi samsover så jag tror inte han fryser.

Jag kommer inte Heller i mina kläder .

• MissFörstånd

Marie - läste någonstans att om barnet är över en månad ska det inte vara något problem att växla bröst/flaska. I början när Vincent fick flaska fick han suga från flaskan men vi höll den så uppåt att han inte fick något och sen höll vi flaskan som vanligt. Detta för att han skulle få suga lite som på bröstet och att det inte kommer på en gång.

Vincent bajsar 5-10 ggr/dag. Delammas. Han gillar verkligen babysittern men gymmet har vi inte provat så mycket.

Svar på tråden Juni-barnen